wat versta jij onder all in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:37

Ik sta niet all inn, maar echt op een super stal. Binnen/buiten zetten wordt gedaan, voeren ook. Uitmesten is voor jezelf, maar komt het een keer echt niet uit kun je het vragen en wordt het altijd gedaan. Hetzelfde met voer, mijn pony deed het niet goed op het voordroog wat ze hadden en ze hebben speciaal baaltjes hooi geregeld. Bakjes klaarzetten en het wordt gegeven en voor mijn pony hoef ik zijn supplement niet klaar te zetten, dat wordt gemengd en dan gegeven. Weidegang in de 'zomer' (echt zolang het kan, de meeste maanden), maar mocht mijn pony het niet aankunnen (ivm hoefbevangenheid) kan hij altijd in de paddock of op een klein stukje en wordt er mee gedacht en meegeholpen het weer op te bouwen. Na zoveel stallen ben ik blij dat we (mijn zus en ik) dit top plekje hebben gevonden.

Het is maar net wat je hebt afgesproken en ligt ook aan de bereidheid (en mogelijkheden) van de staleigenaar.

Onder all inn versta ik meestal mesten, binnen/buiten zetten, voeren. Eigenlijk voeren wat ze allemaal krijgen. Ik kan me voorstellen dat je op een grote stal er echt niet aan kunt beginnen om voor ieder paard slobber te maken (hetzelfde geldt voor bv dekens wisselen).

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:11

pinkie87 schreef:
ik ben het met jullie allemaal eens hoor vind ook dat als je iets anders wilt het zelf klaar moet zetten. maar als je dat vraagt en meld dan is het als nog nee bij ons. en dat vond ik wat apart.

maar persoonlijk zou ik een basisbrok en sportbrok hebben staan.

ow er staat niets in de stal geregeld. maar de moeder zegt als je het neer zet wordt het gevoerd maar de 2 dochters zeggen nee doen we niet. dus beetje lastig.

maar was nieuwgierig hoe het op andere stallen gaat. voordat je gelijk een oordeel klaar legt

Dat is idd wel apart zeg. Als het klaar is gezet in bakjes bij de box, dan hebben ze er tenslotte nu niet bepaald extra werk ervan.
Dat de moeder zegt prima, maar de dochters zeggen juist weer het tegenovergestelde maakt het ook niet duidelijker nee.
Dan zou ik als eigenaar het gevoel hebben dat als de moeder voert mijn paard zn extra dingen wel krijgt, maar als de dochters voeren dus mooi niet. En zeker met medicijnen of broodnodige supplementen is dat geen fijn idee. Dan moet je er gewoon op kunnen vertrouwen dat als je het spul klaarzet, het ook daadwerkelijk gegeven wordt.

Marije_jiplover

Re: wat versta jij onder all in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:18

Bij ons zit de ochtendvoerbeurt er wel in, voor de rest is alles d-h-z.
Maar de stalbaas voert als je niks klaarzet gewoon standaar voordroog naar eigen inzicht en als je wel wat klaarzet (bak met bepaalde hoeveelheid voordroog, of hooinet, en/of bakje met krachtvoer) voert hij dat wat er klaar staat.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:35

Ik sta ook op een al inn stal, buiten zetten en mesten zit in de prijs (250 euro), voer is voor eigen rekening en wordt gegeven als je dat wil. Hooi zo goed als onbeperkt en wordt 3x per dag gegeven. Staleigenaresse is van principe dat elk paard andere behoeftes heeft en dat je best kijkt naar het paard en dat is dus de verantwoordelijkheid van de eigenaar om eventueel een brok klaar te zetten wat past binnen je paard en wat je ermee doet.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:43

Bij ons is all-in echt all-in.

Voer kun je kiezen of je van stal wil of dat je zelf wil kopen. Koop je zelf dan gaat er iets van de prijs af.
Maar verder is het dus voeren, buiten zetten, uitmesten, binnen zetten, hooinetten vullen, medicijnen geven, eigen voer (klaar zetten in bakjes) geven, dekens op- en af doen indien nodig, springschoenen en/of peeskappen indien gewenst om- en af doen.

1x 20/60 buitenbak, 1x 20/40 buitenbak/springbak en een binnenbak van iets van 17/35.

2 grote paddocks van 20/40 voor de winter waar ze met dezelfde groepjes als in de wei op gaan voor
een paar uur.

Zo lang het weer en de wei het toelaat staan ze buiten, nu dus ook nog.

Echt een top plek!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:44

Op mijn vorige stalling was all in:
- 6x pw mesten en strooien
- 2x daags hooi en brok
- binnen en buiten zetten
- evt molen
- muesli of andere brok zelf aanschaffen

Op zondag moest je ze zelf van stal halen, stallen werden dan wel gestrooid en er werd ook gevoerd.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:00

Bij onze stal zit bij “all-in” 1 kg basisbrok van de stal zelf bij het pakket in. Wil je als eigenaar ander/aanvullend voer voor je paard hebben dan dien je dat zelf aan te kopen. Bij ons is het wel zo dat de staleigenaren alle dagen hetvoer zelf klaarmaken en geven. Ze hebben in de voerkamer een hele rij met dezelfde bakken staan met naam van paard/pony erop, er staat een groot bord in de voerkamer waar op staat wat welk paard moet hebben en hoeveel incl supplementen/poeders/medicijnen en er is bovven de voerbakken een plank gemaakt waar alle poeders etc staan met naam erop. Bij ons hoef je echt niks te doen qua voeren, alles wordt gedaan...heerlijk vind ik het...hoewel ik wel snap dat het nietbij alle stallen zo makkelijk werkt...

Verder zit er bij ons in het all in pakket 4 x per dag kwalitatief goed ruwvoer, 2 x pd krachtvoer, binnen en buiten zetten, uitmesten, paddocks worden uitgemest, ruwvoer op paddocks, grote stallen van minimaal 4*3,5 en vlas, dekenwissel/halsdekens op en af doen zit erbij en daarbij gebruik van solarium,trainingsmolen, overdekte menwagenstalling, trailerstalling, weidegang met strookbegrazing, paddocks, menbak en grote rijbak, longeerkraal en trailerstalling...
Paarden staan het gehele jaar door gemiddels vanaf 8/8.30 tot minimaal 16/16.30 uur op de wei of paddock
Bovenstaande allemaal nabij drachten in de buurt voor een mooi prijske van 185 euro per maand _/-\o_ :D

WenShetland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:09

Ik sta op een all in stal en hier worden de paarden gevoerd, word het mesten gedaan en staan ze 24-7 buiten met de beschikking over stallen. De stal eigenaresse denkt en helpt graag mee als er iets met een paard aan de hand is en deze meer zorg nodig heeft. Dit is echter wel de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Het is niet zo dat de eigenaresse hier verplicht toe is maar meer dat ze het beste voor de paarden wil.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:39

Goeie deal Kim!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:49

Wauw Kim! Klinkt heel fijn.