Kan ik mijn ponys in een paddock gaan houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meliamne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 09:41

Coentjuh schreef:
Citaat:
Dat weten we nog niet aangezien we nog aan het sparen zijn. Maar we blijven doorzoeken tot we iets geschikts hebben gevonden. We kopen natuurlijk niet het eerste beste stukje grond :)

Maar in de openingspost praat je over dat je ruimte hebt voor paddock en 2 stallen. Dus neem aan dat je dan iets op het oog hebt.

Qua hooikosten, 150 a 200 euro per maand?

OH sorry dat heeft u verkeerd begrepen. We hebben nog niks op het oog maar gaan zoeken naar een stuk grond waar dit zeker mogelijk is. Hopelijk kunnen we iets vinden waar ik meer kan plaatsen dan een paddock maar ik wilde wat informatie of het überhaupt mogelijk is.
Bedankt voor de reactie

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:41

Waarom kiezen jullie trouwens voor een tiny house?
Lijkt me dat je het doel ervan betreft vergunningen en omgevingswet redelijk teniet doet als je nog 20 vierkante meter schuur en stal extra gaat bouwen :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:54

Hier eten twee mini shetlanders dus 1 baal per 6 dagen op van ongeveer 25 kg. Dat is 60 balen per jaar ongeveer. Mijn pony's staan ook aan de krappe kant, maar ze hebben een groter stuk wei waar ze dagelijks in komen vanaf mei. Mijn pony's zouden overigens voluit kunnen rennen op je genoemde 20 bij 30.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 30-01-19 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Kan ik mijn ponys in een paddock gaan houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:01

Ik zou dan vooral gaan zoeken naar grotere kavels. 20 bij 30 is wel erg sneu.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:03

Tegenwoordig lijkt het wel een hype om pony's op postzegels te gaan houden......

Ik zou nooit een paard of pony verkopen naar een postzegel.
Nooit sprintjes trekken,nooit lekker grazen en soezen in het gras,.....

Neen,ik vind het behoorlijk egoïstisch.mensen zonder geschikte plek willen perse pony's houden en droppen ze dan op een postzegel met hooi,ze krijgen voldoende eten,dus het is ok??

Meliamne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:04

capopjekop schreef:
Ik zou dan vooral gaan zoeken naar grotere kavels. 20 bij 30 is wel erg sneu.

Ik heb dyscalculie dus ben heel slecht met het inschatten van afstanden/maten :)
Wat zou een goede grote zijn?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:06

Vanaf 1500m2 als wat mij betreft echt minimaal. En dan moet het ook nog een gunstige vorm hebben. Dat zou dan enkel paddock kunnen zijn en zal je wat mij betreft elders nog weidegang moeten faciliteren. Ook enkel voor 2 kleine Shetlander.

Meliamne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:06

tengeltje11 schreef:
Tegenwoordig lijkt het wel een hype om pony's op postzegels te gaan houden......

Neen,ik vind het behoorlijk egoïstisch.mensen zonder geschikte plek willen perse pony's houden en droppen ze dan op een postzegel met hooi,ze krijgen voldoende eten,dus het is ok??

Het liefst zou ik een pony ook op een gigantische groene vlakte willen zetten. Helaas is daar in Nederland niet heel veel plek meer voor en helaas in mijn budget ook niet.
Ik ga mijn pony ook zeker niet op een mini stukje grond zetten.
Ik ben bang dat u mij verkeerd begrepen heeft. Ik zal mijn ponies het beste geven wat ik hen zal kunnen geven.
Mochten we echt geen goed stuk kunnen vinden zet ik hem op een pensionstal.

Dankuwel voor u reactie

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:08

Neem dan een pony en zet hem op pension waar voldoende plek is.
Heeft hij vriendjes,ruimte,....en het gaat je sowieso goedkoper uitkomen dan dat je zelf dagelijks 2 pony's voltijds moet voeren en stallen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:10

Ik heb op stal een rijbak van die maat en dat zou ik wel te klein vinden om daar jaarrond pony's op te houden.

