Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hoogendroog schreef:Rat vangen in vangkooi en dan met kooi en al het water in. Gaan ze met z'n allen een deurtje verder. Diervriendelijk NEE, effectief: JA.
Door het gegil van de rat in de vangkooi, gaan de anderen op de vlucht naar een veiliger heenkomen.
Brainless schreef:Sclimpre schreef:Gewoon voor zoveel mogelijk activiteit zorgen. Ze zullen niet van de ene dag op de andere weg zijn, maar uiteindelijk gaan ze toch wel rustiger oorden opzoeken.
Meer Jack Russels is natuurlijk ook altijd een leuk plan
Ze liepen van de zomer zelfs over de (drukke) camping heen waar ik bivakkeerde.
Ratten zijn juist (snel) gewend aan mensen, in de stad zitten er meer dan in het buitengebied![]()
Palmera schreef:Ik heb ook werkelijk geen benul waar die ratten bij mij van leven.
Ik heb geen eten in de tuin. De honden eten hun portie in 1 keer op en dan berg ik de bakken weer op.
En al mijn eten, hondevoer e.d word binnenshuis bewaard waar ze absoluut niet komen.
Hevonen schreef:Zorg dat je takkenhopen, houtstapels en andere schuilplaatsen verwijderd. Zorg dat je geen voer morst (of ruim het op) en gebruik eventueel vangkooien. Wij vangen de ratten soms en brengen ze weg.
Katten helpen wel goed, hun geur houdt ratten al op afstand.
Wij hebben in onze boerderij bij vlagen last van enorme ratten; de meeste worden echter gevangen door de steenmarters.
MightyMike schreef:heb je een link ikkeniet naar zo'n kastje? Ben wel benieuwd.
boooo schreef:MightyMike schreef:heb je een link ikkeniet naar zo'n kastje? Ben wel benieuwd.
Volgens mij gaat het om zoiets: https://www.eko1000.nl/