Zie plots dat dit topic weer actief is, heb geen behoefte aan negatieve commentaar of vragen of mijn paard wel lekker in zijn vel zit en/of we wel bij elkaar passen. Hier heb ik niks aan, paard is kerngezond en happy, wordt regelmatig nagekeken door een dierenarts en er wordt goed voor hem gezorgd. Ik vind hem ontzettend leuk, hij is misschien niet mijn droompaard maar we zijn zeker wel een match. Ik heb meer aan de tip dat ik het zelf wel merk wanneer het genoeg geweest is dan aan de vraag of ik mijn paard wel leuk vind. Ik praat ook niet over dat mijn paard heel erge leeftijd gerelateerde klachten heeft, hij heeft wel al een beetje een lichte artrose maar verder niets zorgwekkend, moest je je nog altijd zorgen baren; de dierenarts is 2 weken geleden nog geweest en heeft een bloedje geprikt, wat ik jaarlijks laat doen, paard is kerngezond op een lichte calcium te kort na.
Het is mij ook eerder van waar, wanneer en hoe dan 'mijn paard moet per direct op pensioen'. Er zijn nu eenmaal paarden die werkwillig zijn, andere niet zo. En dat mijn paard niet altijd even werkwillig is is voor mij geen probleem, nu werkt hij meestal wel nog heel graag en is hij in de winter ook een pak actiever, dus zolang hij er zin in heeft heb ik dat ook.
Ik heb eventueel ook een opfok gevonden voor binnen een paar jaar als ik er een jonkie bij wil nemen, maar dit is zeker niet voor binnenkort.