Beter zoek je naar een stekkie wat wat groter is.
En stel je vooral de vraag of je je hele leven in een tiny house wil wonen. Ik zou knettergek worden in zo'n woning %)

Wat voor pony's wil je houden?

Shet en een welsh of een grote welsh en een een flinke E-pony/Tinker.

2 shetjes kunnen op een wat kleiner perceel gehouden worden dan 2 forse tinkers van 1.55.
Alhoewel ik wel voorstander ben van hoe meer ruimte hoe beter. Ze moeten wel lekker kunnen rennen en spelen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:13

tengeltje11 schreef:

Goh, het is soms kiezen of delen.
Ik ben nu zelf op zoek naar een goede stalling. De huidige stalling waar ik sta is volledig op doe het zelf. grote schuilstal, betonpleateau ervoor en 0.5 hectare weide per paard. we hebben 1.5 ha aangesloten op de beton, en 0.5 ha in een apart stuk. Ideaal zou je denken.
Realiteit is echter dat alles rond de beton kniediepe modder is, over een breedte van 20-30 meter waar ze doorheen moeten om op een droger stuk land te raken.
1 ha van de 1.5 is momenteel niet bereikbaar, omdat de track ernaartoe praktisch drijfmodder is. als je erinstapt zit je vast.
Resultaat: allevier de paarden bivakkeren in/rond de stal en de beton, mesten daar ook waardoor het iedere avond 1 bende mest is.

Andere stallingen is binnen met als je geluk hebt 1-2 uurtjes per dag buiten (ook op een modderpostzegel).
Een andere optie is wel 24/7 buiten met goede weide, maar krijgen ze een keer per dag een baaltje hooi bij voor 5 paarden, want "ze hebben gras genoeg", terwijl er nu niks meer op staat.

Als ik op dit moment de keuze zou krijgen om mijn paarden dicht bij huis te zetten met een goede schuilstal, verharding en zandpaddock erbij, en degelijke faciliteiten om hooi en mest aan en af te voeren voor een betaalbare prijs, dan zou ik die direct nemen. In de zomer kan je zo wel aan een weide raken om ze op het gras te zetten, maar vooral als je ze in de winter ruimte wil geven is dat bijna een onhaalbare zaak.

En als ik moet kiezen tussen ze de ganse winter op 3*3 met een uurtje buiten, of de ganse winter op een paddock van 20*30, dan weet ik wel wat te kiezen hoor :).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:25

20x30 is een halve dressuurbak en veel te klein. Op zich kan het prima om ze jaarrond op een paddock te houden, alleen hebben ze dan wel de ruimte nodig om een lekker sprintje te kunnen trekken. Jaarrond op hooi is voor de meesten geen probleem. Sobere rassen doen het er zelfs vaak beter op dan op gras.
Voor 2 pony's jaarrond op een paddock zou voor mij 40x40 acceptabel zijn. Dat zijn twee normale rijbakken. Maar liever zou ik nog voor wat groters gaan.

Wat ook belangrijk is als je gaat kijken voor grond, is wat de bestemming van de grond is. Mag je er paarden op houden? En je kunt voor je woning uit de voeten met een klein stukje bouwgrond, maar bedenk ook dat een stal zo goed als nooit op agrarische grond mag (ook een schuilstal niet). Een stal moet eigenlijk altijd op bouwgrond staan. In of rond stal zal je een goede hooiopslag nodig hebben waar je hooi droog staat.

En wil je ook gaan rijden op de pony? Wil je zelf een rijbak? Daar moet je ook rekening mee houden. Houdt ook rekening met je mestopslag en mogelijkheden tot af (laten) voeren.
Houdt ook rekening met de grondsoort.

Persoonlijk zou ik me ook eens verdiepen in een paddock Paradise systeem. Wij zijn bezig met een woning te laten bouwen op een stukje grond. Daar krijgen we ook een klein stukje grond bij voor de paardjes aan huis. De stallen komen op de bouwgrond grenzend aan de weide. Zo heb ik de mogelijkheid het ook overdag als schuilstal te gebruiken.

