Trapen tegen de staldeur???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:25

ja.. matten tegen de deur en 's avonds laat nog een keer voeren (hooi) zote doen hebben in de nacht...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:48

We hebben nu rubber matten op de deur en voor de deur. Ik hoop maar dat dit helpt!
Hooi voeren voor de nacht doe ik altijd al, maar om een uur of4- 5 s'morgens heeft ze dat wel op en begint ze weer tegen de deur te schoppen. Boos!
Volgens mij kickt ze op het geluid. En het zal ook wel wat aandachttrekkerij zijn denk ik. Gelukkig doen mn andere 2 paarden het niet!
Mocht iemand nog wat tips of suggesties hebben dan hoor ik dat graag!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:29

aisie schreef:
We hebben nu rubber matten op de deur en voor de deur. Ik hoop maar dat dit helpt!
Hooi voeren voor de nacht doe ik altijd al, maar om een uur of4- 5 s'morgens heeft ze dat wel op en begint ze weer tegen de deur te schoppen. Boos!
Volgens mij kickt ze op het geluid. En het zal ook wel wat aandachttrekkerij zijn denk ik. Gelukkig doen mn andere 2 paarden het niet!
Mocht iemand nog wat tips of suggesties hebben dan hoor ik dat graag!

jij hebt de matten dus tegen de deur aan gespijkerd?
Lees mijn berichtje dan nog eens.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:21

Mijn paard deed het ook altijd maar die heeft het afgeleerd.
Wij hebben op de plekken waar ze het deed rubberen matten opgehangen.
Maar dan zo dat de mat bol komt te staan.
Neem dus een mat die te groot is voor het oppervlak en vouw de onderzijde en bovenzijde om en spijker het vast.
Als het paard dan er tegen aantrapt heeft het geen effect, de mat deukt enkel in.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:47

Hoe krijg je de deur dan nog open? Misschien begrijp ik het niet goed hoor?
Wij hebben van die schuifdeuren en daar kun je niet zoveel tegenaan spijkeren want dan kan de deur niet meer open en dicht.
We hebben nu een stuk rubbermat tegen de deur geschroeft wat net dun genoeg is om de deur nog open te schuiven. En er liggen 2 dikke rubbermatten voor de deur. Afdoende is het helaas niet want ze gaat gewoon een stuk verderop tegen de wand aan schoppen. Dat klinkt iets minder dan de deur maar maakt toch ook nog wel een hoop herrie. Boos!
Ze is zeer bewegelijk en heeft een heel druk karakter, dus het is erg moeilijk om haar dit af te leren denk ik.