Waarop zou jij 'bezuinigen'? (poll)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waarop zou je inleveren bij een pensionstal?

1. Goed voerbeleid (voldoende ruwvoer en hoeveelheid brokken naar wens/in overleg).
6 (0%)
2. Aan de hand naar het weiland brengen (versus los rennend naar het weiland).
94 (9%)
3. Goede rijbak(ken). Dat wil zeggen een binnen en/of buitenbak met een goede, niet te zware bodem.
41 (4%)
4. Samen met anderen op de weide (versus alleen).
20 (2%)
5. Dichtbij een bos of hei voor uitrijmogelijkheden.
77 (8%)
6. Maandelijkse kosten.
56 (5%)
7. Drukte op de stal (aantal pensionklanten).
89 (9%)
8. Veel bodembedekking in de stal.
18 (1%)
9. Luxe, zoals wasplaatsen, stapmolen en solarium.
200 (20%)
10. Een vaste hoefsmid, waar je niet perse bij hoeft te zijn.
142 (14%)
11. Een opgeruimde stal; weinig rommel in en rondom de stallen. (= minder gevaar?)
76 (7%)
12. Grote weilanden, waar paard zich goed kan uitleven.
13 (1%)
13. Zelf instructie kunnen meenemen (versus instructie moeten afnemen bij de pensionhouder)
52 (5%)
14. Reistijd
76 (7%)
15. Anders, namelijk...
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 962

Lusitana

Re: Waarop zou jij 'bezuinigen'? (poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:57

Ik keek altijd alleen naar hoe dichtbij het was, gezien ik op de fiets moest, maar als ik keuze had zou ik de netheid van een en ander het zwaarst laten tellen, want dit zegt veel over beleid en verantwoordelijkheids gevoel, ook van de andere pensiongasten, die dus achter hun kont opruimen. Dit verminderd over het algemeen ook de kans op diefstal.
Dit zijn meestal ook de stallen met hoefsmid- en enting- en ontwormingsschemas op orde.
Een goed voerbeleid vind ik ook belangrijk, als in regelmaat en kwaliteit en voldoende vaak ruwvoer.

Het komt eigenlijk allemaal wel neer op orde en regelmaat. Dat is wat paarden nodig hebben en dat is wat zorgt voor duidelijkheid en daardoor een makkeljker omgang met elkaar.
De faciliteiten kunnen me verder weinig schelen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:01

Solarium, stapmolen en wasplaats vind ik niet belangrijk.

Heb al jaren mijn eigen smid waar ik zelf bij ben als die komt. (vind ik zelfs wel fijn, want als er dan iets is, kan ik dat gelijk met de smid bespreken.)

Mijn paarden staan ongeveer een half uur met de auto van mijn huis.
Ik vond veel weidegang, buitenrij mogelijkheden, goed voerbeleid en goede rijbanen erg belangrijk.
Zo ben ik bij mijn huidige stal gekomen waar ik nu sta.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:14

bigone schreef:
Nog nooit paarden in pension gehad alleen in de opfok maar heb vrienden wel eens voorgerekend dat ze een flinke hypotheek konden krijgen voor het stalgeld wat ze elke maand neertelden, geen optie voor jou??

Ze staan hier aan huis, maar 1 paard aan huis is net zo duur (of duurder) dan pension. Het voordeel is dat je meerdere paarden kan houden en het dan goedkoper wordt.

Aan huis lever ik in op luxe, dus dat is het eerste waar ik op een pensionstal ook op in zou leveren. Solarium / stapmolen.

Daarnaast vind ik eigen lesgever/hoefsmid / tandarts erg belangrijk, maar dan zou ik naar een andere locatie kunnen komen, dus hoeft ook niet in het rijtje.

Leefomgeving van het paard zou ik niet op inleveren (dus ruwvoer, weidegang, speelmaatjes, bodembedekking).

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:25

ik vind de behoeften in jouw lijstje voor het paard allen een absolute must. Dus weidegang, vriendjes, goed voer, goede hoefsmit, veel stooisel, etc. Het los rennen maakt me, mits de route veilig is, niks uit. doen mijn paarden nu ook en geeft minder problemen dan aan de hand (eentje als laatste die altijd idioot ging doen etc.)

