Hoe ziet jou ideale pensionstal eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:10

xApple schreef:
_Dreamer schreef:
Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik vind dat er hier hele lage bedragen genoemd worden (vooral in de laatste paar reacties) terwijl wel iedereen verwacht dat stal/wei/paddock voor ze gemest wordt en er gevoerd wordt elke dag? Is niet heel realistisch lijkt mij?

Denk dat het heel erg ligt aan waar je woont. In Friesland is een paard hebben echt goedkoop vind ik. Maar in de (rand)stad weer echt heel erg duur.

De prijs die ik noemde (€250) is voor hier geen heel gek bedrag.

Maar de service van binnen-buiten zetten, mesten en voeren blijft hetzelfde. Is dat daar dan ook zoveel goedkoper? Dat er echt stallen zijn waan men alle 3 die dingen doet, plus uiteraard het onderhoudt wat op elke stal moet gebeuren, voor €250 per maand?
Ik moet echt verhuizen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:13

Waar woon ik?
Oud-Vossemeer (Zeeland), paard in Wouwse Plantage (NB)

Wat voor paard heb ik?
Draver, 11 jaar oud

Discipline?
Recreatief, beetje dressuur, zodra het lukt buitenritten en grondwerk/nh

Wat heb ik nu?
Volpension met boxen van 3x5, dagelijks weidegang in de groep. Zomers 24/7, buiten 'het seizoen' van 9.30u ongeveer tot 17u buiten.
Ik heb een buitenbak ter beschikking. Betaal €205,- per maand

Wat zou mijn ideale stalling zijn?
Paddock paradise (of iets soortgelijks), op max 5 km paardrijden van het bos. Paard in de groep natuurlijk.
Om beurten uitmesten van weide/track vind ik geen probleem.
Wil er wel een buitenbak bij die niet bij ieder buitje verandert in een compleet moeras. Longeerbak zou een leuke bonus zijn.
Binnenbak, stapmolen en solarium hoeft niet van mij.
Niet verder dan 30 km van mijn woonplaats af (liefst natuurlijk op 5 minuten fietsen wahaha)
Maximum prijs €300,-

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:17

Wat voor paard heb je?
Friese ruin
Welke discipline beoefen je?
Recreatief dressuur
Welke regio/provincie zit je?
Bovenin Groningen
Wat heb je nu?
- 24/7 buiten op de track/zand paddock/verhard gedeelte met toegang tot inloopstal en binnenbak. Onbeperkt hooi. In zomerseizoen een aantal uren weidegang
- Staan in een groep met redelijk dezelfde behoefte's qua hooi
- Voor noodgevallen zijn er stallen aanwezig, binnenbak kan afgesloten worden om te rijden. Daarnaast een buitenbak welke bijna het hele jaar door goed te rijden is.
- Op 5 minuten stappen in het bos/langs het water.
Hoe ziet de perfecte pensionstal er voor jou uit?
Lastig, als je al zo'n fijne plek hebt! Misschien een kantine om nog iets te kunnen drinken? En een binnenbak die niet als inkoopstal wordt gebruikt.
Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal?
Ongeveer €250

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:18

xApple schreef:
_Dreamer schreef:
Denk dat het heel erg ligt aan waar je woont. In Friesland is een paard hebben echt goedkoop vind ik. Maar in de (rand)stad weer echt heel erg duur.

De prijs die ik noemde (€250) is voor hier geen heel gek bedrag.

Maar de service van binnen-buiten zetten, mesten en voeren blijft hetzelfde. Is dat daar dan ook zoveel goedkoper? Dat er echt stallen zijn waan men alle 3 die dingen doet, plus uiteraard het onderhoudt wat op elke stal moet gebeuren, voor €250 per maand?

