hoe betalen jullie je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:22

Mijn paardje deel ik met mijn zusje en dus worden de kosten ook gedeeld, en dat scheelt al een hoop Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:36

Het maandelijkse stalgeld betalen mn ouders. Ook de hoefsmid, da, entingen, wormenkuren. Al het andere betaal ik zelf.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:37

gewoon 30 uur per week werken Haha!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:45

Als ik jou was zou ik effe doorsparen het is wel de bedoeling dat je de hoefsmid en dierenarst moet kunnen betalen als er iets is en dat redt je niet van 1 keer in de week

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:20

De paardjes zelf hebben we niet hoeven te betalen, ik was dan ook nog niet zo oud toen ik de eerste kreeg. Al hoef ik de komende ook niet (helemaal) zelf te betalen.
Onderhoud betalen m'n ouders ook gewoon. Alleen de 'luxe' dingen moet ik zelf kopen, zoals shabrakjes dekens etc etc

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:22

arzu is dna wel neit van mij, maar ik betaal wel het meeste van haar.

teneerste haar zadel €250 (minstens)
hoofdstel(ZONDER BIT) €32 (geloof ik)
bit €10
bix(pavo, doe maar duur) €6.25 (geloof ik) eens in de maand ofzo nodig!
halster ect. kost ook zo gauw een eurotje of €30

nouwe, stro kost zo n €4 euro p baaltje(hoef ik niet te betalen, arzu staat op een boerderij, met melkoeien, en dikbillen en varkens)
hooi ook zon 3 euro, hangt ook af van de kwaliteit.

Ook moet er elke 2 a 3 maanden een hoefsmid komen
25 euro per x

eens per 2 maanden doe ik ene wormenkuurtje, 12 euro MINSTENS

nouwe, ik denk,
dat je al heel wat geld moet hebben hoor, omdat allemaal te betalen(lukt mij wel Haha! Tong uitsteken )

nou, op een pensioenstal, kost het zo n 250 euro per maand ofzo toch Verward
maare, daar hoef je geen bix,stro,hooi te betalen, dat is pas handig, maar kost meer

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:25

ik zou het zonder mijn ouders niet kunnen betalen. zij betalen alles, ik alleen soms bijv een nieuw halster ofzo (en het zadel, maar dat ging van mn spaarrekening af die ik op mn 18e pas voor mezelf krijg).
Ik zou een baantje er ook echt niet nog eens bij kunnen hebben, ik zit in 6 gym en dat in combinatie met een paard is nog te doen, maar een baantje erbij zou ik niet aan kunnen denk ik.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:39

Meid lekker sparen en bereken goed welke vaste lasten je elke maand betaald, als je dan nog geld overhoud doe je het goed Knipoog

Ik heb mijn eerste paard ook van mijn spaargeld gekocht (dat hield ik nog ruim over na het inrichten en verbouwen van huisje indertijd)...toen verkocht ik van een vriendin van mij een stuk of wat paarden en kreeg een pony kado, pony met winst verkocht, fokmerrie weer gekocht, die weer met winst verkocht en zovoorts...

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:11

Een vriendin van mij betaald alles zelf (behalve de dierenartskosten) en zij heeft een krantenwijk (s'ochtends).
Mijn verzorgpony betaal ik een deel in de stalling en ik heb eerst ook een ochtendwijk gedaan maar later bben ik gaan werken in een restaurant.
Vooral in de zomer kon ik dan veel werken en dan had ik voor de winter meer geld over.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:20

Werk 30 uur per week op een manege en daarnaast doe ik telemarketing ( je weet wel mensen lastig vallen over de telefoon en krantenabo's verkopen)
En dan nog kom ik soms niet uit....
Ik moet ook alles zelf betalen want ik wilde per se een paard...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 09:22

hey bokkers.
super bedankt voor al jullie reacties. Nou ik spaar nog wel even lekker door.!!!!

gr eer

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:21

Ik ben gezegend met een stel héle lieve ouders die de stalling betalen...En mocht het nodig zijn, de dierenarts voorschieten.
Zadel,enkele dekens en leren laarzen had ik daarvoor al gekregen..De rest van de spullen (3 hoofdstellen,een aantal halsters,poetsspullen, -been- bescherming etc..) heb ik in de loop van de tijd zelf aangeschaft (ook toen ik mijn paard nog niet had)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:57

