veiligheids pal zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:50

Hmm wat raar dat het filmpje het niet doet! Bij mij doet hij het wel. Het rubbertje zorgt er (wat ik van het filmpje af kan kijken) voor, dat de beugelriem niet in het hoekje blijft zitten, maar dat het een soort van geleid. Ik zal proberen stills te maken!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien zie je zo ongeveer wat de bedoeling ervan is?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:48

Hm, waar kan je aan zoiets komen, wat kost het, en zijn er onderzoeken naar gedaan? Lachen

En RK, ik ben op zoek naar veiligheidsbeugels, en kwam ook bij die van jou uit (openklappers).
Het lijkt mij alleen niet zo prettig als ze openklappen en je paard op de opengeklapte beugel valt? Heb jij hier ervaringen (hopelijk niet) mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:24

De beugel klapt automatisch dicht.
Dus dan word de kans erg klein.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:35

Volgens mij zit in elk zadel de veiligheidspal..............

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:48

Ik wilde ook al het stukje uit Paardentips plaatsen, maar het staat er al. Of die veiligheidspalletjes echt werken, geen idee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:54

Ik heb gewone beugels en het haakje dichtstaan. Het haakje gaat best lastig open, maar als het open staat, dan schuiven de beugelriemen er snel uit. Dat durf ik dus niet aan met springen.
Wel rij ik altijd met laarzen, ik rij niet met schoenen waar je mee aan de beugel kunt blijven haken.
1 keer ben ik van een stijgerend paard afgesprongen, het paard kwam omhoog en viel achterover. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar ik ben in een flits weggesprongen opzij. Ik lag op de grond en had beide beugels nog aan m'n voeten, de haakjes zijn dus losgegaan. Ik had niets, het paard niet. Goed afgelopen dus.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:19

Weer wat geleerd... Bloos

Ik heb ze altijd dicht staan namelijk, maar na het lezen van deze verhalen twijfel ik of ik ze niet open ga zetten....
Alhoewel na een check blijkt dat de palletjes erg gemakkelijk open gaan, maar minder makkelijk weer sluiten.. >;)

(maak je zadel eens van top tot teen schoon en je komt er gemakkelijk achter....) Lachen

Nu vraag ik me nog het volgende af: mijn zadel heeft ook de mogelijkheid om de beugelriemen onder het zweetblad door te halen (voor rustige beenligging is mij verteld, uiteraaaaaard heb ik die al van mezelf Nagelbijten / Gniffelen ). Is dit niet extra belemmerend voor het losschieten van de palletjes? je beugelriemen zitten namelijk extra gefixeerd (en daarom niet fijn vind ik zelf) en dus ook een stuk steviger en star.

En wat te denken van die malloten die hun beugels vastmaken aan de singel? Dan helpt geen palletje meer volgens mij!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:26

Ik heb het palletje ook altijd open staan,
maar ik vind het kiezen tussen 2 kwaden:
1. Ik ben er nog nooit afgevallen waarbij mijn voet in de beugel bleef steken, want heb altijd goed schoeisel aan en mijn voet komt nooit verder in de beugel dan tot de bal van mijn voet.

2.
Vorig jaar heb ik een rodeoshowtje meegemaakt, waarbij mijn paard spinde, steigerde, bokte en met 4 benen in de lucht en de kop tussen de benen capriolen maakte.
Op het hoogste punt schoot mijn beugelriem dus uit de haak... Na nog een paar sprongen en bokken ben ik er afgesprongen en kwam wel super netjes op mijn voeten terecht, helaas kreeg ik nog een klap na toen ik net naveerde. Nu heb ik dus geen kruisband meer.

Ik weet dus zo net nog niet wat beter is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:02

Citaat:
want heb altijd goed schoeisel aan en mijn voet komt nooit verder in de beugel dan tot de bal van mijn voet.

en zelfs dat is geen garantie!
Toen ik bleef hangen en meegesleurd werd, had ik leren paardrijlaarzen aan, merk Petri, staan nog in de kast hier (maar ik pas ze niet meer Haha! ) en ik heb de beugels altijd aan de bal van mij voet, dat werd er vroegah in geslagen, toen ik leerde rijden en dan had ik veiligheidsbeugels en nog ging het fout.

En ongeluk zit in een kein hoekje, je kan nog zoveel maatregelen nemen, het kan altijd mis gaan...... Verward

DePaardeMan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 13:04

idd smurf.
Maar voorkomen is beter dan genezen.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:08

In dit geval: schade beperkt(er) houden is beter dan genezen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:23

Citaat:
Maar voorkomen is beter dan genezen.

de enige manier om te voorkomen is helemaal niet op een paard gaan zitten!

DePaardeMan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 13:29

Als je zo denkt kun je naar beter helemaal nx gaan doen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:32

precies, daarom zit ik nu achter de pc i.p.v. met windkracht veel op mijn paard

Maar mijn manager zou erg blij zijn als ik een andere hobby ging zoeken; dammen ofzo, suikerzakjes sparen, een hobby met minder kans op blessures!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:47

Waarom dan niet simpel van die kooitjes voor de beugels maken, zodat je voet er niet doorheen schieten ??
Maar ja, dat staat weer niet zo Cool