Discussie tussen droom en werkelijkheid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Discussie tussen droom en werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:24

TS, succes met je keuze. Ga vooral echt goed kijken en laat je goed informeren.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:24

Zelfde hier als Luf_Midnight. Alleen dan een nette zandpaddock 20x40. Haar vriendinnetje stond altijd buiten, die van mij moest je de stal uit trekken. In de zomer ging ze nooit de stal in, kregen ook geen voer in de stal. Stal ging nooit dicht dus paarden hadden áltijd vrije keuze waar ze wilden staan. Leg mij het maar eens uit.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:26

AMieke79 schreef:
Iris82 schreef:
Zetten de pensioneigenaren jouw paard in de paddock - stapmolen - paddock?

Tegen betaling zet de service je paard of in de molen of in het paddock. Verder regelen we dit onderling om paarden zoveel mogelijk buiten te laten komen. Met 3 stal genootjes die heel toevallig op verschillende tijden komen wordt dit dus afgewisseld. Dit geld enkel voor de winter periode!

@superpony ik laat me niets wijs maken, niet door de fb groep van paard natuurlijk en zeker niet door de mensen van stal. De stal waar ik nu sta, is uit nood. En zeker nooit mijn eerste keus geweest. Maar in amper een week tijd heb ik mijn merrie van een chagrijnige heks zien veranderen in een paard wat relaxed is en vooral niet meer chagrijnig is. Haar gedrag en houding maken dat ik twijfel of mijn droom, paard natuurlijk houden, wel de juiste droom is. Geniet ik nog niet de plek en ruimte heb een gebied in te richten zoals het mijn inziens het beste zou zijn voor mijn paard.

Het is echt heel goed dat je je niet hebt laten verblinden door je droombeeld :). Je paard heeft het antwoord al gegeven, dus ik denk dat je voor nu goed staat iemand zei al dat je na de weideperiode weer kunt kijken wat het beste is.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:31

Xles hier idd het zelfde ze hebben voor snachts allemaal eigen paddocks naast elkaar en de stallen zijn binnen ook allemaal open zodat ze kunnen kriebelen over het schot enzo. Heb 3 oudere 2 merries en een ruin 2 veulens en een Shetlander
Toch heb ik er 5 die na genoeg altijd buiten staan en 1 die binnen blijft.
Ze hebben hier buiten ook beschutting verschillende hooi plaatsen waterbakken een ruime track rondom met alles zandgrond en toch is er 1 die de stal erg waardeert dus dat heeft helemaal niets met verkeerd vergelijken te maken superpony de situatie hier is ideaal voor 24/7 buiten lopen en toch wil mijn ene merrie het niet.
Niet alle paarden zijn hetzelfde en daar gaat het vaak fout met de mensen die menen dat PP of hit actief die menen dat alle paarden daar gelukkig van worden dat is geen realiteit

pol013

Re: Discussie tussen droom en werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:15

ts: wat het vooral aangeeft dat je vorige stal in ieder geval niet goed was op dat moment voor jouw paard. Dat kan aan heel veel factoren gelegen hebben. De buren, het voer, de sfeer etc.

Dat het nu beter gaat op deze stal wil niet zeggen dat je paard liever op stal staat. Zou kunnen natuurlijk, Maar er zijn heel veel andere oorzaken denkbaar.

Als buiten huisvesting goed gebeurt kun je álle hier genoemde bezwaren weg nemen. Als de indeling, bodem, voer, management, groep en ook schuilruimte passend zijn.
Dat is niet perse makkelijk zoeken. Thuis kun je dat vaak makkelijker zelf vormgeven als op een stal.
Sommige stallen zullen te groot zijn, andere te weinig oppervlak, weer een andere niet het juiste hooi voor jouw paard.

Voor nu is je paard blijer dan voorheen. Dat is positief.
Hou je ogen en oren open voor een nog beter plek.