Sudocrem tegen vliegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:00

tamary schreef:
Monique1963 schreef:
wel apart dat het zo goed werkt, zou het verdund dan ook beter werken dan de andere vliegensprays en wat zit er dan in waar vliegen zo'n hekel aan hebben?

Niet verdunnen, reden werking (mits dik gesmeerd) heeft meer te maken met het verstoppen van zuigmondjes en het niet af te vegen zijn, dus vlieg kan zich niet goed meer schoonpoetsen. Spul werkt ook heel lang omdat het lang blijft zitten zonder door de huid te worden opgenomen en niet mengt met water (dus niet zo makkelijk afspoelt bv), Verdunnen met water zal dus al niet werken. Aangezien het gemaakt is om als barriere te dienen tussen billetjes baby en urine in de luier is dat een zeer gewenste eigenschap.

Inderdaad, ze vinden het gewoon niet fijn om op die vette laag te zitten, denk ik. Ben wel blij met de ontdekking. Het werkt hier super op het neusje. :j

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:02

Hier werkt het perfect op de neus en koker. Ze hebben er wel de pest aan als ze de pot zien... }>

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 15:09

tamary schreef:
Monique1963 schreef:
wel apart dat het zo goed werkt, zou het verdund dan ook beter werken dan de andere vliegensprays en wat zit er dan in waar vliegen zo'n hekel aan hebben?

Niet verdunnen, reden werking (mits dik gesmeerd) heeft meer te maken met het verstoppen van zuigmondjes en het niet af te vegen zijn, dus vlieg kan zich niet goed meer schoonpoetsen. Spul werkt ook heel lang omdat het lang blijft zitten zonder door de huid te worden opgenomen en niet mengt met water (dus niet zo makkelijk afspoelt bv), Verdunnen met water zal dus al niet werken. Aangezien het gemaakt is om als barriere te dienen tussen billetjes baby en urine in de luier is dat een zeer gewenste eigenschap.

Aha dat klinkt heel logisch, ik zou als vlieg zijnde geen vet zuigmondje willen hebben, hahaha. Kijk als die paarden er nou servetjes bij zouden serveren...

dank voor je uitleg, begrijp dan ook dat verdunnen niet kan voor over heel je paard. En als ik het dan goed begrijp dan is het niet het spul maar is het het vet dat je over hun huid doet. Dus vaseline zou dan ook moeten helpen.
Dat ga ik dan eerst even proberen, want ik ben net terug van boodschappen doen, maar sudoku-crem moet hier nog uitgevonden worden in Frankrijk ;-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:13

Wordt het bij jullie niet helemaal zwart van het stof met dit droge weer of staan ze niet in het zand?

Monique1963

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 15:19

vraag is natuurlijk of stof erg is, als ze geen last meer hebben van vliegen, zou een vieze snuit niet zo erg vinden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:34

Vaseline werkt ook, maar het wordt veel te snel opgenomen om echt nuttig te zijn, je blijft het smeren is mijn ervaring.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:18

tamary schreef:
Vaseline werkt ook, maar het wordt veel te snel opgenomen om echt nuttig te zijn, je blijft het smeren is mijn ervaring.

Het heeft hier ruim 24 uur effect gehad. Ik smeer het wel echt uit, geen witte neus gemaakt. (al blijft er na het uitsmeren wel een soort witte filmlaag achter)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:51

Net zijn neus ingesmeerd, vliegen gingen er niet meer op!
Heb het ook uitgesmeerd.
Nu ff afwachten hoe lang het zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:34

Ik begin ook te twijfelen om n pot sudo te halen. Lee dat het voor vanalles gebruikt kan worden?

