Welk vliegenmasker zoek ik?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 19:37

Prince schreef:
Heb trouwens ook een Cashel, maar die heeft wel een fleece randje langs de oren. Ook is de Cashel minder soepel bij het materiaal dat onder de kaak vast zit. Qua pasvorm weet ik het verschil niet, moet hem nl nog passen (vandaag binnen gekregen).

Dat vind ik nuttige informatie, dank je wel.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:46

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:03

Mijn merrie met haar Cashel, wel met oren want anders word madam gek ;)
Afbeelding

Anoniem

Re: Welk vliegenmasker zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:04

Amigo mio.. niet zwart, maar betaalbaar, heel sterk, houdt de ogen perfect vrij, goeie pasvorm etc.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 20:06

Dank jullie wel allemaal voor de input :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:15

Field relief midi, maat M voor mijn Arab. Inmiddels aan seizoen 5 toe, en begint nu pas te slijten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 20:20

Kijk aan :) Dan kan mijn merrie er als het mee zit tot haar laatste dag mee toe...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:22

Koper schreef:
Kijk aan :) Dan kan mijn merrie er als het mee zit tot haar laatste dag mee toe...

Die van mij is op de foto ook al dik 6 jaar. Begint volgend jaar aan jaar 8 . Nogsteeds heel.

Bedankt !

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:46

Hier ook een field relief midi en nooit meer anders! Zit perfect en gaat al even mee! Mijn paard is gevoelig qua schuur plekken en heeft daar met deze totaal geen last van. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:48

Hier ook de field relief, ik heb wel die met oren en losse neusflap, die heb ik er meestal af

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:55

Ook hier super tevreden over de field relief. Voor een c pony maat m. 3e jaar alweer dus gaat lang mee.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:07

ik heb voor mijn paard met een brede kaak en ook nog breder tussen de oren dan normaal cob maar verder wel een klein hoofd een Large Fieldrelief. Daar is hij nu zeer gelukkig mee. Hij wil hem zelfs niet meer af laten doen 's avonds, wat ik toch wel wat spannend vind zo in 't donker toch minder zicht. Maar goed als meneer hem niet af wil, dan moet ie maar op blijven. Gaat tot nu toe goed :-).
Heb vorig jaar een Cashel maat Arab bij UHG besteld, die vindt hij nu dus absoluut niet fijn. Vorig jaar ook al niet enthousiast. Hij heeft hem 2 keer op gehad. Het gaas zit bij dat masker veel dichter op de ogen vergeleken met de Field relief. Maar goed mocht je interesse hebben, dan geef maar een gil.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:14

Koper schreef:
Ipsiedipsie schreef:
Hier al jarenlang een tevreden gebruiker van de field relief midi. Voor een haflinger maat m en een luxe b welsh maat xs.

XS ja? Okee... welke halstermaat heeft je welsh? Mijn shet heeft maat pony, maat shet is haar te klein.

Dank je wel Kabayo, L is dan voor mijne denk ik te groot, dat dacht ik al en jouw foto bevestigt dat. Mooi paard heb je!

De welsh heeft een luxe hoofd. Bij de paardendrogist is een maattabel te vinden voor de vliegenkappen van Field relief, misschien heb je daar iets aan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 09:21

Oeh, wist ik niet, dank je wel voor de tip!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:25

Hilli schreef:
Field relief midi, maat M voor mijn Arab. Inmiddels aan seizoen 5 toe, en begint nu pas te slijten.

Mijne gaat al 7 of 8 jaar mee :j Inmiddels wel een gaatje en een stiksel los maar nog steeds goed te gebruiken. Is volgens mij een M, gekocht voor een draver van 1.56 met cob maat halster. Helaas is het label is vervaagd dus kan het niet meer opzoeken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:50

Ik vind de Field Relief prachtig, maar helaas schuurt die met een week bij mijn paard geheel rond de neus. Daarom terug naar de Cashel die heel goed bevalt en langer is, waardoor er minder 'druk' rond de neus lijkt te zijn en we weer vrij zijn van schuurplekken.
Maar de Tinker van stalgenootje staat nu heel tevreden met de Field Relief zonder schuurplekken ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:23

Heb jij die Field Relief nog Rianne en zou ik 'm dan eventueel heel toevallig mogen lenen om te kijken hoe hij bevalt? O:)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:31

Ik heb ook een field relief voor mijn New Forest kruising. Ik ben super tevreden! Door het klitteband zowel bij de oren als de kaak past deze perfect. Door de elastieke randen sluit hij mooi aan en is voldoende bewegingsvrijheid.

Ik gebruik hem trouwens ook tijdens het rijden, over het hoofdstel heen en dat gaat ook heel fijn.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:48

Koper schreef:
Heb jij die Field Relief nog Rianne en zou ik 'm dan eventueel heel toevallig mogen lenen om te kijken hoe hij bevalt? O:)

Ik heb hem verkocht aan stalgenoot, maar je mag hem wel eens komen bekijken! Uitlenen is lastig gezien de vliegen :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:57

Oehw, als ik 'm live mag bekijken zou dat zeker handig zijn :) Ik stuur je even een PB.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:00

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:01

Princesj schreef:
Ik ben heel tevreden met die maskers van Waldhausen, nog geen 20 euro, geen oren, geen fleece, wel uv werend! https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... ll_1208041 Fijn prijsje ook nog eens!

Oeh, zeker! Mooie kleur ook :) Ik zie alleen full en pony staan bij de maten. Hoe vallen die?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:06

Ik heb een QHP halster met ingebouwd masker.

https://www.qhp.nl/1081-halster-vliegenkap-combi.html

Mijn paard gooid altijd alle maskers af, en ook sliertjes met halster en al.

Dit is de eerste die hij laat zitten. Heel degelijk spul, en blijft mooi zitten rond de ogen.

Het halster is goed verstelbaar, want de mijne heeft ook altijd flink ruimte nodig voor de kaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:07

Hier ook de waldhausen! Ze hebben op de site alleen full en pony staan maar in de winkel ook cob.
Ik heb voor mijn paard een cob. Vind ze vrij groot vallen klittenband is op zijn strakts. Mijn paard heeft normaal full van hoofdstellen. Cob kan vaak in de breedte wel maar in de lengte niet.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:09

Koper schreef:
Princesj schreef:
Ik ben heel tevreden met die maskers van Waldhausen, nog geen 20 euro, geen oren, geen fleece, wel uv werend! https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... ll_1208041 Fijn prijsje ook nog eens!

Oeh, zeker! Mooie kleur ook :) Ik zie alleen full en pony staan bij de maten. Hoe vallen die?

Hmm ik heb ze in maat cob, maar ik haal ze bij de winkel. Ik gebruik ze op een KWPN'er en een fjord, beide past goed. Ik weet niet hoe grof het hoofd van jouw ijslander is, maar ik denk dat je wel met een pony af zal kunnen.