Slechte hoeven door droogte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Slechte hoeven door droogte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:57

Hier ook droge hoeven, ik borstel de hoeven zo'n 4x pw af met veel water en smeer ze in met hoefconditioner van de epplejeck. Ik zie een lichte verbetering. Mijn hoefsmid gaf vandaag ook aan behoorlijk wat droge brokkelhoeven/scheuren tegen de komen de laatste weken

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 00:18

Onze smid vindt alleen duo hoef een geschikt middel (nee, hij verkoopt het niet zelf). Sinds ik dat smeer als het mooie weer eraan komt heb ik het idee dat Paard z'n hoeven minder brokkelen.

De honden moeten wel uit de buurt blijven, die vinden het erg lekker en kluiven het rustig weer van de hoeven af. En Paard staat erbij en kijkt ernaar. 8)7

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:38

Ik snap het topic niet. Men raadt direct aan om een middeltje te gebruiken, maar niemand weet hoe die hoeven eruit zien. Volgens mij is het veel logischer eerst te kijken hoe de hoeven zijn bekapt voordat je naar alternatieven grijpt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:47

Wat wij nu doen is bij de waterbak een flinke modderpoel maken. Dus elke dag de slang er flink op. Water moeten ze sowieso drinken, dus daar komen ze meerdere keren per dag.
Doe ik het ergens anders, wandelen ze er gewoon omheen :')

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:47

L_iek schreef:
Manadeluca schreef:
Is het niet zo wanneer een hoef afbrokkeld, deze gewoon te lang is?

Nee, hij wordt netjes bekapt om de zoveel tijd. Het was nu 3 weken geleden dus te lang kan echt nog niet.

Als de hoefsmid ze (net) te lang gelaten heeft dan kunnen ze na 3 weken te lang zijn natuurlijk. Maar post eens foto's van de onderzijde van de hoeven, dan kunnen we zien of ze nu wel of niet te lang zijn.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 20:49

De hoefsmid is inmiddels geweest en heeft het netjes bijgewerkt. Ik zal morgen een foto plaatsen van de onderkant!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:51

Mooi!