SANEX schreef:Ik denk dat er vaak genoeg middelen zullen toegediend worden die niet opgeschreven worden mocht dat nodig zijn.
Als daarvoor gekozen hebt.
Ik bedoel, wie gaat nou élk middeltje opschrijven dat een paard toegedient krijgt als het eventueel niet mag bij die consumptie , of met een wachttijd zit ?
Als je even wat bij de DA moet halen voor je paard, neem je dan je paspoortje mee : "meneer, wilt u het wel even opschrijven, dat moet namelijk want..."
Denk dat die vlieger niet op gaat
In Nederland hebben jullie het -tot nu toe- nog makkelijker met het verkrijgen van geneesmiddelen/wormpasta´s. De wormpasta´s zijn so-wie-so bij iedere ruitershop/voerhandelaar vrij te verkrijgen.
Hier kan ik dat alleen bij de DA kopen
!
Alles wordt hier in de pas bijgeschreven! Bij mijn merrie kwam na de geboorte van het veulen, de nageboorte niet vanzelf en is door de DA met de hand verwijderd. Ze is daarna gespoeld en 14 dg. later is er een uitstrijkje gemaakt, of alles okay was. Helaas was dit niet het geval en had ze een flinke infectie!
Ze heeft toen een middeltje gekregen (zou ik moeten nakijken wat dat was), wat sterk was en snel werkte., maar wat haar ook tot "niet slachtpaard" maakte!
Het middel is in de pas bijgeschreven én ik moest nog eens een papier ondertekenen, waarin staat dat ze dat middel heeft gekregen en dat ik bij een evtl. verkoop, verplicht ben, om de nieuwe eig. hiervan op de hoogte te stellen!
Een papier moet ik bij de pas bewaren, het andere heeft de DA.
Opzich vind ik het prima dat er op deze manier meer controlle is, op het toedienen van -evtl. voor mens en dier schadelijke- medicijnen, maar ik ben bang dat die pas op den duur er voornamelijk toe dient om bezitters geregistreerd te hebben, zodat er tzt makkelijk paardenbelasting kan worden geheven
!!