Hoe lang doe je over 100 palen inkloppen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Hoe lang doe je over 100 palen inkloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:55

Ik zou het gewoon zelf doen. Verspreid over verschillende dagen. Gezellig met een paar man, radio en wat lekkers erbij. Zo heb ik het ook gedaan samen met de huurbaas van het land. Was mega gezellig en zou het zo weer doen :))

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:01

Op zandgrond met een grondboor op benzine ben je zo klaar.
Wij hebben er 20 gezet in een half uur, 3 kwartier ongeveer.
Dus als je smorgens op tijd begint en voor de tijd zorgt dat je een grondlijn hebt gespannen en de afstand van de palen hebt bepaald, kan je het wel in een dag/1.5 dag redden.

Edit: heb 3 jaar geleden met mijn broer 30 palen gezet met een handgrondboor en een laser.
Daar hebben we een dag over gedaan.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe lang doe je over 100 palen inkloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:08

Ik ben wel meerdere dagen bezig geweest. Eerst de linthoudertjes op de palen boren, toen alle palen verdelen over de wei, handmatig alles uitmeten en gaten maken, alles planten, lint spannen... :z Ook ongeveer 100 palen. Vond het eigenlijk wel leuk om te doen :P

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:23

[an )


Firma die ze intrilt gecontacteerd en zou rond 1200 euro zijn. Best duur dus.[/quote]


En een gewone loonwerker ? Dat kan echt voor minder hoor, beetje rondbellen misschien

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:28

antje_vip schreef:
Ik ben wel meerdere dagen bezig geweest. Eerst de linthoudertjes op de palen boren, toen alle palen verdelen over de wei, handmatig alles uitmeten en gaten maken, alles planten, lint spannen... :z Ook ongeveer 100 palen. Vond het eigenlijk wel leuk om te doen :P


Ja ik vondt het ook leuk om te doen :=
Geeft veel voldoening in ieder geval. En inderdaad, verspreiden over meerdere dagen is key in deze.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Hoe lang doe je over 100 palen inkloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:07

Wij hebben afgelopen weekend onze weide "ingericht" en palen gezet. We hebben een benzine grondboor gehuurd (echt een aanrader!!) en daarmee zo'n 250 palen in een dagje in de grond gezet. We hadden het van te voren wel uitgetekend. Ging hier overigens om extra dikke palen van 9 cm, zijn 70cm de grond in gegaan (zand).

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 22:39

SSDesign schreef:
Wij hebben afgelopen weekend onze weide "ingericht" en palen gezet. We hebben een benzine grondboor gehuurd (echt een aanrader!!) en daarmee zo'n 250 palen in een dagje in de grond gezet. We hadden het van te voren wel uitgetekend. Ging hier overigens om extra dikke palen van 9 cm, zijn 70cm de grond in gegaan (zand).


Gat in de grond met grondboor en hoe heb je ze dan ingeklopt?

Suzanne F.

Berichten: 49552
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe lang doe je over 100 palen inkloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:13

Zit je op zand of klei? Het beste is iemand met een kraantje en dan iemand op de grond die de paal recht houdt. Laser erbij voor de juiste hoogtes en dit heb je binnen een dag gedaan. Met de hand ben je met wat mazzel 20 minuten per paal kwijt en het kost je enorm veel inspanning en energie. Meer dan 3 of 4 palen per uur ga je niet halen dus daar ben je wel even mee bezig. Ik zou er niet eens aan willen beginnen.

MvBeek

Berichten: 95
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe lang doe je over 100 palen inkloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:40

Wij zitten op zandgrond, hebben 100 palen in een dag gedaan met 3 mensen. Hadden een grondboor op benzine. Die zou ik zeker aanraden. Handboor is echt drama, de grond is nu nog steeds kei hard van de zomer. Zoooo droog nog. We hebben ze vervolgens met een grote houten hamer ingeklopt. Gewoon een leeg blik van de perzikken er over heen. Geen enkele paal beschadigd. De bielzen op de hoeken hebben we gewoon er in getikt met de hamer daar hadden we geen blikken voor XD

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:37

Siddieqje schreef:
SSDesign schreef:
Wij hebben afgelopen weekend onze weide "ingericht" en palen gezet. We hebben een benzine grondboor gehuurd (echt een aanrader!!) en daarmee zo'n 250 palen in een dagje in de grond gezet. We hadden het van te voren wel uitgetekend. Ging hier overigens om extra dikke palen van 9 cm, zijn 70cm de grond in gegaan (zand).


Gat in de grond met grondboor en hoe heb je ze dan ingeklopt?


Met een grote houten hamer, zonder blik of iets dergelijks :) Volgens mij uiteindelijk 2 palen "beschadigd", maar niet zodanig dat ze niet meer bruikbaar waren.