Pijnlijke vraag....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:17

Tja, ik kan ook niet anders dan concluderen dat Mist een goed punt heeft. Zoals ik al zei, je gaat na zo'n blessure niet bepalen dat je over krap 3 maanden een endurance gaat rijden. Dat is best belastend voor een paard. En cavaletti lopen vind ik dan ook niet echt een wijs besluit. Normaliter staat een paard bijzonder lang stil na een peesblessure. Vraag is misschien eerder of jij die tijd wel wil nemen?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:17

Afgekeurde paarden krijgen tegenwoordig geen A meer in de hals gebrand.
Bij AMEV/HIPPO heeft ze haar paard dus onlangs teruggekocht. Maar het is maar net hoe je het bekijkt: je kan ook zeggen - ze heeft minder uitgekeerd gekregen en haar paard gehouden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:34

Het hangt er volgens mij vanaf hoe je precies verzekerd bent. Ik had Nescio uitgebreid verzekerd en ik mocht het helemaal zelf beslissen. Ik had hem idd ook mogen houden, voor een lagere uitkering. (maar ik wilde toch dat hij voor de dood wegging dus dat maakte voor mij geen verschil)

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:12

Ik heb de ziekte gemeld aan de verzekering, met de mededeling dat ik hem wilde terugkopen ( voor slachtwaarde is dat dan).
Als je het achteraf meld (als je paard al weg is) dan kunnen ze het gewicht niet taxeren, en trekken ze dus de maximale slachtwaarde van het uit te keren geldbedrag af.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 19:49

Corine, je hebt het goed, de peesblesure van 1,5 jaar geleden en nu staat helemaal los van de blessure linksachter waar ik de chriopraktor bij heb gehad....maar goed ik kon niet uit mijn worden komen met bellen en Miro gaat het land in..hij is veels te vrolijk Verdrietig

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:08

ik zou opnieuw de dierenarts er bij halen en vragen, of er nog mogelijkheden zijn dat ie weer geneest.

En dan afwegen aan elkaar en dan pas beslissen.

Veel sterkte

yesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:52

Mist en Georgette, als jullie dan berichten teruglezen en daaruit een conclusie trekken, lees dan well GOED! Boos! ik vind het een beetje naar dat jullie zo ontzettend bet-weterig doen...Deze situatie is al vervelend genoeg voor Anja en Miro.
Ik heb met eigen ogen gezien wat die 2 al hebben moeten doorstaan de afgelopen periode... En ik kan iig de conclusie trekken dat Anja er meer dan alles al aan heeft geprobeerd en gedaan en absoluut niet nalatig is geweest of weer te snel is begonnen met rijden or what so ever!
Laatst bijgewerkt door yesta op 06-02-04 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:02

Kan de dierenarts er echt niets meer aan doen?
Als het zover komt, heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:37

heel veel sterkte!!
Hoe het met de verzekering zit weet ik niet maar ik denk dat je gewoon moet bellen, hoe moeilijk dat ook is. Of laat iemand anders voor je bellen.

heel veel sterkte!