Duhelo schreef:hiluxfautras schreef:ze staan al de ganse dag buiten als het weer het een beetje toelaat ..... maar we hebben geen schuilstal buiten
dus bij droog weer kunnen ze in de paddock maar met ons belgisch weertje is dit niet elke dag zo natuurlijk
Zeker geen zorgen in maken. Het is niet ok om paarden 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheden te zetten, maar als ze snachts sowieso op stal komen kunnen ze gerust een tiental uur per dag in de regen staan hoor, dat is absoluut niet erg. Zolang ze snachts dan maar weer volledig opdrogen.
Sterker, de mijne staan 24/7 buiten mét schuilstal, en die staan gewoon buiten in de regen grasjes te plukken of aan de hooiruif, en komen enkel binnen als ze hun krachtvoer krijgen, zodra dat op is lopen ze zelf weer de weides op.
gewoon zorgen voor een ruime hoeveelheid hooi dat ze zich kunnen warm eten, en buiten gooien die handel (en het is beter dat ze met hun voeten op natte aarde of nat zand of in water staan, dan dat ze in de mest staan. Die natte aarde zal geen problemen veroorzaken terwijl mest nefast is.).
Dus, smorgens paarden buiten, je stal mesten, en savonds terug binnen, eventueel nog eens een rondje om 22 uur, en dan ben je helemaal gerust.
Desnoods regendekentje op bij erg regenweer.
voila hier heb ik nu wel iets aan si ... bedankt ! Ik moet me dus een goed regendeken zien aan te schaffen, zeker voor het paard waar ik mee rij
Ik denk niet dat mijn paarden zo slim zijn