Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarlindeRooz schreef:Ik vind ook dat je moet zeggen “mijn paard staat 17 uur per dag op stal” dat klinkt al beter dan “wel 8 uur buiten”.
Word er gewoon verdrietig van, een hond of kat 17 uur in een bench of kennel wil niemand. Maar een paard mag je gerust 17 uur opsluiten.
nouklime schreef:Ik ben opgegroeid met in de winter 24/7 binnen ik zag het als klein meisje op de manege ik zag het later bij mijn verzorgpaarden en toen ik later mijn eigen paard had deed ik het ook. Ik wist namelijk niet beter! Nu sta ik op een stal alweer 2 jaar, waar ze 24/7 buiten staan en over 2 weken begint het paddock seizoen en komen ze 12 uur per dag in de paddock me een slowfeeder omdat het land te nat en te glad word. En nu pas besef ik hoe paardonwaardig 24/7 binnen is. Denk dat dat ook een probleem is dat mensen net als Ik niet beter weten. Gelukkig nu wel! En ga hier nooit meer weg!
Citaat:Ik ben van mening dat iedereen deze beslissing zelf moet nemen. Als iemand ervoor kiest om zijn paard op stal te zetten, met een half uurtje paddock per dag is dat de keuze van die paardeneigenaar. We zijn allemaal dol op paarden
Isabel_k schreef:Ik ben van mening dat iedereen deze beslissing zelf moet nemen. Als iemand ervoor kiest om zijn paard op stal te zetten, met een half uurtje paddock per dag is dat de keuze van die paardeneigenaar. We zijn allemaal dol op paarden (anders zou je geen paard hebben), maar iedereen heeft een andere visie. En dat is okay.
Wildgirl schreef:Nadat ik vandaag het topic van (volgens mij Arabesk) las waar het ook weer gaat over de behoefte van paarden en hoe daar mee om gegaan wordt binnen de Nederlandse 'stal cultuur' ben ik benieuwd hoe bokkers hierover denken.
enjoymyhorse schreef:Nelleke, ik denk dat je dan best eens kunt zeggen.
Ts heeft het over land omdat ze tegen kleine zand paddocks is.
Daar ben ik ook tegen, dat heeft namelijk amper toegevoegde waarde.
Maar wat jij omschrijft is wat anders dan een kleine paddock.
_Nelleke_ schreef:enjoymyhorse schreef:Nelleke, ik denk dat je dan best eens kunt zeggen.
Ts heeft het over land omdat ze tegen kleine zand paddocks is.
Daar ben ik ook tegen, dat heeft namelijk amper toegevoegde waarde.
Maar wat jij omschrijft is wat anders dan een kleine paddock.
Nee ben het dan nog steeds niet eens met de stelling want ik vind hem te ongenuanceerd.![]()
Ik heb liever mijn paard op een kleine zandpaddock in een stabiele (kleine) kudde, met schuilmogelijkheid, goede kwaliteit voldoende ruwvoer, goed op gewicht met in de zomer een paar uurtjes weidegang dan een paard 24/7 in de wei, winter bagger, niet droog kunnen liggen, zomer in de brandende zon, veel te vet etc.