Welke zadels hebben een niet zo diepe zit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 00:23

ik heb zoveel enge verhalen gelezen over hulsebos dat ik eigenlijk niet meer durf. zeker gezien mijn vorige zadel-akkefietje

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:29

Het probleem is dat slechte verhalen het hardst doorklinken. De meeste positieve verhalen hoor je niet. Ik zie ze wel om me heen!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:40

Bijna alle Euroriding zadels hebben een diepe zit (ik heb zelf de Euroriding diamant), zowel ook:
County,
Stubben Avalon
Alle Kieffer zadels
Anky zadel
Passier Grand Gilbert
Prestige Hippos Dressage
Prestige Venus

Minder diepe zit:
Prestige Top Dressage (alleen heeft HEEL veel wrong)
Stubben Scandika Dressuur
KN sinfonie
Passier Antares
Passier Optimum

Ik denk dat jij het beste een KN, Stubben Scandika, of 1 van de Passier's kan hebben.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:45

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 00:55

Dank je!

Die passiers zij nogal eh... duur. de optimum had ik ook al naar gekeken. Maar die is geloof ik 2000 euro

Scandica is geloof ik wel een fijn zadel. KN schijn je niet voor paarden met rugproblemen te moeten gebruiken ofzo.

ik vond trouwens dat de top dressage ook een behoorlijk diepe zit had. je kunt ze wel met een smallere wrong bestellen volgens de site.

A3jkn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:50

Misschien zeg ik iets heel stoms hoor, maar is echt niet negatief bedoelt. Maar je zegt dat sommige zadels wel goed liggen , maar dat jij daar zelf niet zoed in zou zitten? KLopt dat? Is het dan misschien geen tip om eens opnieuw naar je zithouding te kijken? Echt geen verkeerd idee oude ingeslopen, soms foute gewoonten weer eens onder de loep te nemen.

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 10:49

Sommige mensen houden ervan om vast te zitten in een zadel, en sommige niet. Ik heb die steun niet nodig en ondervind daar eerder hinder van eigenlijk. Ik ben altijd bereid om aan m'n zit te werken en ik denk dat Tyrza daar wel goed op let, dus dat zit wel goed( Haha! )
Wat van rijs constateerde was dat ik in een gesloten zadel meer de neiging had om naar voren te zitten en meer gespannen zat. Nou waren de omstandigheden met het passen ook niet ideaal. Vreemde bak, errug fris paard.... Daarom ga ik het vrijdag opnieuw doen, maar dan thuis, met fugers.

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:08

Jammer dat de KN niet past.. Ik heb hem zelf ook, en ben er heel tevreden over.
Misschien is het een proberen waard met hulsebos!

A3jkn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:59

Ik ben zelf op het moment bezig met een 1 jaar oude Passier GG, heeft wel een diepe zit, niet teveel kniewrong en ook nog voldoende bewegingsvrijheid. En een heerlijke beenligging.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:14

LiSSy schreef:
hmm, sharonaollie... bijna alle zadelmerken die jij opnoemt zijn er alleen met diepe zit, ainsley, BR, JC en kentaur al helemaal

Ik heb een Kentaur Artemis. Niet zo'n diepe zit , hoor! Ik houd er ook niet van als ik helemaal vast zit,wil me graag kunnen bewegen.

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 20:59

inderdaad... ik heb na lang zoeken de website gevonden van kentaur Lachen
http://www.kentaur.cz/sedla.htm
En het lijkt erop dat de artemis en de andromeda een niet zo diepe zit hebben. De info is een beetje sumier helaas.

Heeft jou zadel een beetje zachte zit en een wijd kanaal?