Het perfecte graasmasker voor Shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:10

Selka schreef:
Hoe bevalt de greenguard TS?
Welke heb jij Blue_Eyes?

Ik heb (vind ik) een heel fijn masker (https://www.agradi.nl/harrys-horse-graz ... -air-s.htm) maar hij moet heel veel moeite doen om te drinken.
Ik zoek dus een fijn masker dat geen wondjes geeft en waarmee hij makkelijker kan drinken. Ik heb automatische drinkbakken.

Iemand een idee?

Dat is dezelfde als van cheepoo die ik dus ook heb, nog steeds tevreden mee :j

Selka

Re: Het perfecte graasmasker voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:17

Ook drinken uit de automatische drinkbakken? Hij staat er zo enorm lang dat ik mij afvraag of het wel makkelijk drinkt.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:00

Azmay schreef:
Selka schreef:
Welke heb jij Blue_Eyes?

Ik heb (vind ik) een heel fijn masker (https://www.agradi.nl/harrys-horse-graz ... -air-s.htm) maar hij moet heel veel moeite doen om te drinken.
Ik zoek dus een fijn masker dat geen wondjes geeft en waarmee hij makkelijker kan drinken. Ik heb automatische drinkbakken.

Iemand een idee?

Dat is dezelfde als van cheepoo die ik dus ook heb, nog steeds tevreden mee :j

Welke maat heb jij hiervan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:03

Selka schreef:
Ook drinken uit de automatische drinkbakken? Hij staat er zo enorm lang dat ik mij afvraag of het wel makkelijk drinkt.

Mijn pony drinkt met greenguard uit automatische drinkbakken, hij heeft een M.
Hij plukt er zelfs hooi mee uit zijn hooinet met 5x5 maas. :+

Zo een heeft mijn pony er, geen lepel dus.
https://www.wildkamp.nl/product/suevia- ... gKv1_D_BwE

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:14

Thanks moonfish13. Wij hebben ook geen lepel en een 3 liter bak, genoeg ruimte voor zijn snoet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:22

Ik heb in de wei een waterton neergezet voor de shet. Paardlief kan teruglopen naar stal en daar drinken (de waterbak zitten toch monsters in dus daar drinkt ze niet uit)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:41

Ik heb maat "XS" in de hoop dat het mini was maar het is shet, gaat nog net :j
Heb geen automatische drinkbakken maar de emmers en cementbakken gaan prima dus zou daar ook niet echt problemen mee verwachten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:04

Selka schreef:
Thanks moonfish13. Wij hebben ook geen lepel en een 3 liter bak, genoeg ruimte voor zijn snoet.

Daar komen ze wel uit hoor, het kost hoogstens tijd maar ze zijn echt niet gek.
Mijn pony kwam eerst zeuren om de korf af te doen voor hij ging drinken, maar snapt nu dat het met korf prima kan.
En anders kon hij ook uit de sloot drinken trouwens, het is niet dat hij niks had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:23

Ik stip even.
Mijn mini heeft cushing en is snel HB. Met een graasmaskertje op kan ze toch eventjes de weide op. Ik heb een masker van Imperial Riding gehad, maar dat ding vond ik erg benauwd. Mijn pony is 85 centimeter en heeft een heel fijn en klein hoofdje, dus vaak is het halster al te groot.. Ik heb nu een greenguard besteld, wel maat pony dus geen idee of het gaat passen/werken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:11

Selka schreef:
Welke heb jij Blue_Eyes?

Iemand een idee?

Ik heb deze. Fijn masker, maar hij heeft er weleens een klein wondje van. Ik denk niet dat het ideaal is voor automatische drinkbakken.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 14:25

Even een update:

De Greenguard is alweer even in gebruik.
Ik ben heel erg tevreden over dit halster en masker! Past goed en geeft nergens wondjes of schuurplekken. Op de graaskorf was de pony eerst nog wat boos, maar met de Greenguard helemaal geen problemen, ook drinken gaat goed. Op de weide het ik tonnen met water staan, dus geen ervaring met automatische drinkbakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:18

Ik ben tot nu toe ook erg blij met de green guard. Mijn pony was in het begin wel even boos, maar na 20 minuutjes was dat over en kon ze zich er goed mee redden. Dat lukt haar met de andere maskers niet.
Ik heb op de weide ook speciekuipen met water staan, dus dat gaat prima met drinken.

Kaasgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:29

SumSum schreef:
Even een update:

De Greenguard is alweer even in gebruik.
Ik ben heel erg tevreden over dit halster en masker! Past goed en geeft nergens wondjes of schuurplekken. Op de graaskorf was de pony eerst nog wat boos, maar met de Greenguard helemaal geen problemen, ook drinken gaat goed. Op de weide het ik tonnen met water staan, dus geen ervaring met automatische drinkbakjes.

Hoihoi,

Ik heb momenteel eentje van harry's horse. Deze is goed maar geeft na een aantal dagen toch wat schuurwondjes op zijn neus bij de rand vd korf en aan de zijkanten. Dus even kijken naar andere opties. Is de Greenguard nog steeds positief?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 15:35

Nog steeds heel tevreden over de Greenguard!