Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Uiteraard gaan paarden er wel braaf in staan als je dat per se wil.
goeroe schreef:superpony schreef:Uiteraard gaan paarden er wel braaf in staan als je dat per se wil.
Zelfs dat zou ik niet durven garanderen. Wij hebben een containerstal staan als schuilstal, maar wat hebben ze er een hekel aan. Volgens mij heeft dat vooral met geluid te maken, alles aan dat ding maakt herrie, vooral ook als het weer is om te schuilen. Dat doen ze dan ook zeer zelden daar. We hebben nog een 'gewone' schuilstal waar ze wel graag gebruik van maken, dus het is niet dat ze niet liever droog staan. In de stal opsluiten om te voeren of een paar nachtjes voor een keuring hebben we wel eens geprobeerd, maar wat een drama. De ene weigert pertinent om naar binnen te gaan, een andere kwam eens over de onderdeur naar buiten zeilen en een derde heeft eens een hele nacht tegen de deur staan timmeren.Ik weet niet of wij nou zulke bijzondere beesten hebben, maar ze zijn het er duidelijk over eens dat een container misschien voor studenten is, maar niet voor paarden.
Barvrouwke schreef:Dit zal wel een dure oplossing zijn, maar dan heb je wel grotere boxen.
http://plooistallen.be/nl/home/verplaat ... -plooistal
superpony schreef:Ik vind die van Dubbeldun echt het mooiste, maar ik ben erg voor ruime opening, altijd open voor keus etc.
Overigens hadden ze in onze container wel een houten vloer getimmerd en dat was helemaal waardeloos. Ging rotten door al het vocht ook.
Ik zou het alleen doen als je maar 3 zijdes gebruikt en een grote afdak maakt die nog eens een aantal meters naar voren komt, zodat ze echt goede lucht circulatie hebben.
Uiteraard gaan paarden er wel braaf in staan als je dat per se wil. Ken wel meer mensen die ze sla boxen gebruiken en dan is het simpel; Je zet de paarden erin, deur dicht en klaar.
Sjolvir schreef:superpony schreef:Ik vind die van Dubbeldun echt het mooiste, maar ik ben erg voor ruime opening, altijd open voor keus etc.
Overigens hadden ze in onze container wel een houten vloer getimmerd en dat was helemaal waardeloos. Ging rotten door al het vocht ook.
Ik zou het alleen doen als je maar 3 zijdes gebruikt en een grote afdak maakt die nog eens een aantal meters naar voren komt, zodat ze echt goede lucht circulatie hebben.
Uiteraard gaan paarden er wel braaf in staan als je dat per se wil. Ken wel meer mensen die ze sla boxen gebruiken en dan is het simpel; Je zet de paarden erin, deur dicht en klaar.
Hier staat altijd gewoon 1 van de grote deuren open, als mijn 2 paarden in het uitloopje staan, staan beide deuren open (behalve als de buitenzetter dat vergeet), want dan kunnen ze elkaar niet zo makkelijk klem zetten.
Overigens, ligt er op de bodem van die van mij hout en daar heb ik rubber tegels opgelegd.
DubbelDun schreef:De enige optie die ik me met containerstallen kan bedenken is 2 open-sided containers tegen elkaar aan lassen, een iets aflopend extra dak er op mét een oversteek en een fatsoenlijke vloer er in.
FCSA schreef:Zie hierboven, we zijn eruit: het wordt een 2-paards unit (concoursboxen)
FCSA schreef:Zo'n unit wordt het: https://stable-rent.nl/stallen/units/