Afstand huis-stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:08

InekeN schreef:
Op een paar passen lopen vanaf de slaapkamer :o

Ben echt wel verbaasd dat sommigen zover moeten rijden. Wat een tijd kost dat... en dus geld. Knap dat je zoveel voor je paard overhebt. Het lijkt me wel een beetje naar idee, zo ver weg.

Ik ervaar dat totaal niet zo. Ze staat daar zo fijn. En de meeste dagen is het 20 minuten rijden (vanaf werk), dus dat scheelt weer.

Ik vind het veel belangrijker dat zij op een fijne plek staat, als dat ik er met de fiets heen kan. Paardje dat ik rijd staat op 5 minuten van huis, maar op die stal zou ik zelf nooit willen staan (amper land en alleen naar buiten enz.)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:09

Ik heb het andersom :+

Ik wilde heel graag mijn pony’s aan huis hebben, daarom hebben we een prachtig huis gekocht vlakbij mijn vriend zijn werk.
De pony’s wonen nu heerlijk thuis en krijgen goede zorg.

MAAR

Ik moet nu iedere dag 2,5-3 uur in de auto om naar de universiteit te kunnen.
Alles voor de pony’s!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:14

Oei... ja, dat snap ik dan toch ook wel weer... hopelijk studeer je snel af!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:15

InekeN schreef:

Ben echt wel verbaasd dat sommigen zover moeten rijden. Wat een tijd kost dat... en dus geld. Knap dat je zoveel voor je paard overhebt. Het lijkt me wel een beetje naar idee, zo ver weg.

Ik ervaar dit ook absoluut niet zo!
Er is altijd iemand op/bij stal, dus altijd toezicht, ik vertrouw deze mensen. En als het nodig is, ben ik er wel sneller dan 45 min :+

Mijn pony heeft het hier zo naar zijn zin, dat ik dit echt liever heb dan in de buurt en een pony die (minder) gelukkig is dan hij nu is.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:15

InekeN schreef:
Oei... ja, dat snap ik dan toch ook wel weer... hopelijk studeer je snel af!

Nog 4,5 jaar te gaan :+
Ik heb het hbo afgerond en ben een andere universitaire bachelor gestart :')

Farandulera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:16

Ik heb ook het geluk gehad dat het voor mij 1 straat verder was altijd. Maar veel respect en bewondering hoor, voor iedereen die lange afstanden voor lief neemt! _/-\o_

Dayanara

Re: Afstand huis-stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:25

Nou het leek wel of ik dit topic had geopend.

Ik woon zelf in Tilburg en heb hier in de omgeving meerdere stallen gehad. De Loonse en Drunense zijn mooi hoor daar niet van. Maarrr of mijn paard of ik konden niet aarden op stal.
Nu sta ik bijna 1.5 jaar in Breda op stal. Het is voor mij een halfuur rijden ja. Hij staat aan huis, 24/7 buiten en onbeperkt hooi. Een onwijs leuke staleigenaresse, leuke stalgenoten. Naast een manege vlakbij 2 prachtige natuurgebieden. Eindelijk heb ik de stal die aan de wensen van mijn paard en mij voldoet en ik wil echt niet anders meer. :n

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 23:32

InekeN schreef:

Waarom een naar idee?

Ik vertrouw de staleigenaren. En ik zie dat mijn paard daat gelukkig is.

Heb helaas niet de mogelijkheid om mijn paard aan huis te zetten. Is ee luxe die ik waarschijnlijk ook nooit zal hebben. En hier in de buurt moet hij sowieso in de winter minimaal 10 uur op stal

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:33

Dilan93 schreef:
InekeN schreef:

Waarom een naar idee?

Ik vertrouw de staleigenaren. En ik zie dat mijn paard daat gelukkig is.

Heb helaas niet de mogelijkheid om mijn paard aan huis te zetten. Is ee luxe die ik waarschijnlijk ook nooit zal hebben. En hier in de buurt moet hij sowieso in de winter minimaal 10 uur op stal

Ja dat is voor mij het lot van wonen in de randstad. En eerlijk gezegd zou ik mijn paard nooit aan hiis willen. Teveel verantwoordelijkheid en zorgen. En ik wil ook weleens een weekje op vakantie kunnen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 23:34

liespower94 schreef:

Ik wilde heel graag mijn pony’s aan huis hebben, daarom hebben we een prachtig huis gekocht vlakbij mijn vriend zijn werk.

MAAR

Alles voor de pony’s!

Ik zou dat ook wel willen, maar heb hier helaas de fincanciën niet voor ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:36

Dilan93 schreef:
liespower94 schreef:

MAAR

Alles voor de pony’s!

Ik zou dat ook wel willen, maar heb hier helaas de fincanciën niet voor ;)

Snap ik :) mijn vriend werkt gelukkig.
Ik woon overigens wel in het ‘goedkope’ deel van Nederland. In het westen of zuiden zou ons huis onbetaalbaar voor ons zijn :+
Het is soms een beetje kiezen of delen!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:37

Ik zou ze juist niet aan huis willen. Kan al nooit onbezorgd een dag of meerdere dagen weg ivm de honden en katten. Met paarden zou dat al helemaal niet kunnen.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:08

Grappig, ik dacht er afgelopen week nog over om hier een topic over te openen.
Tot nu toe ben ik gewend aan (en verwend met) dat hij aan huis staat tot hooguit 7 minuten 'reizen' in de winter.

