Hoe efficiënt voor het werk paarden verzorgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:42

Het scheelt al tijd als je 's ochtends geen brok geeft. En ik zou 's avonds de hooinetten al bij de ingang van de wei leggen. Mijn tijd 's ochtends zou me heilig zijn. ;)

Suzan_bobar

Re: Hoe efficiënt voor het werk paarden verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:45

Ik zet altijd alles klaar, voer in m'n badjas, brok en water doe ik savonds en uitmesten ook. Dan snel naar binnen aankleden en weg. Gaat super snel.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 00:01

AmoorM schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Muts op zodat er niks in je haren komt, overall en laarzen aan en zoveel mogelijk al van te voren klaarzetten
Ik kwam regelmatig met hooi in mijn haren op kantoor aan, of ik vergat mijn normale schoenen en liep op sokken omdat ik anders op klompen moest lopen. Mijn collegaas hebben vaak om mij gelachen

Beste oplossing, op een stal gaan werken, ik rij nu van mijn eigen paarden door naar mijn werk en hoef mij niet meer druk te maken om stro hooi of paardengeur :D

Haha ik ga voor een carrière switch!! Probleem opgelost... _/-\o_

Kan je geen zeiltje in je auto leggen waar je de hooinetten op legt? Af en toe het zeiltje uitkloppen en klaar..

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:28

AmoorM schreef:
MarloesHJ schreef:
Ik doe voor het werk de paarden voeren en buitenzetten en terwijl ze hun ontbijt opeten vul ik de hooinetten voor ‘s nachts.
Ik trek over mijn gewone kleding een trainingsbroek aan, heb kaplaarzen aan en een aparte jas voor de paarden. Zet de paarden buiten en doe dan soms ook nog de stallen mesten. Vervolgens broek/jas uit, andere schoenen aan en andere jas en naar het werk. Nog nooit commentaar gehad.

In de zomer als het niet modderig is heb ik vaker ook geen trainingsbroek aan en loop ik gewoon in mijn nette broek ‘s ochtends.

Zelfs mesten? Dat vind ik wel veel! Ruikt nooit iemand dat? Kom je altijd wel fris op je werk?

Ik doe morgen m'n goede kleding aan, daarover een joggingsbroek en m'n staljas met m'n stal schoenen. M'n haar maar vast denk ik. Deo, parfum en haarborstel mee. Ik zweet niet heel erg, maar misschien een washandje met zeep ofzo mee? Hopelijk blijf ik dan toch nog helemaal fris en fruitig. :+

Hooinetten liggen klaar bij stal, die kan ik in de auto gooien als paardjes voer hebben. Alleen dat wordt wel een kliederboel. Daar moet ik nog een oplossing voor zoeken. In 1x lopen met 2 paarden en 2 hooinetten vind ik erg zwaar en dan blijft 't hooi overal plakken.

Dit geheel wat ik hierboven beschreef kost mij ongeveer 32 minuten inclusief mesten en ik heb nooit iets klaarstaan behalve de vitaminebrok voor de hele week.

Nooit commentaar gehad van collega’s en zelfs een collega die vrij heftig allergisch is van paarden en ook van haar nog nooit iets gehoord. En ik doe het inmiddels ruim twee jaar zo dus als het wel zo zou zijn zou ik het wel allang gehoord hebben, mijn collega’s kennende.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:33

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:39

Zo doe ik dat ook, aparte paardenjas over mn gewone jas, schoenen omruilen, in de winter muts met handschoenen :-)
Ik ga nooit met mn gewone kleren alleen de stal in.

Werkt prima :-)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:47

Ik doe 's ochtends in skipak en stallaarzen de paarden.:P Ziet er niet uit, maar ik blijf schoon en droog. In de zomer te warm, dus dan moet ik me omkleden. In nette kleren lukt het mij niet. Dan heb ik de schoenen onder de modder en óveral vlas en hooi. Laatst moest ik in nood vanuit kantoor naar huis voor dierenarts en weer terug. Ik kon de hele afdeling gaan stofzuigen. :P Je zag precies waar ik was geweest. :=

Hooi in de auto zou ik zoveel mogelijk voorkomen. Dat is zo'n gesmeer... Zelfs als je met netten en zeil werkt. Het vooraf klaarmaken van de netten scheelt wel mooi in tijd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:11

Ik zou lekker aan het eind van de dag het voer geven, want warom zou je dat 's ochtends doen als ze dan toch met hooi de wei op gaan :) En zorgen dat je de al klaargelegde hooinetten met de paarden mee kan nemen zodat je hooguit 2x heen en weer moet als je niet met beide paarden tegelijk wilt lopen.

