Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:03

Ook zo'm 50 paarden dan? Da's een behoorlijke belasting voor het grasland.

Heb je nog andere stallingen op het oog? Hoe belangrijk vind jij buitenrijden zelf? Je woont op de Veluwe zie ik, dus dan zou ik verwachten dat je daar ook wel gebruik van wil maken.

prugelpiet

Berichten: 12616
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:06

TS: bedoel je echt kuil, of voordroog?

In het eerste geval: zoek een andere stal. In het tweede geval: zorg dat ze In ieder geval 3 voerbeurten of meerdere hooinetten per dag krijgt. 1 hooinet en een half plakje, is gewoon niet genoeg. Dat is vragen om problemen.

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 16:10

Winged schreef:
Ook zo'm 50 paarden dan? Da's een behoorlijke belasting voor het grasland.

Heb je nog andere stallingen op het oog? Hoe belangrijk vind jij buitenrijden zelf? Je woont op de Veluwe zie ik, dus dan zou ik verwachten dat je daar ook wel gebruik van wil maken.


Ik ben gek op buiten rijden.. Maar alle stallingen hier in de buurt staan de paarden nog korter buiten.. En dat wil ik niet. Dat gaat tegen mn principes in..

Alle paarden staan op het land ja.. Maar ze wisselen de stukken grasland af..

prugelpiet schreef:
TS: bedoel je echt kuil, of voordroog?

In het eerste geval: zoek een andere stal. In het tweede geval: zorg dat ze In ieder geval 3 voerbeurten of meerdere hooinetten per dag krijgt. 1 hooinet en een half plakje, is gewoon niet genoeg. Dat is vragen om problemen.


Soms is het echt kuil, soms meer voordroog.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:34

Als jij daar graag wilt staan en je kunt het betalen,prima toch. Of was je van plan om te gaan afdingen op de pensionprijs? Als Bokkers zouden zeggen dat het te veel is?

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 16:36

anjali schreef:
Als jij daar graag wilt staan en je kunt het betalen,prima toch. Of was je van plan om te gaan afdingen op de pensionprijs? Als Bokkers zouden zeggen dat het te veel is?


Haha nee joh, dat zou ik niet doen. Maar ben wel nieuwsgierig wat mensen ervoor zouden willen betalen.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:44

Ik heb een vermoeden welke stal je bedoelt. Je staat hier al? Je wil eigenlijk alleen van andere mensen horen wat zij hiervoor willen betalen? Of ben je ook zoekende in dezelfde regio naar een andere plek omdat je toch niet helemaal happy bent?

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 16:53

Ldenboer72 schreef:
Ik heb een vermoeden welke stal je bedoelt. Je staat hier al? Je wil eigenlijk alleen van andere mensen horen wat zij hiervoor willen betalen? Of ben je ook zoekende in dezelfde regio naar een andere plek omdat je toch niet helemaal happy bent?


Ik ben nieuwsgierig of de kwaliteit en prijs verhouding oke is.. Ik ben nieuwsgierig wat andere bokkers hiervoor zouden betalen..

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:54

Gizeppie schreef:
Winged schreef:
Hoeveel HA land zit erbij? Hoe is de inrichting daarvan? Schuilmogelijkheden? Waarom niet onbeperkt ruwvoer? Hoe groot zijn de groepen paarden? Met hoeveel mensen deel je de rijbak?

In de winter 6 tot 8 en dan met een beetje kuil is te minimaal.

De faciliteiten voor de ruiter lijken goed, maar voor een paard kan het beter.


Oef er zit wel wat hectare land bij maar hoeveel precies weet ik niet.. Er is geen schuilmogelijkheid. Maar dat hoeft ook niet voor die paar uur over dag.. Hij staat in de avond toch op stal. De bak wordt wel gedeeld met 50 man ongeveer. Maar rijdt zelden met super veel.. De paarden in de winter staan met 2 tot 4 paarden in de zomer met 4 tot 6 paarden..


