Risico's extreme droogte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:38

Little_Gift schreef:
Nou ja zeg Popstra... HB is een verzonnen iets, is dat ook gelijk weer de wereld uit nu :D Kom op nou zeg!

En waar zeg ik dit?

Ik heb het over de vele berichten over ,,gestrest gras,, niet over paarden die HB zijn

ElCamino

Re: Risico's extreme droogte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:17

Ellende is dat de HB paarden wel erg gevoelig ervoor zijn als er opeens veel suiker in het gras zit.
Het gras is dan wel degelijk een bom van suiker voor de HB paarden, maar in mijn optiek meer als het nu opeens goed gaat regenen en het gras weer "aan het werk" gaat........ als dan de suikers opeens volop in het gras komen te zitten dan heb je idd opeens wel hoefbevangen paarden.
Dus goed opletten is wel van belang en als je eenmaal een HB paard heb moet je gewoon de rest van zijn leven erop letten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:51

Men heeft de afgelopen jaren steeds meer kennis opgedaan over planten, voer en het effect op dieren. Daar zijn metingen voor gedaan.

Vroeger dacht men dat een paard hoefbevangen werd door te veel eiwitten. Nu weet men dat te hoog fructaan/suikers een oorzaak is. Men heeft HB op kunnen wekken bij groepen paarden door ze fructaan toe te dienen. Leuk, voor proefdieren, dat wetenschappelijk onderzoek. Hoog eiwit geeft weer andere verstoringen in het darmsysteem.