Daarnaast wil ik zelf luxe zodat ik het maximale uit mijn hobby kan halen. Dus goede bakken, goede uitrijmogelijkheden, was en poets plaats met warm water ivm wedstrijden. Een stapmolen maakt me niks uit, hou niet van die dingen.

Ik zou liever wat verder rijden en meer betalen om het maximale uit mijn hobby te kunnen halen dan inleveren op een van bovenstaande zaken!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:18

Ik ben een poosje geleden naar een luxere pensionstal gegaan. En ondanks dat ik ruim anderhalf jaar tevreden was met een simpel weitje zou ik nu ik de luxe heb hier niet meer op willen inleveren.

Ik heb drukte op stal, luxe zoals stapmolen en sollarium, hoefsmid, netheid en reistijd aangekruist.

Daarnaast nog anders aangekruist. Ik ben bij verschillende manege's geweest die ook pension aanbieden maar dit bleek voor ons écht geen optie. Kinderen die over het terrein heen rennen, onwetende ouders, rekening moeten houden met lessen. Maar vooral ook niet weten hoeveel snoepjes je paard al heeft gekregen en wie er in de stallen komt. Want de bordjes die opgehangen worden door eigenaren worden naar mijn idee te vaak genegeerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:32

Dat probleem heb je ook als er een weg langs je weides gaat... Ik zie zo vaak mensen mijn paarden voeren. Ik stap er op af, maar ik kijk natuurlijk niet de hele dag. Ik vind het echt eng in de zomer als het toeristen zijn. Ik vond eens een wikkel van een zuurtje in de drollen van 1 paard.

En daarbij is orde en regelmaat vaak ver te zoeken op maneges. En dat vind ik echt het belangrijkste.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:43

Als ik al die opties zo lees, ben ik zo blij dat ik mijn paarden in eigen beheer heb. En om nou te denken dat dat goedkoper is dan een luxe pensionstal, hmmmm, dat valt best tegen. Ik investeer ook veel in ruwvoer, materiaal, onderhoud en al helemaal in mijn tijd. Maar die vrijheid, he, zowel voor mijn paarden als mijzelf.... daar kan toch echt geen pensionstal tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:34

Mooblie schreef:
Ik ben een poosje geleden naar een luxere pensionstal gegaan. En ondanks dat ik ruim anderhalf jaar tevreden was met een simpel weitje zou ik nu ik de luxe heb hier niet meer op willen inleveren.

Ik heb drukte op stal, luxe zoals stapmolen en sollarium, hoefsmid, netheid en reistijd aangekruist.

Daarnaast nog anders aangekruist. Ik ben bij verschillende manege's geweest die ook pension aanbieden maar dit bleek voor ons écht geen optie. Kinderen die over het terrein heen rennen, onwetende ouders, rekening moeten houden met lessen. Maar vooral ook niet weten hoeveel snoepjes je paard al heeft gekregen en wie er in de stallen komt. Want de bordjes die opgehangen worden door eigenaren worden naar mijn idee te vaak genegeerd.

Vreselijk, kinderen, onwetendheid en drukte!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:49

Lastige poll, want je vraagt waar ik op zou bezuinigen (dus wat ik minder belangrijk vind)
En niet op waar ik een stal wél op zou uitkiezen.

Ik vraag me dan ook af of iedereen deze poll op dezelfde manier interpreteert en invult.

Ik zou bezuinigen op goede bak, luxe en in feite reistijd.

Ik vind namelijk voor mijn pensionado zijn welzijn het belangrijkst.

Mijn reistijd boeit hem niks...
Een een goede bak ook niet, hij is met pensioen.
En een solarium of luxe wasplaats is ook al niet belangrijk, emmer en tuinslang gaat ook.

Weidegang, regelmaat, betrouwbaarheid, goed bedekte stalbodem en goed voer vind ik wél heel belangrijk.

*Goed voer is in dit geval geen luxe voer. Maar écht goede kwaliteit hooi wél, voor mijn maagzweer gevoelige paard.