Ik heb advies nodig van jullie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 14:00

RosiePosie schreef:
Wintec heeft ook een 'air' zadel.

Deze heb ik toen op proeg gehad, lag op zich goed op haar, maar ik zat er zelf voor geen meter in.
te weinig kniewrong.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:49

Onassa schreef:
Daar worden ongetwijfelt de kosten ook zeer hoog van en helaas kan ik me dan nu niet permitteren, maar bedankt voor de tip.

Ik weet natuurlijk niet wat je onder hoog verstaat, maar toen ik het in mijn zadel heb laten plaatsen kostte het mij 750 GULDEN, dus in een bestaande zadel laten doen. Dat was in 1999.
Misschien dan toch het informeren waard?

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:08

ik ken iemand waarvan het paard zijn schoft ook heel hoog was!!

hij heeft speciaal voor zijn paard een zadel laten maken... maar goed nou weet ik niet of dat DE oplossing is want dat zal wel niet echt goedkoop zijn

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:36

Alet"]
[quote="droebel schreef:
anders probeer je zo'n barefoot toch? als hij niet goed ligt stuur je hem gewoon terug.
En als je nog intresse hebt in een 2 jaar oude Kieffer aachen, dan heb ik er nog 1 liggen.

volgens mij is een barefoot niet geschikt voor paarden met een erg hoge schoft...
[/quote]

Bij mijn paard ligt hij goed. hij loopt er super mee. OK dan!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:40

Renske20 schreef:
droebel:
Alle kieffers hebben dat

mn vzh zadel heb ik nu 7 jaar, dressuur 3,5 jaar en die met gel 1/2 jaar, alle3 nieuw gekocht, maar het andere zadel van mn moeder, Kieffer Aachen, is zeker 10 jaar oud, heeft t ook

het is geen boom waar je zelf ff aan kan draaien om hem te verstellen hoor, maar de zadelmaker kan het stiksel losmaken, boom in een mal leggen, hem breder/smaller maken dmv verhitten, alles weer dichtmaken en t zadel past.

Dit smaller/breder maken kan bijna bij alle merken zadels. dacht echt dat je een verstelbare boom bedoelde. maar dan nog, heb het bij 2 verschillende zadelmakers gevraagd en die blijven er bij dat dit maar een 2-3 x kan. elke keer dat dit gedaan wordt, wordt de boom toch een stukje minder stevig.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:43

dat kan dus niet bij alle zadels

ik wilde een County of een KN zadel voor mn paard, dat pastte niet, en kon ook niet breder worden gemaakt
die hebben hout/kunstsof oid aan de binnenkant?iig iets wat niet verstebaar is
de boom van kieffer is van iets flexibeler spul, dat je als het verhit is, kan vervormen.
dit is mij door 2 verschillende zadelmakers uitgelegd, en omdat de County, waar ik zo lekker op zat, toch echt niet paste op m paard, heb ik een kieffer zadel gekozen
als die county wel te verstellen was geweest, had ik die wel genomen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:07

Mijn paard heeft ook een hoge schoft maar paste Kieffer niet. Ze had te weinig schouder en teveel schoft.
Mijn oude zadel (Premiere Bordeaux) paste haar wel goed op schoft, maar schoof naar voren, omdat ze weinig schouder had.

Passier ligt erg goed, maar is duur. Misschien tweedehands nog wel te betalen.
Verder lag de schoft bij Thorowgood (kunsstof) ook vrij. Dit is een vrij goedkoop zadel.