Ons stukje wei is 5000m2, 100 x 50 meter is het precies. Hier komen mijn 2 shetlanders op en ik wil gaan kijken voor een E pony of heel klein paard. Als ik dit gras laat worden mijn shetlanders te dik en daarnaast wordt al het gras in het najaar en winter kapot gelopen. Dan wordt het een blubber zooi.
Dus wij gaan een paddock paradise maken. Het deel rond de stallen wordt verhard. En dan kom er helemaal rondom de wei een pad te liggen van 4 (en op sommige stukken 5) meter breed. Dat zetten we uit met houten weipalen en koord met stroom erop. De buitenkant wordt goed stevig gaashekwerk met afstandhouders en ook koord met lint.
Zo kunnen ze rondom de weitjes lopen. Eén rond is 300 meter wat ze afleggen. De oppervlakte van de paden is dan ongeveer 1350 m2. Dat komt neer op op een stuk van 22x60 m. Een grote dressuurbak dus. Alleen doordat het paden worden kunnen ze meer meters maken dan in een paddock van 22x60.

Door op de hoeken hooi te voeren en bij je stal een drinkpunt te hebben, stimuleer je ze veel te bewegen. Ook kun je op een plaats wat wilgentakken voeren e.d.
Met paarden die helemaal weinig gras mogen kun je op zo'n stuk nog allerlei zijpaden en oversteken uitzetten, zodat je maar enkele kleine stukjes gras over houdt.

Wij gaan het alleen rondom de weides doen. In het begin is het gewoon gras, maar dat wordt kaalgegeten en platgelopen en dan wordt het zand. Dat hebben we nu ook en gaat prima. Je zult alleen wel goed moeten kijken wat voor grondsoort het is. Op klei wordt zoiets al veel moeilijker.
Wij krijgen dan in binnenin nog een rijbak van 20x40 en dan 6 kleine weitjes.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-01-19 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:26

tengeltje11 schreef:

Ik deel deze mening :o Ik vind dat gewoon zeer dieronvriendelijk. Paarden kunnen nooit een sprintje trekken, lekker het gras op. Nee, alleen hooi en zand en 3 galopsprongen totdat ze aan de overkant zijn. Als ik zie hoe ontzettend gelukkig paarden zijn als ze op gras staan, dan zou ik ze dat nooit willen afnemen omdat ik ze graag op mijn postzegel aan huis wil hebben. Zoek gewoon een leuke stalling bij iemand aan huis en geniet daar van je pony’s.

Duhelo, in dit soort gevallen vind ik het niet kiezen of delen, je kunt er ook voor kiezen om ze niet aan huis te zetten. De vergelijking 24/7 op 3x3 of in een stuk zand van 20x30 vind ik geen goede vergelijking.

Kijk, je hoeft echt geen 3 hectare aan wei te hebben, maar als je paarden 24/7 in een zandpaddock á formaat bak staan vind ik dat gewoon echt sneu. Ik heb zat paarden gezien die in de bak stonden, stuk voor stuk ongelukkige paarden die een beetje voor zich uit staren. Ik zou er dus nooit voor kiezen om ze op zo’n klein stukje te houden. Neem dan een stel kippen en laat die scharrelen, die worden daar wel gelukkig van. Maar dat is mijn bescheiden mening :D

Meliamne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:28

Delphi schreef:
20x30 is een halve dressuurbak en veel te klein. Op zich kan het prima om ze jaarrond op een paddock te houden, alleen hebben ze dan wel de ruimte nodig om een lekker sprintje te kunnen trekken. Jaarrond op hooi is voor de meesten geen probleem. Sobere rassen doen het er zelfs vaak beter op dan op gras.
Voor 2 pony's jaarrond op een paddock zou voor mij 40x40 acceptabel zijn. Dat zijn twee normale rijbakken. Maar liever zou ik nog voor wat groters gaan.

Wat ook belangrijk is als je gaat kijken voor grond, is wat de bestemming van de grond is. Mag je er paarden op houden? En je kunt voor je woning uit de voeten met een klein stukje bouwgrond, maar bedenk ook dat een stal zo goed als nooit op agrarische grond mag (ook een schuilstal niet). Een stal moet eigenlijk altijd op bouwgrond staan. In of rond stal zal je een goede hooiopslag nodig hebben waar je hooi droog staat.

