Yontheke schreef:[***], ik heb de luxe positie dat ik er een gezond sportpaard naast kan houden. Anders is mijn hobby echt wel mest scheppen en niet zo zeer de paarden meer voor die enkele borstel die ik er dan nog over kan halen. Het is bikkelen, zowel met tijd, moeite en financieel soms maar dat heb ik er wel voor over.
Als ik al eens ergens op vloek, dan is het inderdaad op de wei en de 3 grasmaaiers dat er staan, omdat je er dus behoorlijk wat voor over moet hebben om die dieren een goed leven te geven terwijl je er zelf eigenlijk weinig meer aan hebt.
Ik dacht dat ook Bunn. Mijn HKO grasmaaier heeft ook altijd graag gewerkt en vindt aandacht helemaal geweldig. Al staat hij nu ook liever met zijn hoofd aan de grond gras te maaien met zijn vriendjes dan dat hij persé dingen met mij moet gaan doen.
Ik heb mijn HKO grasmaaier in april terug op de stalling gezet waar ook mijn sportpaard staat. Dit was financieel nog best te behappen want een paard op een pensionstal en daarnaast nog een weide waar ik 2 keer per dag ook nog naartoe moest naast het mijn werk, werd me echt helemaal teveel.
HKO grasmaaier deed het ook niet fijn op de weide de afgelopen winter, mager worden ondanks veel voer en onbeperkt ruwvoer, op het einde van winter echt kreupel zijn en op pijnstilling moeten om hem er weer eens door te halen. Toen heb ik gezegd ik haal hem niet nog eens een winter door.
Nu staat hij echter weer op de pensionstal en doet hij het op deze moment gewoonweg goed.
Alleen, nu komt het, kondigt de pensionstal aan dat ze vanaf januari 2020 15 euro per paard gaan stijgen in prijs. Let wel, hier zit bij ons geen krachtvoer in. Nu is het ook zo dat er enkel voordroog in de stalprijs inbegrepen zit. Laat mijn sportpaard een zomereczemer zijn en op droog hooi staan en kan mijn HKO'er sinds juli ook niet goed tegen de voordroog tegen dus hup ook op droog hooi.
Voor droog hooi moeten we echter ook nog eens bijbetalen, dit hangt af van het verbruik maar kan in de winter gerust van 60 tot 80 euro per paard oplopen. Dit was vroeger ook niet het geval op deze stal maar sinds de droge zomers is het hooi gewoon veel duurder geworden en dit moeten ze zelf ook aankopen.
Tja, dit wordt voor de HKO'er dus bovenop mijn stalgeld nog eens 95 euro bovenop.
En nu zit ik ook met mijn handen in mijn haar zeg maar...