Ja ! Waar wij onze hond vandaag hebben is een pensionstal voor €200,- all inclusief mét binnenbak ! Ik keek mijn ogen uit joh :+ Dat het uitkan voor dat bedrag vind ik ook bijzonder. Maar zulk soort stallen heb je hier ook wel. Dan rond de €250,- Soms zelf uitmesten maar dat zou ik niet erg vinden.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:19

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik vind dat er hier hele lage bedragen genoemd worden (vooral in de laatste paar reacties) terwijl wel iedereen verwacht dat stal/wei/paddock voor ze gemest wordt en er gevoerd wordt elke dag? Is niet heel realistisch lijkt mij?

Ik persoonlijk verwacht niet dat er gemest word (vaak onderling geregeld in de ‘groep’ die ik zoek/belangrijk vind).. Ik vind 24/7 zelf kunnen kiezen voor binnen/buiten belangrijk dus valt het binnen/buiten zetten ook af.

Voeren tja, ze krijgen onbeperkt dus dat is al anders dan 3-4x per dag een 30min werk om alle paarden van hooi te voorzien, brok krijgen ze 1x per dag als ik er ben. Doe het op dit moment zelf en dan ben ik voor beide ongeveer €300 kwijt. Maar dan moet ik ook werkelijk alles zelf doen.

In deze regio is €150/200 p.paard normaal (ook voor volpension). Zelfs inclusief. Binnenbak alleen hecht ik daar geen waarde aan, want daar tegenover staat vaak dat ze max 8 uur (als dat al lukt) buiten komen op een dag. :)

Wel bijzonder om te zien hoeveel verschillende wensen en ideeën er zijn.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:33

_Dreamer schreef:
..
Oh zeker! Bij m'n vorige stal deden ze binnen/buiten zetten, voeren, uitmesten. Ze stonden jaarrond ophet weiland (zo groot dat het geen modder werd en er altijd gras overbleef), 's nachts in stallen van 5x5, zoveel hooi dat de volgende ochtend nog lag. Er was een buitenbak en aan het bos voor €175,-

En momenteel voor €230 eigenlijk ook zoiets, maar dan net een iets ander beleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:33

Phoe jemig, ik moet echt verhuizen _O-

@JustOneBite ah ja dan valt het binnen/buiten zetten al weg. Ik heb (helaas) een paard dat 24/7 niet trekt en wel echt haar rust in stal nodig heeft. Dat maakt het hier heel moeilijk. Het is of 24/7 of maar 2/3 uurtjes buiten -O-
Maar met onderling mesten en inderdaad niet naar binnen vind ik de prijs iets logischer haha :D

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:34

Wat voor paard heb je?
Een fuchs van 7 jaar.
Recreatie.
Noord Limburg
Wat heb je nu?
2x per dag brok. Eiwit en suiker arm. Onbeperkt hooi. Zolang het licht is op de wei. In de zomer bij te heet weer zoals dit jaar Snachts buiten en op het heetste van de dag in een koele stal. Ruime stallen. Buitenbak 20 bij 60. Deze word in het voorjaar vernieuwt. Alles word gedaan maar wel zelf uitmesten. Als ik een keer niet kan word dat zonder extra kosten voor me gedaan. De straat oversteken en daar is een bos. Groot natuurgebied ongeveer 15 min met de trailer. Binnenbak is te huur tevens aan de overkant. Kleine kudde. Nu 6 paarden. We mogen onze eigen instructrice laten komen. Gezellige sfeer en iedereen helpt elkaar.
Kantine met wc en douche. Veel parkeerplaats en gratis stallen van een trailer.
Zoals bovenstaande. Als ik verwent ga doen..... binnenbak op terrein van de stal.
250 euro. Ik betaal nu 150.
Laatst bijgewerkt door Fid op 12-11-18 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:35

Leuke prijzen zie ik langskomen. Misschien ook maar verhuizen :))

Wat voor paard heb je?
Een Mini Appaloosa van 3,5 jaar en 97 cm hoog.

Afgezien van grondwerk en lange lijnen nog niets gezien zijn leeftijd. Maar in de toekomst mennen (dressuur en vaardigheid).

