BopjeBo schreef:Hier 2 paarden aan huis en geen probleem als ik met 1 op pad ga.
Nooit problemen gehad of zijn ze er geleidelijk aan gewend geraakt?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Inmiddels staan er 4 en ik mag er niet één meenemen van haar.
Het alleen blijven ging hier echt totaal niet, ik wil ook gewoon rustig een paar uur/dag deel het bos in kunnen met 1 paard. Bij mij zijn er uiteindelijk 2 mini's bij gekomen, zo blijft er echt nooit 1 alleen achter en hebben ze wat meer kudde (mijne leven ook in kuddeverband 24/7 buiten). Mijn groters wil ik ook niet veel op gras, dus daar had ik geen zorgen om.
met mijn huidige ruin begon het ook weer. Heb ze toen even uit elkaar gehaald. Na het werk of buitenrit mochten ze dan wel soms bij elkaar en ondertussen staan ze ook weer voltijds bij elkaar. Ze blijft nog steeds niet graag alleen, maar blijft nu wel veel beter onder controle.
) af te breken.
FCSA schreef:@bigone: een pensioenpaard heeft inderdaad onze voorkeur. Liefst in eigendom van iemand anders, zodat het niet heel kostbaar wordt als het dier medische hulp nodig heeft ivm ouderdom. Wordt dat gedaan, een constructie waarbij de eigenaar niet zoveel betaalt voor stalling maar wel de medische kosten?
@troi: dat hangt denk ik een beetje van het type derde paard af. Onze Lusitano kan prima alleen achterblijven. Als we er daar twee van zouden hebben, was er geen probleem geweest. Dus een derde paard dat relaxed en rustig is, is misschien voldoende. Maar er zijn 4 stallen dus 2 pensioenpaarden is in principe mogelijk
.
Genoeg respect voor stroom, dus is het niet anders. Lastiger voor de thuisblijvers dan voor mezelf, haha. Ik zou het gewoon eerst bij de twee laten als een af en toe alleen achter blijft en ze verder lekker samen zijn zie ik geen probleem.