Paard poept tussen de reling/tralies en tegen de wand waarom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Re: Paard poept tussen de reling/tralies en tegen de wand waarom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 19:35

Mmm, misschien is het dan toch protest.. Naar die andere pony?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:18

Dat zou zomaar kunnen. Maar zou ook heel goed kijken naar de plek waar het hooi ligt, het water en de voerbak. Misschien proberen iets om te draaien of een andere box proberen voor meer rust.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:43

Die van mij doen het ook. Allemaal. Maar niet alleen in de stal, ook in de paddock en wei poepen ze langs en kant. Dus: kantjes, randjes en muren poepers
tot zover het motto, wij houden graag onze omgeving schoon
nu heb ik op een gegeven moment mijn jonge hengstje naast mijn bazige ruin gezet (wel lang hengst geweest, en gedraagt zich vaak nog zo) toen werden de poep plekken in de stallen tegen de muren ineens verschoven en deden ze het zo dicht mogelijk bij de buurman. Dus toch stukje dominantie.
Pech voor de kleinste van het stel (de ruin) de ander is net wat groter en kakt soms over de tussenwand

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 22:49

superpony schreef:
Dat zou zomaar kunnen. Maar zou ook heel goed kijken naar de plek waar het hooi ligt, het water en de voerbak. Misschien proberen iets om te draaien of een andere box proberen voor meer rust.

Het hooi net hangt aan de kant waar de pony ook staat. Het is idd misschien een idee om hem aan de andere kant te hangen. Ik ga daar eens goed over nadenken.. Kan anders hem wel verplaatsen. De waterbak zit aan de voorkant van de stal. Daar heeft hij geen contact met de pony.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 22:51

elibeest schreef:
Die van mij doen het ook. Allemaal. Maar niet alleen in de stal, ook in de paddock en wei poepen ze langs en kant. Dus: kantjes, randjes en muren poepers
tot zover het motto, wij houden graag onze omgeving schoon
nu heb ik op een gegeven moment mijn jonge hengstje naast mijn bazige ruin gezet (wel lang hengst geweest, en gedraagt zich vaak nog zo) toen werden de poep plekken in de stallen tegen de muren ineens verschoven en deden ze het zo dicht mogelijk bij de buurman. Dus toch stukje dominantie.
Pech voor de kleinste van het stel (de ruin) de ander is net wat groter en kakt soms over de tussenwand

Mmm dat zou kunnen. Mijn pony heeft op de paddock een keer flinke tikken uitgedeeld aan de buurman, omdat hij het veulen aanviel die hij beschermde op dat moment.. Het zou heel goed kunnen dat Flynn idd veel dominanter is dan dat andere paard.. Mmm