Hoeveel plastic wikkels krijgt midibaal hooi

Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: Hoeveel plastic wikkels krijgt midibaal hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:31

Waarom bel je hem niet gewoon en leg je het voor?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 11:32

Kaitlyn schreef:
Waarom bel je hem niet gewoon en leg je het voor?

Heb ik gedaan, hij weet niet wat ie er mee aan moet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:57

Jeetje, een goede hooiboer ruilt dat toch gewoon om?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:02

Kaitlyn schreef:

Want? Dit kan ook aan je opslag liggen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:42

dynamiek schreef:
Ninx schreef:
http://www.manuli-agri.com/nl/handig-te-weten

Goede info. Ik zat met hetzelfde probleem.

Wat was bij jou het euffel? Kunnen achter halen?

Het kwam van een erg groot perceel. De loonwerker is later komen inpakken dan afgesproken, tegen de tijd dat het laatste stuk werd ingepakt was de dauw er al op gekomen.
Vervolgens hebben de kraaien er gaatjes in gemaakt. De boer heeft ze er zsm vanaf geprobeerd te halen en de gaatjes die hij zag dicht getapet, maar dat was toch niet voldoende.

Dus de mensen die alle balen hadden gekocht van het eerste deel van het perceel, dat dus nog droog was en geen gaatjes had (soms zo klein dat ze niet te zien zijn) hadden weinig problemen.
Ik dus wel :-(

Maar door extremere weerwisselingen adviseert men sowieso 6 lagen folie te doen en liever meer. Meer info staat in de link die ik stuurde.

Mijn hooiboer vond het erg vervelend, en ik vond het ook vervelend voor hem. Maar hij ruilt alles wel om.
Ik neem al jaren af, dus dat staat ook wel ergens voor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:54

pol013 schreef:
Kaitlyn schreef:

Want? Dit kan ook aan je opslag liggen.

Als je pakken gewoon heel zijn, moet je kuil gewoon niet gaan rotten. Wij hebben het ook weleens gehad, en die pakken werden altijd direct omgeruild.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:11

dynamiek schreef:
Het rare is een vriendin van mij heeft van dezelfde party gekocht en niks aan de hand, raar he.

Ik heb van dezelfde leverancier hooi, een andere vriendin van mij ook al onze balen komen van het zelfde perceel grond, dus zelfde moment van maaien-schudden enzo. Mijn situatie is vergelijkbaar wat opslag betreft als aan TS, de balen staan open en bloot en zo op de grond. Geen extra bescherming er over heen. Bij mij zijn alle balen goed, mooi droog vrij grof hooi, bij mijn andere vriendin die er al 40 heeft opgevoerd zijn ze ook allemaal goed. De baal die ik hiervoor open had is een kantenbaal geweest, ietsje fijner en een enkel takje er in. Maar evengoed droog net als alle andere balen. Deze leverancier doet erg veel aan onderhoud van het grasland en ook het maaien en schudden doet hij zelf, alleen het persen niet. Ik weet dat hij er veel aan doet en zorgt dat de kanten niet in eventuele schaduw blijven liggen.
Het is erg zuur dat je op deze manier snel door je kostbare voorraad heen gaat. Daar geef je je geld liever niet aan uit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:19

Hoe nat of droog het voer is, is afhankelijk van hoe droog of nat het was tijdens het persen en inwikkelen. Maar ook al is het nat voer, dan nog zou het niet mogen rotten of schimmelen. Dat proces komt meestal voor bij een gaatjes in het plastic of er heeft al iets rots in gezeten tijdens het wikkelen.

Ik zou even contact opnemen met je leverancier. Kijken wat er mogelijk is.