Den Haag/Wassenaar

Wat heb je nu?
Volpension met de volgende faciliteiten:
Ruw- en krachtvoer (eventueel zelf klaarzetten bij eigen voer), wordt gevoerd
Stallen en paddocks worden uitgemest, weide mest je zelf uit
Twee goede en zeer ruime, goed verlichte buitenrijbanen met een goede bodem
Binnen rijbaan
Stapmolen
Longeercirkel
Paddocks
Weides
Spuitplaats met warm en koud water
Solarium
Ruime zadelkasten
Droge overdekte poetsplaatsen
Parkeergelegenheid + mogelijkheid trailerstalling
B vrachtwagen voor verhuur
Mogelijkheid voor stal met verharde uitloop en 24/7 groepshuisvesting met ruime schuilstal
Warme kantine met keuken + toilet
Er mag worden gemend in de achterste ruime buiten rijbaan

Eigenlijk hetzelfde als wat we nu hebben, maar dan met mooie uitrijmogelijkheden. Die mis ik nu wel. En mennen in de binnenbak zou ook fijn zijn voor als het hard regent of stormt.

Maximaal €150,- voor mijn pony. Ik betaal nu €100,-. Voor een groot paard niet van toepassing, want die heb ik niet en die wil ik niet. :) (Vind ik zelf ook onbetaalbaar in deze regio, €430,- zijn geen gekke prijzen hier helaas)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:46

Mijn ideale stal:

Heb KWPN er
Paddock Paradise vind ik het meest ideale, waar ze ook flink kunnen rennen, schuilstal, verschillende eetmogelijkheden, hoog, laag, soms wat gras enz.

Grondwerk, academische rijkunst en vele lange ritten door de bossen.

Bij Chaam.

Wat heb ik
Een wei met een track er omheen, een kudde van 8 ruinen, een stal voor de nacht, ruwvoer en wat brokken, mesten zelf, buitenbak, stapmolen, warm en koud water, een binnenbak bij de buren.

Wat ik nu heb, betaal ik alleen het hooi en de stro, is bij mijn zwager, in ruil help ik mee als er wat te doen is, het voelt als thuis.

saarie

Re: Hoe ziet jou ideale pensionstal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:03

Wat voor paard heb je?
Een grote KWPN ruin van 12

Eventing, sportgericht

Zuid-Holland, regio Den Haag

Wat heb je nu?
Pensionstal op bijna half uur reistijd met de auto. All-in, binnen/buiten zetten, voeren, mesten. Goede faciliteiten, alleen wel kleine binnenbak met geen fijne bodem. Wel goede buitenbakken, stapmolen, drafbaan, longeercirkel. Zomer weidegang overdag op aparte wei (kan niet in de groep), winter 4 uur kleine paddock. Veel ruwvoer, wel 1 keer per dag. Betaal met alle extra's zo'n 450 euro per maand.

Dichterbij huis zou fijn zijn maar ik vind max 30 min reistijd geen ramp. Weidegang is een must, maar hoeft niet hele jaar door. Is in deze omgeving ook niet realistisch. Hele jaar door dagelijks buitengang wil ik wel. Zomermaanden minimaal 12 uur, winter minimaal 6. Nachten wil ik sowieso op stal. Goede buitenbak, liefst groter dan 20x40, waar ook gesprongen mag worden. Hindernismateriaal. Binnenbak zou fijn zijn maar geen must, net als stapmolen. Verder wil ik veel ruwvoer en stro en moet het all-in verzorgd zijn. Ik wil ook mijn trailer kunnen stallen. Aangezien paard niet op de groep kan aparte buitengang naast andere paarden (contact over de draad).

Ik zit nu met 450 wel een beetje aan de max.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:04

_Dreamer schreef:

@JustOneBite ah ja dan valt het binnen/buiten zetten al weg. Ik heb (helaas) een paard dat 24/7 niet trekt en wel echt haar rust in stal nodig heeft. Dat maakt het hier heel moeilijk. Het is of 24/7 of maar 2/3 uurtjes buiten -O-
Maar met onderling mesten en inderdaad niet naar binnen vind ik de prijs iets logischer haha :D

Ja begrijpelijk! Ik vind het ook echt twee uiterste! Zo zonde want het moet toch ook anders kunnen.

