Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eldie schreef:Ik zou niet teveel vast houden aan een bepaalde hoeveelheid/gewicht hooi wat er gevoerd moet worden. Elk paard heeft zijn eigen voerbehoefte en dat is o.a. afhankelijk van soort en hoeveelheid beweging/werk. Ik zou gewoon jouw paarden goed in de gaten houden. Als ze goed op gewicht blijven is er niets aan de hand. Als ze magerder worden dan moet je aktie gaan ondernemen. Maar ik zou het eerst even aankijken, vooral omdat de andere paarden er goed uitzien.
xSogno schreef:eldie schreef:Ik zou niet teveel vast houden aan een bepaalde hoeveelheid/gewicht hooi wat er gevoerd moet worden. Elk paard heeft zijn eigen voerbehoefte en dat is o.a. afhankelijk van soort en hoeveelheid beweging/werk. Ik zou gewoon jouw paarden goed in de gaten houden. Als ze goed op gewicht blijven is er niets aan de hand. Als ze magerder worden dan moet je aktie gaan ondernemen. Maar ik zou het eerst even aankijken, vooral omdat de andere paarden er goed uitzien.
Het gaat niet alleen om goed op gewicht blijven. Paardenmagen zijn gemaakt om continu te blijven verteren, als een paard maar 2 x per dag kan eten met tussenpozen van 8 uur gaat hij maagzweren ontwikkelen. Dan kan de hoeveelheid wel goed zijn maar het beleid niet. Het juist goed dat mensen eens verder kijken dan de buitenkant. Als je je verdiept in paarden is heel lang zonder ruwvoer staan echt niet goed voor ze.