Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meggiemeg schreef:Wat ik vreemd vind is dat iedereen het maar akkoord vindt. Als een grote stal bij de eerste snede inkoopt voor een heel jaar is er nog geen prijsstijging geweest, dan is er nog ingekocht voor de normale prijs.
Ik heb ook bij de eerste snede ingekocht voor het hele jaar, zelfde prijs als afgelopen jaren.
Hebben stallen hooi van eigen land en hebben zij moeten beregenen om een 2e snee er af te kunnen halen snap ik de extra kosten wel, dat beregenen kost ook geld en tijd.
Hier in de buurt hoor ik ook dat de prijzen omhoog gaan, gemiddeld een 25 euro. Ben blij dat ik ze thuis heb staan en zelf alles kan regelen en bepalen.
joyce B schreef:Staat er inderdaad nogal krom. Jargon uit een vorig leven en een te snel brein, dan krijg je datTerug vorderen? Verrekenen met BTW die hij binnenkrijgt van klanten bedoel je waarschijnlijk...
Seltje schreef:Ja dat de rekening niet zo simpel is had ik ook wel door, maar de prijsstijging gaat toch op meerdere plaatsen er komen. Ik ben benieuwd hoe de prijzen volgende jaren gaan evolueren naargelang hoe de hooi prijzen zich gedragen.
Hier van de stalbazin wel de belofte gekregen dat als de prijs van het ruwvoer zakt de stal prijs ook zal zakken.
Popstra schreef:meggiemeg schreef:Wat ik vreemd vind is dat iedereen het maar akkoord vindt. Als een grote stal bij de eerste snede inkoopt voor een heel jaar is er nog geen prijsstijging geweest, dan is er nog ingekocht voor de normale prijs.
Ik heb ook bij de eerste snede ingekocht voor het hele jaar, zelfde prijs als afgelopen jaren.
Hebben stallen hooi van eigen land en hebben zij moeten beregenen om een 2e snee er af te kunnen halen snap ik de extra kosten wel, dat beregenen kost ook geld en tijd.
Hier in de buurt hoor ik ook dat de prijzen omhoog gaan, gemiddeld een 25 euro. Ben blij dat ik ze thuis heb staan en zelf alles kan regelen en bepalen.
En hoe weet jij of die stallen ook voor dezelfde prijs als voorgaande jaren hooi hebben kunnen in kopen? Of dat überhaupt eerste snee is? Ik heb mijn paarden ook thuis, betaal ook meer voor hooi dan voorheen vanwege de schaarste. Strooisel gaat ook duurder worden evenals Krachtvoer. BTW gaat ook omhoog.
Ik vind het niet meer dan normaal dat de prijzen van stalling dan omhoog gaan.
ruitje schreef:Ik krijg bijna het gevoel dat een stalhouder zich moet verantwoorden voor zijn prijs. Al wil hij dit jaar 300 euro per maand omhoog, waarom Niet? Je hoeft er niet te blijven staan....
Of ga je ook de bakker om verantwoording vragen als hij zijn brood duurder maakt?
bulck schreef:Alsof de prijzen veel lager liggen als het wel een goed seizoen is (vaak 4 sneden en meer)
Bovendien is er dan mss minder hooi (hoewel eerste en tweede snee niet geleden hebben), het stro is er juist op vooruit met dit weer. Dus het ene zal het andere compenseren.
Verder komt er ook veel uit Frankrijk, en die hebben niet de droogte gekend zoals wij (bizar maar waar)
Dus ik vind het vooral wat paniekzaaierij, of gewoon een marketingtool om zo de mensen meer te doen laten betalen(en de mensen trappen er gewoon in). Bovendien is het gras weer volop aan het groeien en is de zomer nog niet voorbij