Staan ze in de zomer ook maar een dagdeel buiten?

Ik zou hier denk ik maximaal 225 voor willen betalen. Maar dat komt eigenlijk omdat ik er gewoon niet enthousiast over ben. (of omdat ik nu verwend ben wat faciliteiten betreft).

Ik stuikel een beetje over de paar uurtjes per dag buiten, vind kuil niets, ik vind dat er altijd een schuilmogelijkheid moet zijn buiten en ik vind de hoeveelheid ruwvoer echt veel te weinig. Daar komt nog bij dat geen uitrijmogelijkheden voor mij geen optie zouden zijn. Heb geen zin om mijn paard een paar x per week in de trailer te proppen en ben geen fan van alleen op pad gaan met de trailer.
Aan mij heb je dus niet zoveel :D
Maar als jij er graag wil staan dan is dat natuurlijk helemaal prima! Want je vroeg niet of ik er wel of niet wil staan, haha. Maar dan begrijp je misschien waar mijn prijs idee vandaan komt.

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 16:57

In de zomer staan ze idd 10/12 uur buiten.

Ik mis het bos ook heel erg.. Met de trailer op pad doe ik ook niet zo graag.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:07

Ik vind dat ze jaar door mooi buiten komen.

6-8 uur in de winter is van 9 tot 15/17 uur.
En als ze dan allemaal een slowfeeder hebben waar ze onbeperkt uit kunnen eten, dan is een avondportie van een halve plak van een grote baal ook best een redelijke hoeveelheid. Als je stro in de stal hebt kunnen ze daar ook van snoepen.

Staan de paarden er schraal met opgetrokken buik bij?

En je mag toch kiezen voor dubbele portie? Een Haflinger of IJslander zal dat vast niet nodig hebben. Een groot paard wellicht wel. En dan betaal je gewoon wat meer.

Natte kuil is niet fijn. Voordroog wordt echt heel veel gevoerd op stallen.

Een redelijk ruime paddock, met verharding en ruwvoer en 1 of meerdere maatjes.

Ruime stal voor de avond/nacht.

In de zomer 10-12 uur buiten in de wei, met gras?
dus zeg van 8/9 uur tot 19/20:00? Dat is toch ook niet verkeerd?

Goede, grote, verlichte bak.

Ik denk een goed plekje, alleen voor een recreatieruiter zonder goed verkeersmak paard en trailer minder geschikt.

Denk dat je er in het midden van het land al snel tussen de 200 en 275 euro voor betaald. Hier in het Noorden zit je al snel tussen de 125-175 euro.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 14-03-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 21:12

joyce B schreef:
Ik vind dat ze jaar door mooi buiten komen.

6-8 uur in de winter is van 9 tot 15/17 uur.
En als ze dan allemaal een slowfeeder hebben waar ze onbeperkt uit kunnen eten, dan is een avondportie van een halve plak van een grote baal ook best een redelijke hoeveelheid. Als je stro in de stal hebt kunnen ze daar ook van snoepen.

Staan de paarden er schraal met opgetrokken buik bij?

En je mag toch kiezen voor dubbele portie? Een Haflinger of IJslander zal dat vast niet nodig hebben. Een groot paard wellicht wel. En dan betaal je gewoon wat meer.

Natte kuil is niet fijn. Voordroog wordt echt heel veel gevoerd op stallen.

Een redelijk ruime paddock, met verharding en ruwvoer en 1 of meerdere maatjes.

Ruime stal voor de avond/nacht.

In de zomer 10-12 uur buiten in de wei, met gras?
dus zeg van 8/9 uur tot 19/20:00? Dat is toch ook niet verkeerd?

Goede, grote, verlichte bak.

Ik denk een goed plekje, alleen voor een recreatieruimte zonder goed verkeersmanagement paard en trailer minder geschikt.

Denk dat je er in het midden van het land al snel tussen de 200 en 275 euro voor betaald. Hier in het Noorden zit je al snel tussen de 125-175 euro.


