En de paddock toen nog in aanbouw 150m2
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Poortland schreef:Dus als ik het goed begrijp.
(Ben er nog niet over uit of we het gaan kopen)
Kunnen we het beste een soort schuur/schuilstal met een verharde uitloop. Dan in het midden een grasland en een afgezet zandpad eromheen aanleggen...
Geryon schreef:Geen gras inderdaad, daar is binnen een paar dagen niks meer van over. Als je een zandpaddock maakt van de hele ruimte kan het in mijn ogen wel. Heb zelf ook twee e'pony's en een shet gehad in een paddock/rijbak van 35x17m ongeveer. Stallen waren wel daar buiten. Ze konden er gewoon lekker in rennen hoor, en met onbeperkt hooi was het heerlijk voor ze.
Poortland schreef:We kunnen hier in de buurt ook stalling huren, met een uitloop paddock. Zomers kunnen ze wel op een weiland staan maar swinters ook niet altijd, als het te nat is dus...
Als ik kijk naar onze manege paarden, die staan ook het overgrote deel van de dag op stal...
Ik snap dat een eindeloos veld vol sappig gras het heerlijkst is voor paardjes maar de realiteit is meestal anders denk ik.
Dus als we het "moeten" doen met de middelen die we "hebben" Is mijn vraag gewoon hoe we dat dan het beste on kunnen vullen
Gini schreef:Geryon schreef:Geen gras inderdaad, daar is binnen een paar dagen niks meer van over. Als je een zandpaddock maakt van de hele ruimte kan het in mijn ogen wel. Heb zelf ook twee e'pony's en een shet gehad in een paddock/rijbak van 35x17m ongeveer. Stallen waren wel daar buiten. Ze konden er gewoon lekker in rennen hoor, en met onbeperkt hooi was het heerlijk voor ze.
Niet te persoonlijk nemen, maar dan vraag ik me af of jouw visie op "lekker rennen" niet heel erg gek is. 2 paarden en een shet op een ruimte die kleiner is dan de gemiddelde binnenbak, het enige wat ik me dan voor de geest kan halen zijn 4-5 galoppassen om te eindigen in een wilde draai en weer 4-5 galoppassen de andere kant op. Het is natuurlijk beweging, daar niet van, maar "lekker rennen" is voor mij toch net iets anders.