Dan krijgt hij pas echt klappen

Was voor mijn hengst ook de enige mogelijkheid, het werd me te duur om steeds nieuwe bezems aan te schaffen.
Inmiddels loopt hij braaf aan een halster mee over de weg, van en naar het weiland met merries zonder ook maar te denken om te bijten of vervelend te zijn.
En als ie bijt, sla ik hem. Waar ik hem ook kan raken en zo hard mogelijk met alles wat ik snel kan pakken.
Ook op zijn hoofd. Laat hem maar eens bang worden. Laat hem maar eens begrijpen dat er met mensen niet gespeeld wordt en al helemaal geen machtspelletjes. Laat hem maar eens terug deinsen als jij de stal in komt.
Beter dan andersom...
Een brutale hengst wordt niet zomaar kopschuw. En hij zal blijven klieren totdat hem duidelijk is gemaakt wie de baas is.
En dan nog moet je oppassen, hij zal het steeds blijven proberen. Soms na een week, soms na een maand.
Maar ze moet hem sowieso niet gaan slaan want dan kan ze hem misschien nooit meer aaien. Mijn buurvrouw strafte haar hond (Oke dat is geen paard) altijd met haar pakje tabak. Iig niet met haar handen! Dat ze Habibi moet laten zien dat zij de baas is is waar. Maar niet met haar handen! Habibi kan heel lief zijn, dat verteld Wendy zo vaak. Maarja..Soms heeft hij tijden....