Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Dat klinkt wel logisch. Bij de driewandige stal zat een stukje weiland en dan een hele drukke weg. Bij de dichte stal zit een binnenbak achter die nauwelijks gebruikt wordt. Liggen doen ze bij ons ook zo ver mogelijk van de drukte weg, maar dan wel weer op het meest open/grote zandstuk. Maar dat zal zijn omdat er weer genoeg overzicht is en ook ruimte om weg te rennen misschien.
Mac schreef:Wat gaaf! Ik herken het plekje ook; ik kom er altijd langs op weg naar het bos.
Wij hebben zelf een schuilstal gemaakt uit twee stallen waar we de tussenwand tussenuit hebben gehaald. Dat is nu dus een stal van 6 x 3.3 meter met twee deuren er in. Ik had de deuropeningen graag iets groter gehad en er staat bij ons ook een boom in de wegmaar het concept werkt wel. Hou er wel rekening mee dat twee paarden prima samen in een schuilstal gaan, maar meerdere waarschijnlijk niet. Wij hebben een extra dak aan de schuilstal gemaakt zodat nummer drie ook droog kan staan
. Nummer drie staat dan precies tussen de deuren in geparkeerd en staat neus aan neus met de andere twee; de muur tussen hen in geeft haar genoeg bescherming dat ze dat comfortabel kan doen.