Ik heb d'r altijd zelf moeten betalen, maar ik had de eerste 1,5 jaar mazzel dat ik gratis stond. Tong uitsteken
Toen die boer ging verhuizen had ik het moeilijk en moest ze verkocht worden. Gelukkig kwam ze bij iemand waar het niet klikte, en heeft mijn vader d'r terug gekocht. De eerste paar maanden hebben we het stalgeld gedeelt. Daarna kreeg ik mijn huidige baan, en kan ik het makkelijk betalen. Haha!

Ik heb het dus altijd zelf moeten betalen, maar kon wel terug vallen in dit geval op mijn vader.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:02

ik heb loulou gekocht toen ik net 17 was.
ik heb gratis stalling en hooi, dus dat scheelt heeel veel.
maar ik werk gemiddeld zo'n 45-50 uur per maand.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:14

Ik betaal alles zelf voor mijn paardjes en das best 'knokken'.Mijn ouders hebben absoluut geen interesse in paarden, dus moet ik mijn plan maar trekken. Ben vijf jaar geleden begonnen met mijn pony en nu heb ik twee paarden. Vijf jaar geleden kon ik alleen nog maar rekenen op vakantiewerk en een beetje weekendwerk voor de centjes. Nu werk ik al drie jaar in het onderwijs en dan is het met mijn loon best doenbaar. Het is ook allemaal afhankelijk van waar je gaat stallen. Ik verhuis binnenkort van stalling en ga naar ergens waar ik 200euro/maand betaal voor allebei mijn beestje. Enkel uitmesten en strooien moet ik zelf doen,Rijden kan op een stukje wei of (gratis) in de binnenpiste en buitenpiste van mijn LRV-club twee straten verder.
Paardjes onderhouden is dus best wel duur, spaar eerst genoeg zodat je altijd een reserve hebt(je weet nooit wat er een keer voorvalt)

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:54

Ik heb 25 j moeten wachten voor ik er een had Knipoog Tja de stalling in Brussel is al ongeveer minstens 400 e per maand plus dan hoefsmid en zov.. maar ik had altijd eigenaars paarden te rijden , gratis, of te wel om ze in dressuur te zetten of ze een beetje meer verkeersmak te maken Knipoog
En ik heb altijd een paard gehad met mijn meter hé ...

mistrallove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:26

hoe ik mijn paard betaal, ja kweet eigenlijk niet, ik doe het van mijn zakgeld en iedere avond werken en de zaterdag, en dan betalen mijn ouders wat ik nog mis. Maar had nog ene hoop geld op mijn spaarrekening en daar heb ik alle benodigheden voor gekocht. En de hoefsmid is gratis helemaal, ja vrienden he. haha. En dan de dierenarts, okeej, maar daar komen we wel aan en anders betalen mijn ouders dat wel.

greitjes Simone

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:31

Mijn ouders betalen mijn paarden nu,maar ik denk dat het in de loop der tijd wel de bedoeling is dat ik mee ga dragen in het onderhouden van mijn 3 paarden.
Ik werk nu op de manege,maar alles wat ik daar verdien breng ik regelrecht door naar de divoza Haha!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:16

Nu doordat ik gewoon 40 uur per week werk.
Vroeger werkte ik ook bij. Ik had op mijn 14e 6 dagen in de week een krantenwijk waarbij ik 04.15 uur op moest staan (Zou ik nu echt niet meer kunnen). Verder verdiende ik toen wat bij met wat lesgeven en af en toe een pony/paard inrijden.

Ik had wel het geluk dat we een weitje bij huis hadden. Want een pensionstal had ik toen echt niet kunnen betalen.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:20

Ik werk 28 uur per week en daar betaal ik mijn paard van.
Sinds dat ik hem heb heb ik hem zelf onderhouden.

katinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:14

ik moet ook mijn eigen paard betalen en heb een ochtendwijk Schijnheilig als je het eenmaal doet is het niet zo erg Knipoog en van de zomer wil ik ook in een restaurant gaan werken. OK dan!