M’n fjord z’n neus ziet zwart van de vliegen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:38

Ik heb het gisteren ook gesmeerd op de neus van mijn haflingers.
Van de 30jarige was de neus nauwelijks zichtbaar door de grote hoeveelheid vliegen, dus ik wilde het graag proberen.
Er kwam nog een enkeling op z'n neus zitten, maar de rest vloog bij hem vandaan.
Vanmiddag zaten er wel weer vliegen op, maar lang niet zoveel als anders.
De neus maar weer opnieuw ingesmeerd en ze waren weer verdwenen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:45

Hier bij de koker en plekje onder de buik (door ws weg schoppen van de vliegen) ingesmeerd. Ze bleven daar keurig weg. Hopelijk kan plekje nu halen. De rest ingesprayed met de vlieg-en-paard-weg-spray. Het stinkt dusdanig dat mijn paard er het liefst voor weg rent. Alle andere sprays maakt hem geen drol uit. :')

Maar durf dat spul niet bij koker en plekjes te gebruiken, geen idee wat dat zal doen. Dus daarvoor dan maar de sudocreme.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:52

Hier op 3 paarden en een veulen neus getest. Ze zaten allemaal nog steeds onder de vliegen.. Geen effect dus.

Izanami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:54

Met vaseline zou ik oppassen want dat schijnt wel ervoor te zorgen dat ze sneller verbranden :(

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:59

Hier al een paar weken in gebruik. Moet helaas wel twee tot drie keer per dag smeren. Het heeft blijkbaar iets met de witte laag te maken. Zodra het is ingetrokken werkt het bijna niet meer. Een goede dikke laag erop smeren. Ik gebruik het rond de ogen. (helpt niet bij spierwitte paarden is mijn ervaring.)
Sudocrem wordt ook gebruikt als zonnebrand idd. Of dat werkt weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:04

Ik heb geen tijd om drie of twee keer per dag te smeren.
Helaas.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:36

Wel interessant dat bij sommige paarden het juist verbranding geeft, ik smeer Sudocreme echt al tijden bij mijn merrie om de verbranding juist tegen te gaan, en dat werkt bij haar erg goed. Ze reageert op veel zonnebrandcremes en andere dingen juist niet zo goed, en groene klei/leem etc bleef niet lang genoeg zitten. Sudocreme werkt bij haar juist top tégen verbranding en lijkt ook te verzachten. Het is mij dan weer niet opgevallen dat de vliegen wegblijven van haar neus na insmeren, maar we hebben ook gruwelijk veel vliegen op de wei nu, daar werkt volgens mij niets tegen..

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:16

Die van ons kunnen er weer een avondje mee door! En dan 7 stuks haha. Het veulen vind het nog maar niets. De anderen gelukkig geen problemen mee. Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:25

Kimm4 schreef:
Die van ons kunnen er weer een avondje mee door! En dan 7 stuks haha. Het veulen vind het nog maar niets. De anderen gelukkig geen problemen mee. [ [url=m/OFxcPz.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Loopt" het niet het oog is als je het er zo dik op smeert?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:27

tamary schreef:

Ik probeerde gisteren ook vaseline maar dat werkte niet. Wellicht wat te dun gesmeerd..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:36

Kimm4 schreef:
Die van ons kunnen er weer een avondje mee door! En dan 7 stuks haha. Het veulen vind het nog maar niets. De anderen gelukkig geen problemen mee. [ [url=m/OFxcPz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de verpakking staat dat het niet in de ogen mag komen dus dit lijkt me niet zo goed.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:54

Kimm4 schreef:
Die van ons kunnen er weer een avondje mee door! En dan 7 stuks haha. Het veulen vind het nog maar niets. De anderen gelukkig geen problemen mee.

ik zou een centimeter rondom de ogen maar vrijlaten.

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:56

Hier ook geprobeerd, maar vanochtend zaten de hoofden vol vliegen, hier dus geen resultaat helaas

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:36

Oeh ik zou wel oppassen zo dicht rond de ogen zeg, 1x schuren en het zit er in...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:39

Nu is de vraag: waarom werkt het bij sommige paarden wel en bij anderen niet? :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:41

Hier ook geprobeerd van de week, maar werkte niet echt geweldig.. Het paard met het meeste last van vliegen probeerde het spul er zsm af te werken door met zijn neus over de grond rondjes te gaan lopen en het aan zijn been afsmeren enzo :+ Logisch dus ook wel dat het niet veel deed.