ANky Zadeldekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:37

LuvdaTossa schreef:
Ik heb ze nog in handen gehad bij de Divo vandaag maar toch maar gekozen voor de dikke BR dekjes. Vind het zo jammer dat er Anky op het pad staat.....

Daarom wil ik ze ook niet. Wil niet rijden met haar naam op m'n dekje. Haha! Ik ben idd ook voor het dekje van BR gegaan.

Verschuiven heb ik nog nooit gezien bij de dekjes, dat je ze niet goed in de kamer kan trekken wel.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:21

Dat labeltje van Anky kan je er zo vanaf halen, doe dat voor de eerste keer wassen en je ziet echt geen kleurverschil of geen gaatjes van stiksels.

Ik heb er nu 3 en ik ben er erg tevreden over. Dat schuiven gebeurt mij alleen als ik niet goed heb aangesingeld. Als ik dat wel heb gedaan dan zit ie als een huis. En strak over de schoft heb ik hem niet, maar ook niet zo hoog in de kamer als een ander schabrak.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:59

Ik vind ze echt super, heb nu de chocolade en de briq kleur. Ze blijven echt super liggen. OK dan!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:11

Ik heb drie Anky dekjes en ik vind ze perfect! ik trek ze wel omhoog in de kamer en ze blijven bij mij heel goed zitten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:26

Kleintje schreef:
Dat labeltje van Anky kan je er zo vanaf halen, doe dat voor de eerste keer wassen en je ziet echt geen kleurverschil of geen gaatjes van stiksels.
Ik heb er nu 3 en ik ben er erg tevreden over. Dat schuiven gebeurt mij alleen als ik niet goed heb aangesingeld. Als ik dat wel heb gedaan dan zit ie als een huis. En strak over de schoft heb ik hem niet, maar ook niet zo hoog in de kamer als een ander schabrak.

Beetje zonde van je geld vind je niet? Haha! je betaald meer voor het merk dan voor het dekje. Schijnheilig
Maar ik heb ook wel vaker gehoord dat de dekjes gaan schuiven, maar dat kan natuurlijk ook aan de bewegingen en de rug van je paard liggen.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:14

Bij mij blijven de dekjes prima liggen. Ze gaan bij ons in de winkel als warme broodjes over de toonbank. We hebben het even uitgerekend, en er worden er gemiddeld 3 in de week verkocht.
Waarvan 3 kwart in de laatste helft van het jaar!!!!

Verder zijn ze idd te kort, kijk maar es naar de voorkant van de hoefslag van enkele weken terug, Dominique fillion.
En de afgelopen hoefslag junior, anky zelf.........
De dekjes trekken. Net of ze ze voor het aansingelen nog ff naar beneden hebben getrokken.
Heb ik met mijn zadel voor korte pootjes geen last van!!!

En BTW, wat dat labeltje betreft, ik koop de dekjes omdat ze fijn zijn, even als de anky kleding. En dan maakt t mijn geen ruk uit of er wel of geen label op zit.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:40

Kyralovertje schreef:
Beetje zonde van je geld vind je niet? Haha! je betaald meer voor het merk dan voor het dekje. Schijnheilig

Sja, ik ben niet merkengeil, niet voor mijn eigen kleding en niet voor Treasure. Ik koop iets omdat het mooi is, goed past, goed zit en goed aan de eisen voldoet.
Zo ook bij deze schabrakjes.

Ik heb het er zelf niet afgehaald, iemand op mijn vorige stal wel en het is wel mooier zonder logo.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:47

Deze schabrakken zijn echt super. Nemen zweet goed op en zitten perfect onder het zadel. Oke iets te klein maar dat maakt niet uit. En blijven als nieuw na wassen. En 50 Euro is niet teveel naar mijn mening. Eskadron dekjes zijn vaak rond de 80 Euro. Ik vind het een aanrader.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:51

Kyralovertje schreef:

Dit hoor je veel zeggen,
maar het is echt onzin.
Ik heb nu ook een Anky deken en de kwaliteit druipt er gewoon vanaf.
Zelfs mijn vader, leek wat betreft dekens e.d. zag het gelijk.
De pasvorm, de afwerking, het materiaal alles is gewoon zoveel beter als bijvoorbeeld een BR, S&K of Harry's Horse deken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 00:55

Lisette schreef:
Oke iets te klein maar dat maakt niet uit.

Dat maakt voor jou misschien niet uit, maar dat soort details kunnen mij enorm storen. Ik weet welke foto's Unity bedoelt, geen gezicht. Prijs zal verder misschien best in verhouding zijn, maar het is toch ook niet echt een gering bedrag! Dan kan er toch ook wel een extra reepje stof vanaf?

Ik vind het echt belachelijk dat een dekje waar notabene de naam van een dressuuramazone aan verbonden is niet fatsoenlijk past onder een dressuurzadel!
Maar goed, waar maak ik me druk om? Nou nergens om, ieder z'n ding, ik koop zo'n ding gewoon lekker niet Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:29

Hier nog een schuiver. Tot kort geleden reed ik met een kieffer zadel met wolgevulde kussens en was er geen enkel probleem. Nu heb ik sinds kort een barnsby met lucht en is het een ramp. Ik heb wel gemerkt dat het barnsby zadel zachter en gladder is en vooral door het lucht heel anders is van onderen. Stap gaat nog goed, draf redelijk maar 3 passen galop en dat ding ligt op zijn kont. Dus ik denk dat het ook voor een groot deel aan het zadel ligt dat je er op legt. Over een tijdje zal ik het nog eens proberen maar anders zal toch mijn vrijwel nieuwe anky pad in de verkoop moeten Boos!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:45

Ik heb er ook twee, bij mij schuiven ze niet hoor. Ik vind overigens ook dat ze mooi blijven na het wassen.

