Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charlotte446 schreef:Polly schreef:
Weet niet welke regio het word maar weidegang in de winter op klei kan je wel op je buik schrijven, dat word niks
Dat heb ik ook niet geschreven, in de beginpost staat alleen weidegang in de zomer.
Citaat:Persoonlijk denk ik dat de beschikbare ruimte veel te klein is voor het aantal paarden dat je wil stallen.
Bowo schreef:Misschien dat ik er overheen lees, maar hoe groot zouden de paddocks dan zijn?
Ik ken namelijk ook genoeg paarden die het wel nodig hebben om zo nu en dan even flink uit hun plaat te gaan, die worden echt niet gelukkig van de hele dag in een uitloopje staan die net zo groot is als de stal zelf, want van het op stal staan worden ze ook veel te druk.
enjoymyhorse schreef:M_D_H schreef:Ja nou, dat is wel erg makkelijk gedacht, ik ken paarden (waaronder die van mij) die aanprikpaaltjes echt niet voldoende heeft
Dan staat daar niet genoeg stroom op.
Ik ga er gemakshalve van uit dat elke paardenwei een flinke klap stroom er op heeft staan.
Ik heb hier paarden gehad die als uitbreker bekend stonden, maar ook die blijven achter prikpaaltjes staan. 3 draden en flinke klap. Dat is voor hun echt niet anders dan aparte landjes.
Charlotte446 schreef:M_D_H schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de aparte landjes dan weer geen slecht idee vind. Als een paard een blessure heeft of je hebt een killer er tussen zitten zoals die van mij, dan is het best fijn als je dat soort paarden apart van de rest toch in de weide kan zetten...
Al zou ik dat dan wel graag zien op een fatsoenlijk formaat en geen postzegelstukje. Maar goed, daar is nog niks over duidelijk
Wat bedoel je dan met een fatsoenlijk formaat? ze staan nu in de tekening op 20 x 23 m. Uiteraard als het land te kaal wordt, wordt er bijgevoerd of de landjes worden groter gemaakt.
Charlotte446 schreef:Vragen die mij bezig houden:
- Willen jullie dat de zadelkamer (met gesloten kasten) afgesloten kan worden?
- Willen jullie buiten een plaats om te kunnen poetsen/opzadelen?
- Wat vinden jullie van een 20 x 35 m binnenbak?
enjoymyhorse schreef:Nee in kleine paddocks is meerdere paarden ook vragen om ongelukken. Ze kunnen dan niet weg van elkaar. Dus dat begrijp ik wel.
Maar zet je ze op 20x 40 neer met 2 paarden en als het goed klikt 4, dan gebeuren er geen rare dingen.
Maar de paarden hebben wel de ruimte om te rennen. Uitgebreid te rollen.
Zou ik die van mij dat niet geven zouden ze de stal afbreken en niet te rijden zijn.
En 2 tot 4 uur buiten vind ik niet meer van deze tijd.
MamAppelsap schreef:Op de schetsen zitten de uitlopen direct aan het talud lijkt het. Hierdoor kan er afspoeling zijn naar de sloot op regenachtige dagen. Ivm omgevingsvergunning kan het handiger zijn om daar nog een soort gootje neer te leggen met afvoer op het vuilwaterriool.
Charlotte446 schreef:- 5 paddocks
- 31 stallen 3,5 x 4 m met uitloop zelfde formaat (waarvan 4 in een aparte stal)
Charlotte446 schreef:- Weidegang in zomer, aparte landjes beschikbaar
Charlotte446 schreef:- 1x per week boxen mesten, rest opstrooien. Uitloopjes worden 3 a 4 x per week poepvrij gemaakt
Charlotte446 schreef:- 31 stallen 3,5 x 4 m met uitloop zelfde formaat (waarvan 4 in een aparte stal)
Charlotte446 schreef:Vragen die mij bezig houden:
- Willen jullie dat de zadelkamer (met gesloten kasten) afgesloten kan worden?
- Willen jullie buiten een plaats om te kunnen poetsen/opzadelen?
- Wat vinden jullie van een 20 x 35 m binnenbak?
Loei schreef:5 paddocks voor 31 paarden lijkt me niet helemaal passen.
Charlotte446 schreef:Toch is dat hier op veel stallen in de buurt de max. Zegt niet dat ik het ook zo wil doen, maar je hebt hier gewoon minder ruimte. Er moet toch een x aantal paarden gehouden worden om de hypotheek te kunnen betalen. En de stal zal niet voor iedereen geschikt zijn.