Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Het heeft beide voor- en nadelen. Pensionstal neemt een stukje zorg en verantwoordelijkheid uit handen. Anderzijds moet je maar net de perfecte stal vinden binnen je budget die paarden houdt zoals je graag ziet.
proven02 schreef:Ik zou absoluut gaan voor pension en niet aan huis.
Maar dat hangt er helemaal vanaf wat voor persoon je bent, wat je wil, hoe je week eruit ziet etc.
Ikzelf maak me snel zorgen en zou mijn paard nooit alleen laten zonder toezicht, nog geen uur. Ze zal maar net ergens blijven hangen of met koliek liggen dat wil ik niet op mijn geweten hebben dat ik het niet op tijd zie.
De stal waar ze nu staat loopt ALTIJD iemand rond, de staleigenaren laten de paarden nooit alleen. Daarnaast staat ze met haar vriendinnen in een kudde, iets wat ik haar nooit zou kunnen bieden thuis (ik ga immers niet ineens 10 paarden nemen). Verder vind ik de aanspraak op stal ook erg fijn, als ik me ergens zorgen om maak, ergens over twijfel, of gewoon gezellig wil kletsen dan kan dat meestal wel, ondanks dat het een kleinschalige stal is.
Ik zou niet anders willen. Tuurlijk aan huis heeft ook veel voordelen maar het weegt voor mij niet op tegen de voordelen aan een pensionstal.
upendo schreef:Pensionstal in mijn geval.![]()
Ik heb er lang overna gedacht en hoe idyllisch het ook allemaal lijkt, je geeft je volledige vrijheid op bij paarden aan huis.
Qimm schreef:proven02 schreef:Ik zou absoluut gaan voor pension en niet aan huis.
Maar dat hangt er helemaal vanaf wat voor persoon je bent, wat je wil, hoe je week eruit ziet etc.
Ikzelf maak me snel zorgen en zou mijn paard nooit alleen laten zonder toezicht, nog geen uur. Ze zal maar net ergens blijven hangen of met koliek liggen dat wil ik niet op mijn geweten hebben dat ik het niet op tijd zie.
De stal waar ze nu staat loopt ALTIJD iemand rond, de staleigenaren laten de paarden nooit alleen. Daarnaast staat ze met haar vriendinnen in een kudde, iets wat ik haar nooit zou kunnen bieden thuis (ik ga immers niet ineens 10 paarden nemen). Verder vind ik de aanspraak op stal ook erg fijn, als ik me ergens zorgen om maak, ergens over twijfel, of gewoon gezellig wil kletsen dan kan dat meestal wel, ondanks dat het een kleinschalige stal is.
Ik zou niet anders willen. Tuurlijk aan huis heeft ook veel voordelen maar het weegt voor mij niet op tegen de voordelen aan een pensionstal.
En 's nachts dan? Paarden zijn niet achterlijk, die kunnen prima zonder toezicht rondlopen...
tengeltje11 schreef:@Proven,maar een pensioneigenaar slaapt toch ook?
als je paard om 02.00u 's nachts zware koliek krijgt,kan ze evengoed 's morgens dood liggen,dan heeft die eigenaar toch evenmin iets gemerkt?
Ayasha schreef:Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat op pension, de knollen 24/7 in de gate gehouden worden. Maar als je daar rustiger van slaapt.... Je kan ze niet tegen alles beschermen.
Qimm schreef:100% aan huis, heb het zo ingericht dat ik er max 30 minuten per dag aan kwijt ben met verzorging. Elke dag even poepscheppen a 15 minuten, 1x per dag slowfeeder volproppen 2x per dag schep brokken in de bak.