Daarom, zo gek zat ik nog niet, kom uit regio randstad en heb nooit meer betaald voor €250 ook voor volpension alleen dan is er wat minder luxe. Maar die heb ik niet nodig zolang de paardjes goed staan haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:06

JustOneBite schreef:
_Dreamer schreef:

Ja begrijpelijk! Ik vind het ook echt twee uiterste! Zo zonde want het moet toch ook anders kunnen.

Daarom, zo gek zat ik nog niet, kom uit regio randstad en heb nooit meer betaald voor €250 ook voor volpension alleen dan is er wat minder luxe. Maar die heb ik niet nodig zolang de paardjes goed staan haha!

Zelfs dat is er niet te vinden (omgeving [plaats] dan), want luxe hoef ik ook niet. Goede buitenbak, wat hindernissen, buiten kunnen rijden en m'n paard e hele dag buiten is voldoende. Maar niet te vinden hoor :')

JustOneBite

Re: Hoe ziet jou ideale pensionstal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:09

Oh jeetje dat is wel bizar eindelijk Dreamer! Zit je aan een max. Afstand/reistijd gebonden? Want alles wat je vraagt is voor mij eigenlijk ‘standaard’ haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:14

JustOneBite schreef:
Oh jeetje dat is wel bizar eindelijk Dreamer! Zit je aan een max. Afstand/reistijd gebonden? Want alles wat je vraagt is voor mij eigenlijk ‘standaard’ haha

Nou dat dacht ik ook haha _O- De rest extra is mooi meegenomen, maar geen eis :)
Ik wou het liefst binnen een half uur blijven, ook omdat ik in [plaats] werk. Maar inmiddels uitgebreid naar 40 minuten, richting Gelderland en dan zijn er nu een handjevol waar ik morgen ga kijken :j

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:18

Wat voor paard heb je?
Draver Ruin van 8 jaar

Dressuur en buiten rijden

Zuid holland de Bollenstreek

Wat heb je nu?
Prive pensionstal, max 4 paarden. 20-60 bak met redelijke bodem, longeerbak met goede bodem, stapmolen, solarium, paddocks, weiland, 3.5 x 3.5 stal. Onbeperkt hooi of kuil. op vlas. Staan heel de dag buiten

Binnenbak 20-60 met zeer goede bodem
Buitenbak 20-60 met zeer goede bodem
Stapmolen
longeer kraal
Paddocks ( met goede bodem)
weiland
Solarium
Ruime boxes
liefst all In.
Minimaal 6u per dag op de paddock/land
onbeperkt ruwvoer
voor mij zelf zou ik het fijn vinden als er een doucheruimte op stal is.

Ik zou er wel max 360 voor willen betalen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:19

Ik heb de ideale pensionstal :D

Wat voor paard heb je?
2 Clydesdales
Geen, recreatief, buitenritten, wat dressuur en mennen
Limburg
Wat heb je nu?
24/7 buiten, op weides, in groep, ze worden gevoerd en er is toezicht :)
In een ideale situatie was er nog een bak voorzien om in de rijden, nu moet dat in een lege wei.
Ik betaal een mooi prijsje, maar zou hier 200€ voor betalen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:28

Wat voor paard heb je?
2 mini-shetlanders (84 & 82 cm hoog)

Recreatief mennen.

Friesland

Wat heb je nu?
Pony's aan huis, kleine paddock (8 bij 12) en weides, ze kunnen eigenlijk niet volledig rennen, want ze staan meestal in de paddock.

Paddock paradise waar ze eigen brok kunnen krijgen zonder weidegang. Ze krijgen beide alleen maar ellende van gras. Daarnaast geen kuil, maar goede kwaliteit droog hooi 24/7. En natuurlijk een goede schuilstal, geen bomen op de track. Wel met een draad ervoor langs, 1 van de twee heeft namelijk zomereczeem.

