Lola96 schreef:tienus63 schreef:Mirjamalvaro@bokt (van paard met stoma) heeft haar hoester op Equibedding strokorrels gezet.
Paars hoest niet meer.
Dank je wel voor je reactie!
Strokorrels heb ik ook bekeken maar deze zetten uit op moment dat ze gegeten worden.
Ik klink vast paranoia maar ben ooit een paard verloren aan koliek, paard heeft een koliekoperatie en al gehad, was echt afschuwelijk, dat is nog niet eens gekomen doordat ze vlas oid gegeten had maar heb daar wel klein traumaatje aan over gehouden, vandaar mijn angst voor het eten van een product dat daar niet voor gemaakt is.
En mijn paarden krijgen echt veel ruwvoer hoor maar heb er 2 bij die blijven eten, als ik er bij hen nog meer ruwvoer in ga stoppen dan worden ze tonnetje rond.
Ze zijn gewend aan hun strobed te kunnen knabbelen als het ruwvoer tegen de ochtend op is, met strokorrels ben ik bang dat de smaak hetzelfde is en ze dit, omdat ze dat zo gewend zijn, toch zullen gaan eten.
Maar dank je wel voor het meedenken!
Wij hebben de paarden al jaren op stropellets staan. Per zak van 20kg gaat er 1 volle grote gieter over (wat is dat, 10 liter??) zodat de pellets uit elkaar vallen. Zo is er geen gevaar bij opeten (ze zijn immers al gezwollen) en zijn ze ook minder aantrekkelijk om op te eten. Ik vind het een super bedding: heel handig uit te mesten (licht werk en je verspilt niets) en het blijft mooi droog, en ook goed voor de hoeven wat ik van vlas absoluut niet kan zeggen.
Edit: en het composteert makkelijk en is Ph-neutraal.