Shetlander stallen op manege?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Shetlander stallen op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:31

Nergens een weitje in de buurt waar je die kan huren? Met een andere shet?

Of weet je geen weitje/paddock waar al wat shetjes staan?

Leuk Ts!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:33

Mijn shet hebben we ook een aantal jaar op een dure manege in de randstad gehad. Hij was ons tweede paard en ons eerste stond er al dus was een logische keuze. Hij stond trouwens wel gewoon alleen in een box want.. raar maar waar.. een Shetlander is net een echt paard ( :+ ) en de meeste waarderen het echt niet om een hele kleine ruimte te delen met een ander paard.

Bij ons op de manege konden ze trouwens ook gewoon naar buiten en ookal reden we niet echt met hem, het was toch heel fijn om alle faciliteiten te hebben.

Nog een voordeel van de manege waar wij stonden was dat de paarden ook goed verzorgd werden als we een dagje niet konden. Bij een boer of een klein landje moet je vaak toch dagelijks gaan.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:36

Als de stal niet op shetjes maat gemaakt is (wat op een manege wel zo zal zijn) zou het zomaar eens best kunnen dat een shetje helemaal niks kan zien als hij er in staat. Geen andere paarden en geen neus-aan-neus maar meer een soort isolatiecel. Ook iets om rekening mee te houden als je een shetlander wil kopen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:01

Hier in de buurt zie je maar weinig (prive)shets op een manege.
Voor de rest staan de weilanden er vol mee.
Ik heb er zelf 3 en ik heb toevallig de uitzonderingen die enorm graag binnen staan.
Dat heb ik ze overigens niet zelf aangepraat en geleerd maar dat willen ze echt zelf.
De mijne komen dus wel in de nacht op stal, zou ze rustig op een manege durven stallen waar ze een tijdje binnenstaan alleen ik heb de faciliteiten niet nodig omdat ze verder geen zak uitvoeren en daardoor is het wel een dure grap.
Dus je moet nagaan of dat haalbaar is en realistisch voor de financiën :j
Soms zou ik het wel makkelijk vinden hoor al die luxe maar anderzijds hebben ze dat niet nodig _O-
Wel heb ik er bewust meerdere, mijn merrie word helemaa leip zonder gezelschap.
Haar zoontje is meer met zichzelf bezig en interesseert het allemaal niet en haar pleegzoon raakt volledig in paniek als hij even alleen is.
Dus ja, altijd gezelschap in ieder geval en kijk bij evt aankoop ook naar wat de pony gewend is.
De mijne maak je niet blij met altijd buiten maar de gemiddelde andere wel :)

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:15

Ik zou het gewoon lekker laten bij enkel de verzorgshet! Op het moment dat je een eigen pony koopt voor hè dochter, dan zal ze ook moeten stoppen met haar verzorgshet.

Ik ben er niet voor om een pony te kopen voor kinderen. Ik heb zo vaak gezien dat vaak de ouders nog enthousiaster zijn, dan het kind waarvoor de pony gekocht is! Ik zou haar lekker wat ervaring opdoen met verzorgpony’s en adviseren als ze later groot is zelf haar eigen pony te kopen! Zelf ook altijd gedaan, jaren verzorgpony’s gehad en pas toen ik zelf ging werken een eigen pony gekocht!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:31

TS, sta er ajb, buiten de stalling om, ook even bij stil of jíj het ook leuk vind!

Je dochter is 13. Ze krijgt te maken met proefwerkweken, examens, uitgaan, vriendjes, etc. Niet allemaal per volgende week al, maar wel komt het er allemaal langzaamaan bij de komende jaren.
Vind jij het dan leuk die pony te borstelen en er mee te wandelen/longeren?