Hoe veel zou je over hebben voor je ideale stal
200 euro in totaal. Ze tellen dan allebei als een half paard, dat vind ik ook fair, want zelfs met hun tweeën kanen ze niet eens de hoeveelheid hooi weg van 1 paard.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:34

Mijn lijstje:

Wat voor paard heb je?
Ik heb een lieve nuchtere friese merrie die absoluut niet graag alleen staat.

Recreatief dressuur en hopelijk binnenkort mennen.

Friesland (rondom drachten)

Wat heb je nu?
Nu heb ik een pensionstalling waar voor mij eigenlijk bijna alles aanwezig is qua verzorging en faciliteiten. Ik en mijn paard zijn erg gelukkig hier.

Voor het ideale zou van mij mijn huidige pensionstal nog wel een binnenbak mogen hebben en ik zou het in de zomer niet erg vinden als de paarden tot later in de avond buiten blijven staan...verder is de stal waar ik sta helemaal naar wens.

Momenteel zonder binnenbak betaal ik 185 euro...voor dezelfde stal met binnenbak vind ik het in deze omgeving reeel om tussen de 200/250 te betalen wat ik met alle liefde betaal als ik dat per maand ook kan veroorloven _O-

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:36

Mijn perfecte stal?

1. Mijn paard is een 6jarige tuigpaard merrie van 1m82
2. Ik rij haar allround, dus dressuur, springen, cross en buitenrijden.
3. Ik zit regio noord-hollang/utrecht, echt centraal nederland dus.
4. Ze staat nu op een pensionstal, 's zomers overdag weidegang en 's winters op verschillende momenten van de dag in een paddock, een hele grote stal (4 x 6) en veel faciliteiten (longeercirkels, binnenbak 20x40, grote buitenplaat met springtuin, stapmolen en trainingsmolen)

5. mijn perfecte pensionstal is als volgt:
Zomer: 8 tot 6 op een grote wei met een klein groepje paardenvrienden, met voldoende beschutting voor in de zon.
Winter: 8 tot 6 op een ruime paddock, met onbeperkt ruwvoer en beschutting/schuilstal een een paar paardenvrienden.
In de avonden in écht een grote stal met onbeperkt ruwvoer, niet kleiner dan 4m x 6m

Qua faciliteiten: Grote springtuin, stapmolen, 20x60 binnenbaan, 20x60 buiten dressuurring, longeercirkel en mooie uitrijmogelijkheden.

Dit alles op halfpension basis, want ik wil zelf uitmesten.

6. voor deze stal zou ik tussen de 400 en 500 per maand willen betalen. (Ik betaal nu grofweg 430 voor halfpension)

---
Helaas bestaat dit niet hier in de omgeving. :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 12:50

Wat leuk dat er zo veel reacties komen!

Ik zal zelf ook even mijn ideale stal schetsen:

Paard: haflinger van 13jr oud. Discipline: dressuur en recreatie (bos). Regio: Amsterdam

Wat heb ik nu:

Stal met ruim stro en onbeperkt voordroog. Stal beschikt over uitloop naar buiten. Zomer mogelijkheid tot 24/7 weidegang. Winter paddock met mogelijkheid tot groepspaddock voor 3 tot 4u. Goede bodem. Winter mogen ze ook op priveweide zolang je wei het toelaat qua bodem. Kapot lopen mag niet. Verder qua faciliteiten: bos op 10min stappen over ruiterpad, 4 binnenbakken waarvan 2 met agterberg bodem, buitenbanen met eb&vloed, overdekte stapmolens en longeerbakken, ovaalbaan, koud en warm water wasplaats en solarium.

Ik betaal 285,- voor de stal met uitloop, dan nog 25,- per maand erbij voor land, 10 per maand voor gebruik stapmolen en 50,- per maand voor buiten/binnenzet service. Mesten moet ik zelf doen. Totaal dus 370,- voor half pension.

Mijn ideale stal stal is een combi tussen mijn oude en huidige stal.

