Pony staat alleen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Re: Pony staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:26

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:54

noox schreef:
Hoeveel kost het om er tot aan september te staan? Misschien dat je de TS van dit topic kan regelen (heb ook in haar topic gereageerd met deze optie hahah) [TAO] Tijdelijk geen tijd en geld meer voor mijn paard, wat nu?

Zoiets dacht ik ook aan. Maar een groot jong paard is waarschijnlijk geen goed maatje voor een oud shetje.Tenzij het paard zeer lief en rustig zou zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 06:47

MirandaFuego schreef:
Ninx schreef:

Tandarts, entingen, vitaminekorrel, dierenarts wanneer nodig en smid zijn natuurlijk net zo duur.
Ik zou niet snel zeggen dat een kleintje niks kost. Bovendien wil zo'n kleine ook wel aandacht.

Mijn kleintjes hoeven veel minder naar de tantarts, wormenkuur veel minder, vitaminekorrel doen ze eeuwig mee, smid is goedkoper en het zijn meestal gezonde beestjes dus de dierenarts heb je hopelijk niet te vaak nodig.
Het blijft natuurlijk een dier dus natuurlijk heb je er kosten aan maar het is wel echt goedkoop.
Ts weet wel wat het kost want ze heeft er al één. :D

Die kleintjes hebben gewoon net zo vaak een tandarts nodig, ze krijgen het alleen vaak niet. Hoefsmid is hier niet goedkoper en de vorige hoefsmid vroeg zelfs een toeslag in eerste instantie. De shetjes zijn hier degene waarvoor de smid het meest moet komen.

De kosten van shetten zit hem hier in minder hooi, maar doordat ze wel gevoelig zijn voor te rijk hooi, is zelfs die kostenpost niet altijd lager, want dan moeten we voor hen bijzonder hooi kopen a 0.50€/kg als we niet aan passende baaltjes kunnen komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:21

En een leenpony? Dat heb ik wel eens gedaan als een van mijn paarden of pony's onverwacht alleen kwam te staan.

Ik plaatste dan een advertentie of iemand een kleine pony te leen had waar verder niks mee hoefde te gebeuren, maar wel verzorgt werd. Zij betaalde niks, en ik niet. Het enige wat ik betaalde was de hoefsmid, uit dankbaarheid en dat kost toch niet zo gek veel.

Kreeg er altijd redelijk wat respons op, mensen die een kudde hadden en tijdelijk wel een konden missen. Of een ouder paardje wat in de veulenperiode niet goed wegkwam of iets dergelijks.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 10:45

Een shetje of pony erbij kopen is niet haalbaar voor mij, een leenpony zou wel kunnen, stallingskosten zou ik daar wel voor kunnen betalen.

Het gaat trouwens om een haflinger die een maatje nodig heeft, wel al ouder, dus het beste is wel een rustige pony

Bedankt voor alle tips!