Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:14

Faline schreef:
De field relief met neus vind ik ook nog wel iets om te proberen. Die heeft 2 sluitingen en elastische randen, waardoor het goed aansluit. Krijg je er nooit vliegen onder.
Maar door het elastiek kunnen ze die misschien juist wel weer makkelijker af krijgen, omdat het mee rekt als ze ergens aan schuren of het veulen er aan loopt te trekken.

Mijn paard heeft de field relief en krijgt hem regelmatig af. Eerst stond hij met neusflap (had hem eigenlijk gekocht tegen de pollen) maar dan had hij hem elke dag af, wat we ook probeerden. Hij vond die neusflap gewoon heel irritant. Nu staat hij zonder neusflap en nu laat hij hem beter zitten. Maar eens in de paar dagen ligt hij toch weer ergens in de wei.

De pasvorm is overigens wel super, en vliegen komen er inderdaad echt niet onder.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:34

Afbeelding
of een ander doet het masker af bij je paard...
Dat gebeurd bij mijn paard regelmatig :j

Faline

Re: Welk vliegenmasker blijft wel zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 16:11

Hier doet het veulen dat inderdaad, die trekt het masker van mijn jaarling er steeds af. Ik hoop dat het hem niet meer lukt met dit dubbelzijdige klittenband.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:46

De field relief is alleen de midi die goed blijft zitten. Deze kun je namelijk perfect passend maken door de sluiting achter de oren en onder de kaak. De field relief maxi heeft dit niet en ligt hier net zo snel weer in het land. De verstelbare sluiting achter de oren zorgt er hier voor dat het masker blijft zitten. Ben wel erg benieuwd naar de ervaring met de cashel aangezien ik voor de erg zonnige dagen wel graag met neuskap zou willen.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:07

Het enige nadeel van de Cashel vind ik dat de neusflap er vast aan zit. Ik merk dat mijn paard het niet echt fijn vindt, maar nu kan gewoon niet zonder. Als de vliegen straks wat minder zijn, krijgt hij zijn oude Cashel zonder neusflap weer op.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:33

Ik wil die Field Relief dan ook houden want mijn merrie zou de neusflap ook niet leuk vinden maar met hevige zon zou het wel beter zijn voor haar neus.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:13

branki schreef:
rocky_1995 schreef:

Zou het dan misschien komen omdat ze het vervelend vinden om hem 's nachts op te hebben?
Ik merk bij mijn paarden dat ze ze alleen afschuren als het niet fijn zit, niet goed past.
Als ze ze overdag wel ophouden en 's nachts afschuren, is dat toch wel toevallig. Rollen doen ze overdag net zo goed lijkt me.

In de paddock (zwart zand) rollen ze niet zoveel. Gras rolt natuurlijk veel fijner om alle jeuk weg te krijgen haha. Maar het zou best kunnen dat ze hem op een gegeven moment zat zijn en daarom 's nachts afwerken, maar ik vermoed dat het vooral van het rollen komt. Maar 's avonds zijn er nog veel te veel vliegen als ik ze in de wei zet, dus ik laat ze gewoon op. Ik zoek ze 's ochtends wel weer op. Ik vind het niet zo'n ramp. Ze passen trouwens allemaal prima en worden heel regelmatig gewassen. ;)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:22

Een masker zonder oren maar wel waarbij het masker ook tussen de oren door gaat is hier het enige wat ze op houdt!

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 22:35

branki schreef:
Het enige nadeel van de Cashel vind ik dat de neusflap er vast aan zit. Ik merk dat mijn paard het niet echt fijn vindt, maar nu kan gewoon niet zonder. Als de vliegen straks wat minder zijn, krijgt hij zijn oude Cashel zonder neusflap weer op.

Ik heb nu de versie zonder neusflap en geen oren. In mijn ervaring bleven de maskers zonder oren steeds beter en langer zitten dan met. Ik knipte ze er bij sommige dan ook gewoon af.

Tot nu toe is het masker op gebleven. Nou zien hoe ik het morgenochtend aantref.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:16

Spannend! Ben heel benieuwd!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 12:51

Nu precies 24uur verder en nog steeds netjes op *\o/* *\o/*

Voor de andere 3 ga ik dezelfde bestellen :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:50

met dank aan dit topic heeft mijn merrie sinds vandaag ook de Cashel. Met oren, zonder neusflap (had liever zonder oren gehad maar die was er niet meer in haar maat). Voor het mooie was hij iets te ruim rond haar neus, maar kon hem nog wel net strak genoeg doen volgens mij. Ben heel erg benieuwd hoe deze gaat bevallen, haar vorige masker (van Harrie's Horse, lycra met dun netachtige stof) was helemaal kapot. Ik vond dit verder wel een heel fijn masker omdat het zo elastisch was en er absoluut geen vliegen onder konden komen. Helaas was het netachtige een ontzettend kwetsbare stof.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 00:30

Mijn merrie en ruin laten ze netjes om. Die ruin heeft hem pas 1x af gedaan. Die ze hebben vind ik niet zo mooi zitten, dus heb andere besteld, maar even geen idee welk merk.
Omdat mn andere ruin er eerst eentje van hun om had en het neusnetje irritant vindt, heb ik die korter geknipt tot net boven de neusgaten. Was vrij zacht en rafelt niet.
Helaas, want die ruin kon het neusnetjes voor de stof/pollen goed gebruiken, maar hij blijft briezen als hij er eentje voor zn neus heeft.
Hij heeft nu een zebra lycra ding. deed hem eerst echt elke dag af, maar nu blijft hij steeds zitten. Heel af en toe vind ik een pony met 3 oren. Ik denk er wel aan om de Cashel voor hem te kopen. incl neusnetje, omdat die volgens mij wat stijver van materiaal is.

de shet heeft er ook een lycra ding om en die blijft zitten.