- Groepshuisvesting met voldoende buiten en binnenruimte voor elk paard
- Droge en schone bodem in paddock
- Kleine stabiele kuddes
- Mogelijkheid tot het voeren van hooi ipv voordroog
- Kuddes afgestemt op elkaar qua voerbehoefte
- Nooit langer dan 5u zonder ruwvoer, liefst altijd beschikking over stro/graszaadhooi
- 24/7 mogelijkheid tot droog liggen op strooisel
- Met ongeveer 4u weidegang per dag in de zomer zou ik tevreden zijn
- Een track zou geweldig zijn maar geen must

- Met alle ruiterfaciliteiten die ik nu ook heb :+

Op max 30 min rijden en vol pension zou ik hier 450,- per maand voor over hebben.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:54

Als ik jullie zo lees...ben ik toch blij dat ik in het noorden woon zeg _O- ik had een beknopte versie gegeven van mijn pensionstal maar vooruit, even uitgebreid:
Box 4x3,5 met 3 zeides open contact met paarden, binnen/buitenzetten, voeren, zomers van 8 tot 17/18 uur buiten met strookbegrazing, winters 8/16 ruime paddock met hooi in slowfeeder met stabiel klein groepje, 4/5 x per dag hooi voerbeurten, 2x pd krachtvoer, uitmesten, vlasstallen, stapmolen, wasplaats met warm water, solarium, menbak, rijbaan 35x40 met all weather bodem, stapmolen met zelfde bodem, menkarren overdekt binnen gestald, trailerstalling erbij in, staleigenaren die super met je meedenken, veel voor je willen doen en absoluut het beste voor hebben met mens en dier. Bovenstaande kost mij nu €185,- _O-
Ik voel me erg gelukkig als ik jullie prijzen zo zie...dan kan ik echt geen paard houden meer hoor pfff _O-

Daarnaast ligt de stal voor mij op max 20 minuten van mijn huis en zijn de bossen van bakkeveen op amper 5 km afstand, ook appelscha is met de trailer in +- 20 minuutjes bereikbaar

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:12

Wat voor paard heb je?
- een fjord en een appaloosa
- recreatief mennen, dressuur, springen en crossen, en lekker veel naar buiten
- Zuid-holland
Wat heb je nu?
- In de nachten op stal. Overdag in ruime paddock. Onbeperkt ruwvoer (zet ik zelf klaar), beperkte weidegang, 20*40 buitenbak en longeercirkel, goede uitrijmogelijkheden.
- Stal met ruime uitloop, deels verhard en deels zand, en overdag op een flinke track/paddock Paradise met meerdere paarden.
- een buitenbak van minimaal 30*60 met goede bodem waar ook in mag worden gemend.
- niet te grootschalig, maximaal 15 a 20 paarden ofzo.
- onbeperkt ruwvoer (grof voordroog of hooi)
- weidegang in het seizoen mogelijk, naar de "behoefte" van het paard (in mijn geval is paar uur per dag voldoende, zéker niet dag en nacht)
- mogelijkheid tot springen en crossen
- mogen longeren/losgooien in de bak (mag ook een 20*40 bak zijn)
- meenemen eigen instructie, hoefsmid enz.
- goede uitrijmogelijkheden
- zelf uitmesten is geen probleem
- voeren in toebeurten ook geen probleem
- maximaal 15 minuten met de auto bij m'n huis vandaan
- per paard maximaal 450 euro.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:28

_Dreamer schreef:
JustOneBite schreef:

Nou dat dacht ik ook haha _O- De rest extra is mooi meegenomen, maar geen eis :)
Ik wou het liefst binnen een half uur blijven, ook omdat ik in Amsterdam werk. Maar inmiddels uitgebreid naar 40 minuten, richting Gelderland en dan zijn er nu een handjevol waar ik morgen ga kijken :j

Ooh spannend! Succes! Hoop dat er iets voor je bij zit!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:34

Niet. Ik zou niet meer op een pensionstal willen staan.
Al dat gezeik en gedoe, rekening houden met wat anderen (van je) willen en sociaal wenselijk gedrag moeten vertonen, nee bah.
Alles zelf doen geeft zoveel meer voldoening, geluk en rust.
De enige wens die ik nu nog heb is om ze echt aan huis te houden.