Ik heb een groot paard dus in de winter krijgt hij een dubbele portie.

Er zijn helaas wel paarden bij die erg mager worden in de winter. Die van mij viel iets in maar is nu juist net iets te dik. Maar ze zijn er wel. Zonder kracht voer zou hij invallen.

Helaas staat die van mij niet op stro. Ze vonden hem te vies in de stal en hebben m op vlas gezet..

Mijn paard is mega mak tussen het verkeer. Trailer laden is een ander ding..

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:16

Volgens mij gaat dit over de stal waar ik ook een paar jaar gestaan heb. Ik betaalde 185 euro per maand toen ik kwam. Dat was al verhoogd naar 220 (of zo iets) toen ik weg ging 2 jaar geleden.
Ik was het niet eens met het voerbeleid, vaak vies kuil, voor hooi extra betalen, en de extra voerbeurt voor de nacht werd ook wel eens overgeslagen... ;-)
En het onbeperkte in de slowfeeders in de paddock was ook echt niet zo onbeperkt ;-)

[edit] Jouw paard is op vlas gezet omdat ze hem te vies vinden op stal? Nu weet ik eigenlijk wel zeker dat we het over dezelfde stal hebben..... ;(

Weetjijveel
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:46

Een verschrikkelijke 'leuke' stal is dat .... Voer onbeperkt ?!? Nee nooit smiddags bijna altijd het eten op! Paarden vallen elkaar aan ivm geen eten meer hebben ... Zoveel paarden op zo klein stukje paddock en in de zomer de wei op als er sws gras staat zoniet dan gaan ze met zijn alle weer op de paddocks .... 50 paarden hoe kun je ze daar in vredesnaam kwijt ? En dan nog zeggen paarden staan nummer 1?!?! Ga aub een end fietsen nee dit kan gewoon niet! Oké de bak is altijd nouja vaak heel goed maar verder over andere dingen niet te spreken! Ik zou daar nog voor geen 50 cent willen staan.... Oké sommige mensen vinden het een super stal!!!! Nou sorry mij niet gezien daar ....
En de manier waarop er met je om gegaan kan worden wil ik me helemaal niet over uitlaten , maar kort om als jij je daar goed voelt moet je er lekker blijven staan!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:50

troi schreef:
In het noorden met alleem buitenbak 175-200 euro.

Al zou het voor mij door de zuinigheid met ruwvoer en alleen kuil afvallen.



Dit dus.

Shenavallie
Berichten: 11774
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:58

In de Randstad betaalde je voorheen 140 Euro voor een dergelijke stal, wat later nog is verhoogd naar 160 euro. Bij mijn laatste stal betaalde ik 180 Euro voor een dergelijke plek, maar dan onbeperkt kwalitatief goed hooi (geen kuil) en er werd brok gevoerd. Hoefde je niet zelf aan te schaffen. Voer en stalbedekking (zaagsel) zat allemaal bij de prijs in.

imaudy
Berichten: 5127
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:00

Aan de laatste reacties te zien zou ik zeggen: kijk eens in de omgeving of je een betere stal kunt vinden..

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 22:02

Shenavallie schreef:
In de Randstad betaalde je voorheen 140 Euro voor een dergelijke stal, wat later nog is verhoogd naar 160 euro. Bij mijn laatste stal betaalde ik 180 Euro voor een dergelijke plek, maar dan onbeperkt kwalitatief goed hooi (geen kuil) en er werd brok gevoerd. Hoefde je niet zelf aan te schaffen. Voer en stalbedekking (zaagsel) zat allemaal bij de prijs in.


Dat is niet duur!

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:08

Zo zie je maar dat wat op papier goed lijkt, in de praktijk erg kan tegenvallen.

Weetjijveel
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:10

joyce B schreef:
Zo zie je maar dat wat op papier goed lijkt, in de praktijk erg kan tegenvallen.


