Wie is aansprakelijk, de eigenaar of ik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:08

Ik denk dat jullie alle 2 wel een beetje gelijk hebben.
Jij had gewoon je poetskoffer in de gaten moeten houden en hem weg moeten halen als hij daar niet goed stond.
En zij had moeten weten dat haar pony zo draait dat hij die poets koffer wel eens kapot kon maken.
Jullie hadden alle 2 beter moeten na denken.
Wie er volgens de verzekering gelijk heeft zou ik niet weten.
Maar ik denk dat je kunt zwaaien naar de poets koffer Doei, doei Knipoog .

Het is wel erg jammer dat die vrouw over je gaat roddelen.
En ik denk nu stiekem Schijnheilig , dat zij volgens de verzekering ,wel degelijk fout zat.
Waarom neem je anders zo'n houding aan?

Succes met dit probleem.
Jammer he ,dat het dan zo moet gaan.
Waarom kan ze het nou niet gewoon oplossen zoals volwassen mensen dat zouden moeten doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:17

gewoon zelf een nieuwe poetsbak kopen, en als ze nog eens vragen voor les ofzo gewoon zeggen: "ja er zijn er al veel die dat vragen, en het wordt me wat te veel, dus vanaf u vraag ik er geld voor" en ze laten betalen voor hun lessen
Haha!
succes met deze kwestie

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:24

Je hebt echt pech dat het niet mijn paard was dat je poetskist vermorzeld heeft, want van mij had je een nieuwe gekregen (plus excuses) Knipoog
Ik vind dat je gelijk hebt; jouw paard stond er al, haar paard komt er later bij en verprutst je poetskist.
Toch denk ik dat je er beter aan doet om het maar zo te laten.
Zulke mensen zijn de moeite van de discussie niet waard.
Persoonlijk zou ik de mooiste poetskist aanschaffen die maar te vinden is *LOL*

In het geval van Gouda vind ik het een ander verhaal.
Haar paard staat op stal, iemand hangt een deken binnen "mondbereik" en haar paard gaat er mee aan de haal.
Als je een beetje snugger bent dan weet je dat zoiets gebeurt, veel paarden staan de hele dag te loeren op iets wat ze kunnen pakken.
Mijn paard heeft nu al een half jaar lang een deken voor z'n neus hangen van iemand anders, maar hij taant er niet naar om hem te pakken.
Een uitzondering waarschijnlijk, want de meeste paarden hadden hem allang te pakken gehad.
Mocht mijn paard de deken pakken en hem kapot maken, dan ga ik deze echt niet vergoeden (niet dat ze dat zou vragen, maar even als voorbeeld).
Zij kiest ervoor om de deken een half jaar lang half in de stal te hangen, en ze weet dat ze het risico loopt dat ze er straks twee heeft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:32

Volgens mij heb jij gelijk. Toen je poetskoffer er stond was zij er nog niet. Toen ze kwam en de poetskoffer zag staan en ze weet dat haar pony nog al draaierig is had ze zelf moeten vragen of je je poestkoffer ergens anders neer wil zetten, dus ik vind dat jij gelijk hebt, veel succes! Lachen

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:47

Jij hebt gelijk.
Maar ook die andere vrouw heeft gelijk, het is een beetje een moeilijk verhaal. Heel vervelend dat ze ineens alles intrekt en ook nog eens vehalen over je rondbazuint. Maar daar moet je je niet te veel van aan trekken. Dat is gewoon een teken van zwakte en waarschijnlijk weet ze donders goed dat ze niet zo slim gehandelt heeft met je.
Als mijn paard iets kapot maakt, dan vergoed ik dat meestal wel. In dit geval helemaal en ik zou me nog kapot schamen ook dat mijn paard zo onopgevoed is dat ie alleen maar heen en weer kan lopen terwijl hij vast staat aan de poets plaats. Dat mag mijn paard echt niet !!
Maar zoals in het verhaal van Gouda, nee dat zou ik ook niet vergoeden.
Ik zou voor die dochters van haar gewoon niets meer doen , jammer voor hun want dat zijn waarschijnlijk hele lieve meiden.
Die moeder heeft het gewoon verpest voor ze, punt uit
Jij bent altijd goed geweest voor hun en nu gebeurt er zo banketstaaf iets wat zo makkelijk onder elkaar op te lossen is, en nu krijg je dit. Heel vervelend.
Hou de eer aan je zelf !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:59

Neem een poetsZAk Tong uitsteken

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:02

Oscar schreef:
Mocht mijn paard de deken pakken en hem kapot maken, dan ga ik deze echt niet vergoeden (niet dat ze dat zou vragen, maar even als voorbeeld).
Zij kiest ervoor om de deken een half jaar lang half in de stal te hangen, en ze weet dat ze het risico loopt dat ze er straks twee heeft Haha!