En wil je ook gaan rijden op de pony? Wil je zelf een rijbak? Daar moet je ook rekening mee houden. Houdt ook rekening met je mestopslag en mogelijkheden tot af (laten) voeren.
Houdt ook rekening met de grondsoort.

Persoonlijk zou ik me ook eens verdiepen in een paddock Paradise systeem. Wij zijn bezig met een woning te laten bouwen op een stukje grond. Daar krijgen we ook een klein stukje grond bij voor de paardjes aan huis. De stallen komen op de bouwgrond grenzend aan de weide. Zo heb ik de mogelijkheid het ook overdag als schuilstal te gebruiken.

Ons stukje wei is 5000m2, 100 x 50 meter is het precies. Hier komen mijn 2 shetlanders op en ik wil gaan kijken voor een E pony of heel klein paard. Als ik dit gras laat worden mijn shetlanders te dik en daarnaast wordt al het gras in het najaar en winter kapot gelopen. Dan wordt het een blubber zooi.
Dus wij gaan een paddock paradise maken. Het deel rond de stallen wordt verhard. En dan kom er helemaal rondom de wei een pad te liggen van 4 (en op sommige stukken 5) meter breed. Dat zetten we uit met houten weipalen en koord met stroom erop. De buitenkant wordt goed stevig gaashekwerk met afstandhouders en ook koord met lint.
Zo kunnen ze rondom de weitjes lopen. Eén rond is 300 meter wat ze afleggen. De oppervlakte van de paden is dan ongeveer 1350 m2. Dat komt neer op op een stuk van 22x60 m. Een grote dressuurbak dus. Alleen doordat het paden worden kunnen ze meer meters maken dan in een paddock van 22x60.

Door op de hoeken hooi te voeren en bij je stal een drinkpunt te hebben, stimuleer je ze veel te bewegen. Ook kun je op een plaats wat wilgentakken voeren e.d.
Met paarden die helemaal weinig gras mogen kun je op zo'n stuk nog allerlei zijpaden en oversteken uitzetten, zodat je maar enkele kleine stukjes gras over houdt.

Wij gaan het alleen rondom de weides doen. In het begin is het gewoon gras, maar dat wordt kaalgegeten en platgelopen en dan wordt het zand. Dat hebben we nu ook en gaat prima. Je zult alleen wel goed moeten kijken wat voor grondsoort het is. Op klei wordt zoiets al veel moeilijker.
Wij krijgen dan in binnenin nog een rijbak van 20x40 en dan 6 kleine weitjes.

Bedankt voor u reactie. Ik zal er zeker eens wat onderzoek nadoen. Ik ben zelf heel slecht met het inschatten van maten waardoor ik denk ik een beetje verkeerd begrepen ben. 40x40 meter klinkt al een stuk beter

gerpiegorp schreef:
tengeltje11 schreef:

Ik deel deze mening :o Ik vind dat gewoon zeer dieronvriendelijk. Paarden kunnen nooit een sprintje trekken, lekker het gras op. Nee, alleen hooi en zand en 3 galopsprongen totdat ze aan de overkant zijn. Als ik zie hoe ontzettend gelukkig paarden zijn als ze op gras staan, dan zou ik ze dat nooit willen afnemen omdat ik ze graag op mijn postzegel aan huis wil hebben. Zoek gewoon een leuke stalling bij iemand aan huis en geniet daar van je pony’s.

Duhelo, in dit soort gevallen vind ik het niet kiezen of delen, je kunt er ook voor kiezen om ze niet aan huis te zetten. De vergelijking 24/7 op 3x3 of in een stuk zand van 20x30 vind ik geen goede vergelijking.