Mijn paard krijgt er alleen wel 'schuurplekken' (plekjes met iets korter haar) van...

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:48

Voor drie eurootjes minder heb je dat BR zadeldekje wat gevormd is naar de rug van het paard, met een duidelijke schoft erin. Dit dekje blijft perfect liggen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:42

Ik zag die Anky dekjes de vorige week op een wedstrijd liggen. Ik vond ze eigenlijk helemaal niet mooi. En dan te bedenken dat je alleen al extra betaalt alleen voor die naam...
Zelf heb ik Kieffers (omdat ik een Kiefferzadel heb wat ver uitgesneden is, dus moest dat bij de dekjes ook). En onder mijn dressuurzadel heb ik gewoon merkloze dekjes liggen. Gaan al jaren mee en zien er nog steeds prachtig uit.

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:21

Heeft er iemand mischien plaatjes van de polypad & BR-dekje?
Ben nu namelijk wel erg nieuwschierig geworden Schijnheilig

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:10

Ik houd er persoonlijk niet van, zo'n ongevormd ding onder je zadel... maar ja smaken verschillen... Ik houd trouwens zoizo niet van suede look-a-like dingen...

BR dekjes daar ben ik wel helemaal voor. Mooie kleuren, passen goed en zijn lekker stevig, zonder te schuiven...

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:05

Er werd om foto's gevraagd Knipoog

chocolade bruin
Afbeelding

briq
Afbeelding[/img]

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:22

Precies wat ik al dacht. Dat dekje heeft een rechte schoft, en die zou dus nooit op mijn paard passen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:26

Op zich hoeft het model niet het probleem te zijn. Als je hem goed onder de kamer trekt van voor naar achteren blijft het goed. Echter, ik heb een grand gilbert van Passier en daaronder is deze pad veels te klein. Ik heb uiteindelijk twee pad gekocht op paardenshop.nl die echt groot zijn en zelfs ruim onder mijn zadel liggen. Als ik deze pads goed onder de kamer omhoog trek blijft hij goed liggen. Je moet wel blijven opletten bij aansingelen dat je hem dan niet alsnog op de schoft trak trekt.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:34

Margreet"]
[quote="Lisette schreef:
Oke iets te klein maar dat maakt niet uit.

Ik vind het echt belachelijk dat een dekje waar notabene de naam van een dressuuramazone aan verbonden is niet fatsoenlijk past onder een dressuurzadel!
[/quote]

En dat vind ik dus ook belachelijk. Als ik iets lelijk vind is het als het dekje te klein is voor een dressuurzadel. Heb heel lang gedacht dat mijn zadel lange zweetbladen heeft, maar kennelijk hebben meer mensen hier last van. Ik vind het uitzien alsof je dekje gekrompen is in de was.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:54

Ik vind die dekjes drie keer niks

ten eerste heb je een zadel met lange zweetbladen past het niet Scheve mond
Aangezien er weinig vorm in zit is het een ramp voor paarden met een hoge schoft!
Je krijgt ze bijna niet de kamer in getrokken en zit dus vaak niet netjes zoals het hoort.

nee heb er geen goede ervaringen mee

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:18

Scum schreef:
Ik zag die Anky dekjes de vorige week op een wedstrijd liggen. Ik vond ze eigenlijk helemaal niet mooi. En dan te bedenken dat je alleen al extra betaalt alleen voor die naam...

Voor hetzelfde soort dekjes (polypads o.i.d.) betaal je nagenoeg hetzelfde...

Ik vind dat je een goed dekje krijgt voor dit geld, je betaald echt niet alleen voor de naam, ook voor de kwaliteit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:28

Ik niet hoor. Ik heb voor de mijne 35 gulden betaalt, laten we zeggen 16 euro? Geen flauw idee wat die van Anky kosten, maar ik denk niet 16 euro. Al 5 jaar oud en na het wassen zien ze er gewoon als nieuw uit. En ik vind ze nog mooi ook!

En zoals je al zegt... niet alleen voor de naam, maar ook voor de kwaliteit. Ik laat liever het naamgedeelte weg en betaal dan alleen voor de kwaliteit.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:30

Ja, ok als we over 5 jaar terug gaan praten, toen was alles goedkoper (zucht...die euro's Boos! )

Diue Ankyshabrakken zijn 45 tot 50 euro, maar die polypads en nog een andere soort die ik gezien heb (weet even niet meer hoe die heet) waren ook 45 euro.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:35

Ik heb ook een anky dekje en bij mijn vorige paard bleef hij heel goed liggen, maar bij mijn nieuwe paard niet... daar gaat hij aan 1 kant schuiven, ik ga er deze week weer mee rijden en ben benieuwd of het blijft liggen, misschien kan het liggen omdat mijn nieuwe paard nu nog minder bespiering heeft dan mijn vorige paard. maar ja ik neem aan dat een dekje op elk paard goed moet liggen
maar ik vind ze wel heel fijn en mooi