Ze hebben ze dag en nacht om, maar ze kennen de weg

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 03:33

Ik heb voor mijn Welsh merrie met wit/roze neusje en ogen al jaren de Cashel. Nooit problemen mee gehad.

Tot dit jaar..... halsters heeft ze al gesloopt, nu halster wat strakker gedaan, en wat ik ook wel eens deed was bij de maantop opening een strotouwtje strak meevlechten in een pluk manen. Strotouwtje zelfs paar x om halster geknupt.

Die hele mikmak de afgelopen week maar gecombineerd....

Vond ik afgelopen week de hele meuk aan elkaar op de grond, inclusief, jawel, een flink pluk manen en vlechtje. Net niet tot bloedens toe er uit gerukt; was nog 2 cm. over (lijkt nu dus slordig getrokken).

-:(- _-:( |o -:(-

Edit; ik heb overigens dus met neusflap, zonder oren. In 't hele begin had ik met oren, maar daardoor kreeg ze hem gemakkelijker af. Toen de oren er uit geknipt en inmiddels al paar jaar dus een andere.
Die nu dus ook hoognodig aan vervanging toe is. Maar UGH shop levert de laatste tijd niet echt tijdig of artikelen blijken niet op voorraad. En wil 't liefst de grijs met roze :j

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:12

Hier al de 3e jaar op rij mijn cashel op. Hij is nog maar 1 keer afgevallen doordat de stal eigenaar hem over zijn halster had gedaan. Nu staat hij zonder halster of halster er over heen en dat gaat top Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 11:49

JoyCiej007 schreef:
Maar UGH shop levert de laatste tijd niet echt tijdig of artikelen blijken niet op voorraad. En wil 't liefst de grijs met roze :j

Ik heb daar ook besteld, was binnen 2 dagen dat ik het in huis had :j

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:02

Faline schreef:
JoyCiej007 schreef:
Maar UGH shop levert de laatste tijd niet echt tijdig of artikelen blijken niet op voorraad. En wil 't liefst de grijs met roze :j

Ik heb daar ook besteld, was binnen 2 dagen dat ik het in huis had :j

Ik ook!! Donderdag besteld zaterdag in huis. Anderhalve week geleden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:38

Oké dan ga ik ook maar ns bestellen dan!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 15:01

Ben er echt super blij mee! Ze heeft hem nog steeds mooi op!
En zoals je ziet is dat ook echt hard nodig! :oo
Afbeelding

En de rest ook een cashel :D
Afbeelding

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:30

Beau_Myrthe schreef:
De field relief midi! _/-\o_

Enigste masker wat mij Houdini niet af krijgt. Heb denk ik wel 20 tot 30 maskers geprobeerd en alles krijgt mevrouw binnen enkele minuten af. De field relief midi is achter de oren te verstellen. Maatje kleiner dan normaal (ze vallen groot) en even op zoek naar de juiste afstelling en ze heeft hem nu altijd om!

Dan ga ik deze proberen !! Nu ben ik geneigd om het model “met” oren te nemen, die hebben ze ook, maar ergens denk ik dat ie dan makkelijker af gaat al schurend over de grond. Alles wat ik had was “met” :\ twijfel twijfel !! ?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:48

Ik vraag mij af of het wat uitmaakt of je een masker met of zonder oren hebt, mijn merrie krijgt aaaalles af, Van duur tot goedkoop, met of zonder elastiek, maar ze hadden allemaal oren ! Ik ga sterk twijfelen of dat niet het euvel is :? ?? Beetje jammer dat ze hem eerst om moet op de wei en dat je er pas nadat ie groen van het gras en grijs van het zand achterkomt dat dat hem dus ook niet is ! |o pfff hihi, terug naar de winkel dan ook geen optie meer dan :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:06

Ik had voor de 2 quarters de HH met franje en ben er erg tevreden over. Ze sluiten mooi aan en vliegen blijven echt weg bij de franje. Gaas is echt fijntjes en ze hebben goed zicht ermee.

Mn NF en shet hadden nog zebra lycra maskers, maar die zijn wijd geworden en konden vliegen onder. Dus wilde dezelfde, maar hun maten zijn niet voorradig. Kijk nu naar die van Kramer.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:59

room10 schreef:
Beau_Myrthe schreef:
De field relief midi! _/-\o_

Enigste masker wat mij Houdini niet af krijgt. Heb denk ik wel 20 tot 30 maskers geprobeerd en alles krijgt mevrouw binnen enkele minuten af. De field relief midi is achter de oren te verstellen. Maatje kleiner dan normaal (ze vallen groot) en even op zoek naar de juiste afstelling en ze heeft hem nu altijd om!

Dan ga ik deze proberen !! Nu ben ik geneigd om het model “met” oren te nemen, die hebben ze ook, maar ergens denk ik dat ie dan makkelijker af gaat al schurend over de grond. Alles wat ik had was “met” :\ twijfel twijfel !! ?

Die met oren (field relief maxi) is niet verstelbaar achter de oren en lag dus ook binnen no time in het land. Doordat de field relief midi achter de oren te veranderen is kun je hem prefect op maat maken. Bij de meeste maskers was het achter de oren te ruim, hierdoor kon ze het masker binnen enkele minuten af krijgen.