Hooinetten in een verder nette auto die je ook graag netjes wilt houden, zou ik proberen te voorkomen want dan krijg je linksom of rechtsom toch zooi in je auto.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:13

Dat is en blijft altijd lastig vind ik haha. Als ik de stallen moet doen voordat ik ergens heen moet doe ik altijd mijn haar in een knot en dan 2 mutsen op, dan gaat je haar in elk geval niet stinken en geen stof..
Kleding doe ik af en toe even oude joggingsbroek en jas over mijn goede kleren, maar als je het dan heel heet krijgt en gaat zweten voel ik me ook niet lekker meer.. Dus meestal doe ik dan toch maar rijkleren en daarna ff snel afspoelen in de douche en dan de goede kleren aan.. Het liefst doe ik na de stallen altijd helemaal douchen inclusief haren wassen, maar dat is voor werk inderdaad moeilijk. Er zijn ook mensen die zeggen: "Maakt toch niet uit als je naar paarden ruikt" maar als ik op kantoor zit of waar dan ook wil ik NIET naar paarden ruiken.
Als ik 's ochtends de stallen allemaal gedaan heb en de paarden staan buiten kan ik 's avonds overigens wel in mijn goede kleren binnen zetten / op stal komen zonder dat er iets ruikt, maar als ik dat 's ochtends doe ruik je echt paardengeur.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:34

Gezichts reinigingsdoekjes zijn ook ideaal om snel over je armen/oksels te halen voor je deo spuit. Ik spuit vaak ook wat deo in mn haar op dit soort dagen (voor over hangen, zodat t echt wat tussen je haar komt)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:50

Je hooi s'avonds klaar maken en dan in van die opvouwbare tuinbaskets https://www.lidl-shop.be/nl-BE/FLORABES ... eqCefoDFvL in je auto zetten heb je geen rotzooi in je auto. Ik heb zelf bv een hooitas om stro balen te halen omdat anders mijn auto onder het stro zit en ik heb maar 1 baal nodig.
En ik zou idd een oude joggingbroek of een overal over mijn kleren aantrekken.Rap even schoon de paarden doen heb ik al zo vaak geprobeerd en dat word altijd een mislukking :-)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:57

In de zomer een overall en in de winter een (ruime) skibroek. Daarnaast klompen, handschoenen en een paardenjas.
Jogging broek is mij te stroef. Moet echt een gladde voering hebben en ruime zijn.

Je ziet mij iedere ochtend stalwerk doen en 1 minuut later in een jurkje en hakjes naar mijn auto spoeden. Stink nooit. Maar goede overkleding is wel essentieel.
Prop zelfs een complete 'swing' dress in mijn skibroek :D

Verder: de paarden eerst hun eten geven en in de tijd dat ze dat opeten de klusjes doen. Je kunt ook overwegen of ze hun ochtend portie krachtvoer echt nodig hebben. Misschien is een vitaminen en mineralen korrel genoeg voor jou paarden?
En inderdaad in iedere hand een paard. Anders blijf ik lopen.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 25-02-19 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:01

Kijk desnoods of je een oude kliko kunt vinden, daar past aardig wat hooi in en een hand kliko een hand twee paarden. Eet niet of die plat in je auto past? Een grote ikea tas past ook een hooinet in.

Verder extra set kleding meenemen en omkleden als je klaar bent met je paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:36

Gisteren en vandaag de paarden in de ochtend buiten gezet en het ging op kleine verbeter puntjes na best prima! (deze week hoeft het enkel maandag en dinsdag) :D Ik doe een joggingbroek over mijn gewone broek, staljas en stal schoenen aan. Ik ben ongeveer 30 minuten bezig. Maar het kan nog veel efficiënter! Als ik mijn auto parkeer bij achteruitgang moet ik helemaal naar de voor kant lopen om biks te halen en terug om de voerschepjes terug te brengen. Ik kan beter een moment van de week alles klaar maken en klaar zetten. Afsluitbare bakjes kopen en daar vast biks in doen voor de ochtenden en extra hooinetten zodat ik deze vast voor 2 dagen vooruit kan vullen.

Ik hoef overigens maar 1x te lopen, hooinetten tilt m'n paard voor mij! :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:06

Vooruit werken werkt het beste.Ik heb een stalling,en als ik smorgens al heel vroeg weg moet vul ik ook s'avonds de voeremmers die zet ik in een oude diepvrieskist voor de muizen vul de kruiwagens met hooi al zodat ik s'morgens in een record tempo eten uit kan delen ,en dan hoop ik wel dat ze in de juiste wei willen staan ze staan bij mij op de wei dus ze moeten eerst komen en dan sluit ik ze op met hun voer.Maar als je haast hebt weet niemand meer hoe het werkt :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:37

Wij hangen ‘s avonds de hooinetten voor de volgende ochtend al in de paddock.
Voerbakjes voor de ochtend staan voor de stallen klaar.
Als ik voor mijn werk moet voeren en buiten zetten (8 paarden, we doen het in beurten) doe ik laarzen aan over mijn gewone kleren en een wat langere jas die ik altijd naar de paarden aan heb.
Goeie schoenen en jas in de auto.
Ik begin de eerste die klaar zijn met eten gelijk buiten te zetten, als alles buiten is schoenen en jas wisselen bij de auto en richting werk.