Kijk, je hoeft echt geen 3 hectare aan wei te hebben, maar als je paarden 24/7 in een zandpaddock á formaat bak staan vind ik dat gewoon echt sneu. Ik heb zat paarden gezien die in de bak stonden, stuk voor stuk ongelukkige paarden die een beetje voor zich uit staren. Ik zou er dus nooit voor kiezen om ze op zo’n klein stukje te houden. Neem dan een stel kippen en laat die scharrelen, die worden daar wel gelukkig van. Maar dat is mijn bescheiden mening :D

Bedankt voor je reactie. Geen zorgen mocht ik geen goed stuk grond vinden dat zet ik de pony op een goede pensionstal
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-01-19 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:35

tengeltje11 schreef:

Tja wat is een postzegel? Bij mij komen er straks 2 shetlanders en een Epony of klein paard op een stukje van 5000m2. Volgens velen is dat ook een postzegel. Alleen ga ik het slim indelen als paddock paradise.
Dus met een 4 tot 5 meter breed pad van 300m lang rondom de wei. Een paddockje met geel zand en beperkt gras dmv 6 kleine weitjes middenin. Rondom de stal is het verhard en kunnen ze altijd droog staan. Voor de stallen komt een overstek van 7 x 2 meter waaronder ze kunnen schuilen, mochten de stallen dicht zijn.

Het is tegenwoordig net zo goed een hype om paarden in luxe stallen binnen te zetten zonder echt veel sociaal contact met andere. En dan beweging d.m.v. rijden, stapmolen of even in de paddock. Op sommige stallen is niet eens meer wei aanwezig! En als er wel wei is zie je vaak dat ze er alleen op de zomer wat uurtjes opmogen, maar in het najaar en de winter niet.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen waar pony's en paarden op stukjes van 20x30 vol in de blubber staan, maar er zijn ook zeker heel veel postzegelstukken bij waar de paarden het echt wel fijner hebben dan op een luxe stal waar ze 20/7 of langer op stal staan. Het is voor de eigenaar/ruiter minder luxe misschien ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:39

gerpiegorp schreef:
tengeltje11 schreef:

Ik heb mijn paarden niet aan huis. Ik zeg net dat goede stallen zo moeilijk te vinden zijn (mijn eisen: ruime stal. stuk verharding. Droge paddock. onbeperkt ruwvoer. weidegang id zomer. Vind je hier gewoon niet. Ik heb nu een schuilstal met verharding en een modderstuk eromheen. In de zomer met de weide ideaal. In de winter ronduit bagger.). Andere opties kwa pensionstallen zijn de stallen waar ze 22/24 op stal staan en een uurtje mogen benen strekken (of buitenkomen als het weer het toelaat. In de winter dus niet.)
Ik zou net blij zijn moest ik een dergelijk stuk (20x30 in paddock plus stal en verharding) kunnen hebben.
In de zomer heb je er zo een weide bijgehuurd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:43

Meliamne schreef:
Bedankt voor u reactie. Ik zal er zeker eens wat onderzoek nadoen. Ik ben zelf heel slecht met het inschatten van maten waardoor ik denk ik een beetje verkeerd begrepen ben. 40x40 meter klinkt al een stuk beter

40 x 40 vind ik dan wel echt het minimale voor een shetlander en een kleine pony hoor! Liever groter als je die mogelijkheid hebt. Maar verdiep je eens in een paddock paradise. Dat vind ik voor pony's veel leuker en uitdagender. En ook op wat kleinere stukje kun je daar al iets heel leuks mee doen. Stel dat je een stukje van 2500m2 vindt op zandgrond …. dan kun je daar een prachtig klein paddock paradise van maken voor 2 kleinere pony's!

Kijk deze topics maar eens door:

[VSW] Paradijsjes op hooguit 2000m2

[HK] Weiland veranderen in Paddock Paradise *Deel 2*

s_v @ [VSW] Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:45

@duhelo,maar in de winter op een paddock is iets helemaal anders dan winter/zomer op die postzegelpaddock.

Hier zware klei en daardoor in de winter ook geen toegang tot de weides,maar ze staan wel 7-8 maand 24/7 op mooie grote weides,en in de winter ook in groep,maar op beperktere ruimte.

Zoiets kan je niet vergelijken met winter-zomer op die paddock.

Geen idee hoe het daar zit,maar een weide vinden in de buurt om te huren,is dat zo makkelijk te vinden dan?
Wij wonen rustig en enorm landelijk,maar hier is zoiets bijna onvndbaar.
Dus ik kan me moeilijk voorstellen dat je dan ergens anders zomaar een weide vind die je enkel in de zomer kan huren?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:13

Tuurlijk, jaar rond zou ik ook geen voorstander voor zijn, daarom dat ik ook aangaf om in de zomer land bij te huren (alhoewel ik me ergens afvraag hoe handig dat is met shets, risico voor HB is toch wel groter, dus dat is wel een puntje om in gedachten te houden.)

