Nooit meer wassen? Hoe dan? Die van ons ligt graag in stal normaal heeft hij wat kleine vlekken die je met een natte spons zo weg krijgt. Vanmorgen 1 grote bruin gele vlek van bovenop zijn rug tot onderop zijn buik dat ik echt denk, hoe kom je er aan? Toch maar even met wat shampoo gedaan. Dat krijg je namelijk niet weg geborsteld. Wij doen dus zeker nu hij zonder deken staat dagelijks de vlekken eraf sponsen met wat water. En de hele grote plekken met een heel klein beetje milde paardenshampoo.
Deze vlek dus, hij is hier gewassen voor wedstrijd Denk niet dat het mest vlek is die krijg ik er meestal wel af, meer iets dan de leem/klei grond buiten
Ik zweer bij Cowboy Magic, maar ik zie dat je dat al hebt geprobeerd. Wat ik voor de last-minute vlekken sinds kort gebruik, is de witte poeder van NAF. Vochtige handdoek even in de pot deppen, en dat op de vlek doen. Even in laten trekken/op laten drogen, en afborstelen. Scheelt al een hoop. Je kan er ook een nat papje van maken, en bijvoorbeeld de avond tevoren erop doen, en dat smorgens afborstelen, hoe dit werkt heb ik nog niet geprobeerd.
Soms trekt de viezigheid er inderdaad dusdanig in dat het niet meer weg wil.
Enige oplossing die ik dan nog kan bedenken is scheren, en hopen dat het dan weg gaat. En dan bijhouden. Een simpele mestvlek wil vaak met alleen water wel weg als je er vlot bij bent.
Mijn schimmel blijft aardig schoon in de wei gelukkig, op stal maakt ze er een sport van om in de mest te slapen.
Ik kan haar 's avonds in een schone stal zetten, en 's ochtends zit de onder de mest
Ik heb een vosbonte driekleur, het wit is ook echt spierwit, maizena werkte ook goed, vacht nat maken, maizena er op, laten drogen en uitborstelen. Verder ook wel blauwshampoo gebruikt.
Cowboy magic greenspot remover al geprobeerd? Vind ik op sommige vlekken beter werken dan de yellow out.
Saaams
Geplaatst: 17-06-19 21:07
Greenspot remover werkt hier niet. Geen enkele shampoo van naf of cowboy magic.
Het tovermiddel is hier anky bright white.
Supertje
Geplaatst: 17-06-19 21:11
Hier geen schimmel maar een bonte (met gelukkig meer zwart dan wit), maar wel met vlekken die er vaak niet meer uit gaan, in zijn geval altijd de hakken of achter zijn ellebogen, en vaak ook op zijn kont. De hakken en ellebogen haal ik een tondeuse overheen, de vlekken op zijn kont krijg ik er alleen met ossengalzeep uit.