Idd t lijkt heel mooi en de eerste maand of paar maanden is het prachtig ... Tot je er achter komt oh me paard word dun of me paard heeft dit en dat! En als je er dan melding van maakt dan wordt je scheef aangekeken nou prachtig zo stal pff.

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 22:24

Weetjijveel schreef:
joyce B schreef:
Zo zie je maar dat wat op papier goed lijkt, in de praktijk erg kan tegenvallen.


Idd t lijkt heel mooi en de eerste maand of paar maanden is het prachtig ... Tot je er achter komt oh me paard word dun of me paard heeft dit en dat! En als je er dan melding van maakt dan wordt je scheef aangekeken nou prachtig zo stal pff.


Nou dat geldt niet voor alle paarden. Die van momenteel te dik haha!

Shenavallie
Berichten: 11774
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:58

Gizeppie schreef:
Shenavallie schreef:
In de Randstad betaalde je voorheen 140 Euro voor een dergelijke stal, wat later nog is verhoogd naar 160 euro. Bij mijn laatste stal betaalde ik 180 Euro voor een dergelijke plek, maar dan onbeperkt kwalitatief goed hooi (geen kuil) en er werd brok gevoerd. Hoefde je niet zelf aan te schaffen. Voer en stalbedekking (zaagsel) zat allemaal bij de prijs in.


Dat is niet duur!

Dat vond ik inderdaad ook niet duur. Geen kleine paddocks, maar gewoon lekker de ruimte. Het weiland was 1,5 hectare en als je wilde, dan kon hij je paard ook twee dorpen verderop op zijn land zetten dat vele hectaren meer was. Dan moest je wel beseffen dat je paard daar 'vakantie' had, want hij ging ze niet elke keer ophalen voor een les of een buitenrit.

Lieke

Berichten: 11356
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:14

Denk dat je hier er zo 250-300 zou betalen. Maar denk dat ik er zelf niet zou gaan staan.
Vanwege de kleine weilanden, ik heb ze sowieso liever meer buiten en het niet kunnen buiten rijden. Ik hoef niet direct ah bos te zitten, maar wil wel vanaf stal kunnen vetrekken.

Extra ruwvoer kun je bijkopen, dus dat zou voor mij niet teveel bezwaar zijn (mits het dan wel voldoende is).

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 11:35

Lieke schreef:
Denk dat je hier er zo 250-300 zou betalen. Maar denk dat ik er zelf niet zou gaan staan.
Vanwege de kleine weilanden, ik heb ze sowieso liever meer buiten en het niet kunnen buiten rijden. Ik hoef niet direct ah bos te zitten, maar wil wel vanaf stal kunnen vetrekken.

Extra ruwvoer kun je bijkopen, dus dat zou voor mij niet teveel bezwaar zijn (mits het dan wel voldoende is).


Nou je mag geen eigen kuil meenemen. Moet je daar kopen.

BrittS

Berichten: 1728
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:38

Ik zou er absoluut niet willen staan vanwege het voerbeleid (en ik wil mijn paarden sowieso niet op stal).

Verder klinkt het wel redelijk, al weet ik niet in welke omgeving je zit. Ik las ergens dat je op de Veluwe woont, volgens mij zijn daar echt wel een hoop fijne plekken aan het bos te vinden.

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 11:41

BrittS schreef:
Ik zou er absoluut niet willen staan vanwege het voerbeleid (en ik wil mijn paarden sowieso niet op stal).

Verder klinkt het wel redelijk, al weet ik niet in welke omgeving je zit. Ik las ergens dat je op de Veluwe woont, volgens mij zijn daar echt wel een hoop fijne plekken aan het bos te vinden.


Mijn paard kan niet 24 uur naar buiten. Dat is hij niet gewend. Dit is het eerste jaar dat hij naar buiten gaat.

Jawel er zijn mooie plekken, maar of super duur of staan de paarden nog langer binnen..