Of een heleboel poezekleedjes Haha!
Tja, dat is ook gewoon een compleet andere situatie, eigenlijk de omgekeerde wereld.
Dat zou hetzelfde zijn als de onrustige pony al op de poetsplaats stond, diego er haar pony naast zou zetten en vervolgens de poetskist in het bereik van de onrustig pony zou plaatsen. Dan was het wel eigen schuld dikke bult geweest.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:18

Stttttt, niets over poezenkleedjes zeggen, er luisteren 3 dikke katers mee.
Als die deken morgen in 3 stukken over de railing hangt, dan weet ik je te vinden Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:22

Prisca schreef:
Gouda toch vind ik het netjes als jij hem vergoed ook als was het niet jou fout maar je bent nu eenmaal verantwoordelijk voor je paard en zijn gedrag.

Trouwens niet alle paarden trekken dingen naar binnen om het te slopen denk ook niet dat je als eigenaar van die deken daarbij gaat stil staan. Vooral als daar een haak of zo is waar je dingen kan aanhangen zou ik er ook niet bij stilstaan optie is dus mogelijkheid weghalen. Jij hoort te voorkomen dat een paard ergens bij kan om het te slopen. Klinkt raar maar het is wel zo. Eigenlijk zou je dus 24 uurper dag bij je paard moeten zijn om dingen te voorkomen.

Je hebt helemaal gelijk.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:27

gouda schreef:
prisca nee er was geen haak. ze had hem gewoon over de staldeur naast de box van mijn paard gehangen terwijl ik afwezig was. De staldeuren zijn gewoon open aan de bovenkant dus dat vind ik gewoon Blond Volgens mij gaat ieder paard er dan mee spelen. Het was zo'n plastic regendeken dus ja dat kan daar niet tegen. Dus dan zou ik de box (die niet van mij was) aan de bovenkant dicht moeten timmeren omdat andere zo slordig zijn met hun spullen niet dus.

Tuurlijk heb je gevoelsmatig gelijk.

Maar er zijn uitspraken gedaan over maneges, bijvoorbeeld:
Een kind van een jaar of 4 was de box ingeslopen van een pensionklant, omdat de moeder niet goed op t kind lette.
Het kind verwondde zich aan t paard, en wie was verantwoordelijk?Juist, de eigenaresse van t paard.

T lijkt mij belangrijk dat ieder hier , hier rekening mee houd!
Als jij iemand op jouw paard laat rijden, ben jij altijd verantwoordelijk, wat verstrekkende gevolgen kan hebben!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:20

Natasha"]
[quote="gouda schreef:
prisca nee er was geen haak. ze had hem gewoon over de staldeur naast de box van mijn paard gehangen terwijl ik afwezig was. De staldeuren zijn gewoon open aan de bovenkant dus dat vind ik gewoon Blond Volgens mij gaat ieder paard er dan mee spelen. Het was zo'n plastic regendeken dus ja dat kan daar niet tegen. Dus dan zou ik de box (die niet van mij was) aan de bovenkant dicht moeten timmeren omdat andere zo slordig zijn met hun spullen niet dus.

Tuurlijk heb je gevoelsmatig gelijk.

Maar er zijn uitspraken gedaan over maneges, bijvoorbeeld:
Een kind van een jaar of 4 was de box ingeslopen van een pensionklant, omdat de moeder niet goed op t kind lette.
Het kind verwondde zich aan t paard, en wie was verantwoordelijk?Juist, de eigenaresse van t paard.

T lijkt mij belangrijk dat ieder hier , hier rekening mee houd!
Als jij iemand op jouw paard laat rijden, ben jij altijd verantwoordelijk, wat verstrekkende gevolgen kan hebben!
[/quote]

Jeetje wat gaat dat ver zeg. Dus als je bijrijder valt en gehandicapt raakt komt het voor de rechter en kun je je leven lang betalen. Jasses dus nu kun je eigelijk niet meer met je paard dan het bij wijs van spreke in een bunker opsluiten en dan hopen dat niets of niemand in de buurt van die bunker komt? Verward De lol van het paarden houden is er meteen van af op deze manier bah Bedankt voor de tip ik wist echt niet dat het zo ver gaat.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:11

Een principe kwestie is het geworden, zo veel is duidelijk.

Mijn motto: Met onredelijke mensen kun je niet redelijk praten. Niet meer over hebben dus, maar ook geen dikke vriendjes. Een wat koellere benadering van mevrouw is wel op haar plaats. Jammer voor de dochters.
In zo'n geval kan er bij mij nog net goedemorgen van af maar thats it.
Het is inderdaad vreemd dat sommige mensen zo debiel gaan doen als het geld kost.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:21

Ja IDD Gouda,als je niet of onderverzekerd bent, kun je je leven lang dokken.

Ik ken een manege die was verzekerd voor 5 miljoen guldens.
Paarden ontsnapten, en kwamen op de weg.
Het hele geintje kostte 7 miljoen gulden.