Nu ben ik op zoek naar een vaste plek en heb contact gehad met iemand die een heel mooie plek heeft, alleen op zo'n 40 minuten reizen.
Dat is voor mij toch wel een twijfelpunt. Als ik dan lees dat sommigen hier nog verder reizen, petje af.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:12

Ik heb hem sinds augustus op 15 minuten met de auto, dolblij met zo'n topplek zo dichtbij!

Toen we in hartje Den Haag woonden, stond hij in Stompwijk, 45 minuten met de auto enkele reis, altijd druk en geen mogelijkheid om direct uit werk oid te gaan (compleet de andere kant op). Maar hij stond 24/7 op de wei en ook in het winterseizoen stond hij in de groep buiten. 100% voor over dus!
Toen we naar Zoetermeer verhuisden stond hij op 10 minuten, geweldig! Een maand of 2 later verhuisde hij echter ivm training naar 35 minuten afstand en daar heeft hij een ruim jaar gestaan omdat het ons goed beviel daar en we meerdere keren per week lesten. Ik kon toen wel vanuit werk meteen heen en dat was ideaal, mooi halverwege. Inmiddels dus weer dichtbij en hier gaan we niet meer weg als het aan ons ligt. :) Ik neem op weg naar huis vanuit werk een afslag eerder en ga eerst naar stal. Heel praktisch dus en vanuit stal ook zo thuis. Maar als deze stal verderop had gelegen, had ik het oom gedaan. Als hij maar goed staat.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:19

Denk dat groot verschil ook maakt hoe vaak je naar je paard gaat. Als ik 2x per week ga, vind ik 30 minuten veel minder boeiend dan als je dat dagelijks moet rijden. Voor dagelijks vind ik 20 minuten echt de max.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:26

Ladyson schreef:
Denk dat groot verschil ook maakt hoe vaak je naar je paard gaat. Als ik 2x per week ga, vind ik 30 minuten veel minder boeiend dan als je dat dagelijks moet rijden. Voor dagelijks vind ik 20 minuten echt de max.

Ik ga nu drie keer inderdaad. Maar dat zal over een tijdje vakaer worden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:33

Ook met 45 minuten rijden ging ik praktisch elke dag :j
Nu sla ik af en toe eens een dagje over, maar met 24/7 in de groep vind ik dat makkelijker. Destijds deed ik dat zelden. :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:35

Het is heerlijk dat ik me ook geen zorgen hoef te maken als ik niet ga. Ik weet dat ze er super bij staat. Liever dat dan 15 minuten dichterbij en ergens toch een stemmetje dat zegt dat mijn paard niet de verzorging krijgt die ze verdient.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:54

Halve minuut lopen :D
Ze heeft nog tijdje op een stal op 5minuten lopen gestaan
En toen ze nog niet van mij was, was t ong 20 min met de auto :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:21

Ik vraag mij af of de mensen met langere reistijd dan ook elke dag gaan. De mijne staat op 10-15 minuten en ik ga elke dag. 'S avonds moet ik er nog wel wat tijd extra reken ivm parkeerplaats zoeken. :o

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:24

Poe, wat zijn er veel mensen die een aardig poosje moeten reizen. Ik heb ze een paar maanden op 15 minuten met de auto gehad, maar wil gewoon op de fiets kunnen. Ook omdat ik uit principe liever niet te vaak de auto pak. Maar ik heb wel het geluk dat hier in de buurt veel fijne plekjes zijn.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 03:09

Ik sta op 35 minuten rijden ongeveer. Dit is de enige stal wat aan mijn wensen voldoet en waar de pony's goed staan. Op 5km vanaf het bos, een goede rijbak en alle dagen naar buiten.
En nee ik ga dus niet elke dag, daarom ook gekozen voor volpension. En ja het is plannen om te bepalen wanneer ik heen ga, maar ik hoef mij niet schuldig te voelen als ik een dag niet ga. Ik heb een top pensioneigenaar die ontzettend goed mee denkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 06:57

Tessebes schreef:
Ik vraag mij af of de mensen met langere reistijd dan ook elke dag gaan. De mijne staat op 10-15 minuten en ik ga elke dag. 'S avonds moet ik er nog wel wat tijd extra reken ivm parkeerplaats zoeken. :o

Ja, ik ga dagelijks :j Soms zelfs 2x per dag. Mijn pony staat 35-40 minuten van huis. Hoe vaker je de afstand rijdt, hoe korter het lijkt.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 07:55

Ik ga 5 x per week.
Ze staat op 30 min ongeveer ik vind het goed te doen.
Die andere 2 x wil ik sporten of huishouden of wat er dan thuis ook nodig is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:03

Tessebes schreef:

Ik ga 2x per dag en ben ruim een half uur onderweg. Totaal dus zo'n 4,5 uur per dag onderweg van/naar de paardjes, hoewel ik het op werkdagen combineer met reizen naar het werk. Eerst was het minder maar ben inmiddels zelf verhuisd :P