Wit paard wassen, hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VeraaaaahJarig

Re: Wit paard wassen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:08

Vloeibare zeep inderdaad, of alleen afspuiten. Zou sowieso niet te vaak wassen. Ik heb ook maar geaccepteerd dat mijn paard veel van mest houdt :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:16

Water, ik waste mijn pony zelfs toen ik nog wedstrijden reed wellicht één keer per jaar met shampoo en dat was plaatselijk als een vlek te erg was. Alleen de staat vanaf het uiteinde van de wortel doe ik regelmatig met shampoo, iedere paar maanden, om een gele staart te voorkomen. Mestvlekken eerst goed aanborstelen en vervolgens een borstelblok gebruiken. Die dingen kun je niet missen als je een wit paard hebt, heb er letterlijk een voorraad van. En vervolgens met lauw water goed schrobben met een rubberen borstel en dan zijn ze er uit. Modder en zand gaat er sowieso prima uit met alleen water. Vroeger waste ik vaker met zilvershampoo maar hij kreeg er duidelijk jeuk van hoe goed ik ook spoelde.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:24

Ik was mijn varkentje met 4 witte benen, witte staart en een paar vlekken een paar keer per jaar. Alleen voor een fotoshoot doe ik dit grondig, een keer met cowboy Magic, uitspoelen en meteen daarna met betadine shampoo nog eens (benen en staart, de vlekken doe ik alleen met betadine shampoo, is voldoende).
Onderhoudend wassen dus af en toe als het te erg wordt, dan gewoon alleen een enkele keer soppen en uitspoelen. In de winter in principe niet (buiten paard)

Tussendoor spoel ik hele erge vlekken met gewoon water. Met mijn hand wrijf ik dan in de waterstraal de vieze vlek er uit.
Ook heb ik een zachte rubberen borstel welke ideaal is voor aangekoekte modder op de benen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:26

Betadine scrub of shampoo werkt als een tierelier. Mijn vos met 4 witte benen worden echt spierwit

xSCWx

Re: Wit paard wassen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:21

Voor vieze vlekken is cowboy magic greenspot remover echt ideaal. Maar dat is dus alleen plaatselijk, je kan het wel over het hele lichaam gebruiken maar dan wordt het een dure bedoeling.