Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:De afgelopen dagen heeft ze maar zo'n 4 uur per dag buiten gestaan door het weer, dat is 16 uur per dag op stal dus"
Deni11 schreef:Ik zou het bespreekbaar maken op je huidige stal.
Dat het voor dit geld voor jou niet de moeite is aangezien je vind dat je paard te kort komt en je beter kan krijgen voordat geld.
En geef aan dat als er geen compromis berreikt kan worden, je ergens anders heen gaat. Zo weten zij ook wat hun te verwachten staat en dat ze evt opzoek moeten naar een nieuw paard. Als ze niet weten wat jou dwars zit kunnen ze bij wijze van iedere maand 25€ meer gaan vragen, want jij gaat er toch mee akoord en betaalt en bent naar hun weten tevreden.
SweetVanille schreef:Citaat:De afgelopen dagen heeft ze maar zo'n 4 uur per dag buiten gestaan door het weer, dat is 16 uur per dag op stal dus"
En de andere 4 uur?
Ik zou alles bespreken met je huidige stal, en anders vragen aan de stal die je op het oog hebt of de stallingsprijs iets omhoog kan en dat je dan niet hoeft uit te mesten, mocht je dit niet zien zitten elke dag te doen.
Misschien brengt het verhuizen wel weer stress voor je paard mee maar als het op lange termijn beter voor je paard is zou ik het wel doen.
anjali schreef:Als je paard nu veel op stal staat,dan moet je hem niet in het najaar als het al slecht weer wordt ineens 24\7 op de wei doen.Dan heeft hij onvoldoende wintervacht. Zoiets kun je dan beter in het voorjaar mee beginnen.
Lante schreef:Ik zou het eerst bespreekbaar maken op je huidige stal. Wie weet is er toch nog verandering mogelijk. Anders pas verhuizen als je de stal gevonden hebt die aan meer eisen voldoet wat betreft ook de afstand en het uitmesten. Het moet voor jouw paard goed zijn, maar voor jou ook.
Succes!