Ik heb de ervaring dat je op pensionstallen vrij gemakkelijk in de zomer kan aansluiten voor weidegang, in de winter stalling vinden waar ze goed hooi en buiten komen is een stuk moeilijker. Wat hier vaker aangeboden wordt zijn kleine stukjes weide (2000-5000 m²). Voor grote paarden ben je daar weinig mee (als het gaat over gras eten uiteraard, maar kwa ruimte is dat wel al doenbaar.), maar voor shets zou zoiets dan wel ideaal zijn, schuilstalletje en stukje afzetten en je kan ze beperkt weidegang aanbieden. In de winter aan huis op een goed gedraineerde paddock, en je hebt het prima voor elkaar denk ik zo.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:03

Zo te horen is de TS vooral aan het nadenken en kijken wat kan en/of mogelijk is in de toekomst. En helemaal niet dat er nu direct ponys moeten komen. Ook wordt er volgens mij niet goed gelezen want ts gaf al aan dat de 20×30 een inschatting was die ze maakte maar ze kan moeilijk inschatten. Ik denk en geloof echt wel dat ts er goed over nadenkt want ze doet. Ts verdiept zich in wat ze wil en wat goed is om eventueel ponys te houden. En met een zandpaddock is niks mis hoor. Ik denk dat iedereen zijn of haar paard op het perfecte plekje zien staan maar in werkelijkheid is helaas niet alles mogelijk en dan wil het niet zeggen dat als deze ponys op een paddock GOED gehouden worden dat ze ongelukkig zijn! Ik denk dat een pony die een grote weide heeft voor 3 uur per dag en de rest op stal zou staan veel ongelukkiger is.

Meliamne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 13:08

bartjeminoes schreef:
Zo te horen is de TS vooral aan het nadenken en kijken wat kan en/of mogelijk is in de toekomst. En helemaal niet dat er nu direct ponys moeten komen. Ook wordt er volgens mij niet goed gelezen want ts gaf al aan dat de 20×30 een inschatting was die ze maakte maar ze kan moeilijk inschatten. Ik denk en geloof echt wel dat ts er goed over nadenkt want ze doet. Ts verdiept zich in wat ze wil en wat goed is om eventueel ponys te houden. En met een zandpaddock is niks mis hoor. Ik denk dat iedereen zijn of haar paard op het perfecte plekje zien staan maar in werkelijkheid is helaas niet alles mogelijk en dan wil het niet zeggen dat als deze ponys op een paddock GOED gehouden worden dat ze ongelukkig zijn! Ik denk dat een pony die een grote weide heeft voor 3 uur per dag en de rest op stal zou staan veel ongelukkiger is.

Bedankt voor je reactie ^^

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:24

Eigenlijk denk ik dat je (jullie) gewoon te weinig budget hebben voor je (jullie) dromen.

Bouwgrond en een huis, maar moet klein want mag niks kosten.(maar daar een vergunning voor krijgen is zeer moeilijk) Paddock, geen weide, want daar is geen geld voor.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:39

Dat is nogal een aanname hè :) niemand kan via internet in de portemonnee of de wensen / dromen / idealen van de ander kijken.

Meliamne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 15:41

Iedereen bedankt voor zijn reacties ik heb het er mijn vriend over gehad vanmiddag en we hebben besloten om toch voor een pensionstal te gaan.
Bedankt voor het lezen/meedenken

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:10

sneeuwpop schreef:
Eigenlijk denk ik dat je (jullie) gewoon te weinig budget hebben voor je (jullie) dromen.

Bouwgrond en een huis, maar moet klein want mag niks kosten.(maar daar een vergunning voor krijgen is zeer moeilijk) Paddock, geen weide, want daar is geen geld voor.

Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ook. Misschien nog een paar jaar hard werken, goed door sparen en dan nog eens kijken?