Manege is dus nog steeds aan t rechten, al 12 jaar, maar dit zou hun faillisement kunnen betekenen!

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 23:57

Allamaal bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen een nieuwe poetskist halen en laat de zaak verder lekker rusten. Heb totaal geen zin meer om me hier druk over te gaan maken. Vind dat verhaal over die manege ook wel ver gaan, ja, zo zie je maar dat je dus echt heel goed op je paard moet letten

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:30

Ik zou ook als ik jou was haar vertellen dat ze niet zo dom moet doen en dat haar dochters nu ook pech hebben maar ik zou vooral(en dan echt waar iedereen bij staat) haar effe inpeperen dat ze superonvolwassen en onlogish doet door achter jou rug iedereen op te stoken ...........
wat een mens zeg Scheve mond
de schuld leg nie bij jou hoor....ZIJ heeft dus een wiebelpaard en dat wist ze ze had best effe jou kist aan de kant kunne zetten of het aan je kunnen vragen ..............Hoe moeilijk is dat nou???

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:45

Achja, iedereen opstoken, zij is het verhaal aan het rondbazuinen, terwijl ik het liever met haar oplos en daar heb ik niet alle pensionklanten bij nodig. Ik vind het hele gedoe heel kinderachtig, maar ja wie ben ik...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:15

Wie ben jij ???

De verstandige uit dit hele verhaaltje Lachen

Als ze het niet met je wilt oplossen, prima dan toch niet.
Hou de eer lekker aan jezelf, koop morgen fijn een nieuwe poetskist en geniet daar lekker van .
Verder moet je die vrouw maar compleet negeren. Dat vinden mensen vaak erger als dat er over ze geroddeld wordt. Zei is fout niet jij en daar komt ze echt wel achter .

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:18

Idd , het is maar een poetskist.
Toch erger je jezelf eraan, als iemand je longeerlijn of halstertouw leent, en je vindt het daarna terug met de musketon kapot! Scheve mond

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 22:56

Heb vandaag een nieuwe poetskist gekocht en heb mijn voerbal die ik aan deze mensen had uitgeleend teruggevraagd, zodat ik die kon verkopen (en al verkocht OK dan! )
Inderdaad je ergert je er gewoon aan, ach je weet wel gelijk wat je aan zo iemend hebt. Ik ga weer lekker genieten van mijn paard en heb nu lekker een blauwe poetskist ipv een groene(altijd al willen hebben Haha! )
Ik zie wel hoe het gaat als ik haar weer zie, ik denk dat het verstandigste is om voorlopig haar maar een beetje te negeren en alleen voor het hoognodige contact te zoeken. Vind het nog steeds jammer dat het zo moet, wil gewoon normaal met iedereen om kunnen gaan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:05

heel verstandig opgelost OK dan!

echt achterlijk van die mensen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:12

Volgens mij had je niet gelijk...
Je stond op een poetsplaats. Daar mag je dus je paard neerzetten.
En als jij daar je poetskist binnen het bereik van andere paarden plaatst, neem je zelf her risico.

Ook al is haar paard nog zo loperig.. maar dat is mijn mening

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:58

Esme_27 schreef:
En als jij daar je poetskist binnen het bereik van andere paarden plaatst, neem je zelf her risico.

Ik ben het hiermee echt NIET eens!
Als die vrouw haar pony gaat wegzetten, op een plaats waar al een poetskist staat, zou ik die kist als ik die vrouw was, eerst even veilig stellen.

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:12

Je bent zelf verantwoordelijk voor de schade die jouw paard aanricht, daar heb je immers ook een aansprakelijkheidsverzekering voor. Echter, als het gaat om een nietig bedrag van 25 euro, dan had zij dit zo moeten betalen aan je. Een verzekering heeft wel wat beters te doen dan zich bezig te houden met dit soort zaken. Overigens heb ik sterk het vermoeden dat de verzekering nooit is gebeld. Overigens, ze heeft mondeling toegezegd dat ze het zou vergoeden. Een mondelinge afspraak is ook bindend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:39

Maarja arno als ze het niet wil betalen...... wat doe je dan, ga je dan voor die 25 euro naar de rechter......... nee toch???

Tis gewoon een kl..e streek...........

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 20:32

Esme_27 schreef:

Verward
Even voor de duidelijkheid, ik stond zelf als eerste op de poetsplaats, ik had mijn poetskist zo staan dat hij voor mijn paard geen kwaad kon, zij kwam pas later en zette dus haar pony in het bereik van mijn poetskist, zij had er zorg voor moeten dragen dat er niks in de buurt van haar pony stond, juist omdat hij zo loperig is, vóórdat zij haar pony daar neer zette, lijkt me vrij logisch en bovendien vrij sociaal. Als iemand zijn deken in de stal heeft liggen, zet ik toch ook niet mijn paard erop en zeg vervolgens: eigen schuld had je je deken maar niet in de stal moeten leggen, maar goed dat is mijn mening.