waarom mag je op sommige stallen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:34

Makhali schreef:
De enigste reden wat ik kan bedenken dat als er meerdere instructeurs lesgeven dat het wel eens kan voorkomen dat er dan meerdere mensen tegelijk op een tijd les hebben. En dat is best vervelend.

gr

Dat kan je voorkomen door gewoon een lijstje op stal te hangen met de tijden wanneer er iemand les heeft en van welke instructeur. Zo kan iedereen er rekening mee houden en weten ook de mensen die gewoon willen rijden dat ze rekening moeten houden met een ander omdat er dus prive les is Haha!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:40

Wij hebben 1 intructrice die les mag geven bij ons en zelfs nu is er nog onderling gezeur

Degene die les hebben melden het niet dus als jij daar dan rijd in de bak gaan ze lopen zeuren van ik heb zo les hoor terwijl dat nergens staat aangegeven

ik les zelf op een stal verderop bij een vriendin van me weh uren die bak voor een aantal uurtjes af en gagan met een heel groepje erheen
Ditwerkt ook goed het is alleen jammer dat ze niet gewoon bij ons op stal les mag komen geven

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:43

Ok jullie hebben gelijk. Ik weet ook nie waarom zou er geen andere reden voor kunnen geven..

gr

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:49

Bij mijn vorige stal was dat zo. Alleen had degene die die regel instelde zelf geen enkel niveau in lesgeven... de sfeer daar laat zich raden. We staan nu ergens waar niemand moeilijk doet...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 12:06

ik heb gelukkig nog nooit op zo een stal gestaan.. zou ook niets voor mij zijn Haha!
maar vroeg het me af waarom het dan op sommige stallen wel zo is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:09

Ik kan het aan een kant wel begrijpen, maar aan de andere kant ook weer niet, als je als eigenaar werkelijk zo goed kan lesgeven komen je pensionklanten vanzelf wel bij je lessen.

Bij ons op stal is het vrij van wie je les hebt en als je les hebt moet je dit even op een bord schrijven zodat de andere mensen er rekening mee kunnen houden. Voorheen waren er tijden aan verbonden wanneer je wel en niet mocht lessen, maar tegenwoordig gaat het vrij goed en mag je lessen wanneer je wilt.

Zolang je maar goede afspraken maakt op stal betreffende lessen en iedereen een beetje rekening met elkaar houdt is er vaak niets aan de hand.

Er zijn op het ogenblik twee instructrices die les geven bij ons en die vinden het soms nog wel gezellig ook, kunnen ze even bijpraten Lachen.

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:42

ik denk dat dat komt om zo de lessen een beetje te verdelen ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:49

Ik zie ook nooit een concurent in een ander lesgeefmens........ omdat iedereen op zijn eigen manier lesgeeft en dat mijn manier niet bij iedereen past.......... is normaal!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:53

ik weet van 1 stal hier in de buurt is manege en pensionstal
daar mag ook geen instructie van buitenaf les komen geven
behalve dan de instructie de de instructie krijgt(volg je hem nog)
oftwel er zijn twee instructeurs die krijgen les van buitenaf en de pensionklanten mogen alleen les krijgev van die twee personen
in dit geval inderdaad vanwege de inkomsten.
maar het nivo van deze twee in dusdanig laag dat ik daar al niet op stal mijn paard zou zetten.

andere stal is ook weer manege + pension , ook alleen les van dochter eigenaar, deze is Z2 en kan goed lesgeven.
dit is inkomstenkwestie en als je voor deze stal kiest kies je ook wel voor de manier van lesgeven en houden /verzorging van de paarden

weer andere stal is pension met nogal arrogant typetje als eigenaar , deze wil ook geen instructie van buitenaf, idd weer inkomsten kwestie, en ja wie geeft er nu beter les dan ik, niemand toch?

en 1 pensionstal, daar is instructie van buitenaf toegestaan, eigenaars geven helemaal geen les, je zal dus wel moeten

en bij ons op stal, als je les wil zul je zelf voor instructie moeten zorgen

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:05

Fairie schreef:
Ik denk dat dan de instructeur van die stal zonder werk komt te zitten wanneer iedereen zijn eigen zoekt.

Opzich moet je zelf weten van wie je les krijgt, vind ik...

dat is dan een zwakte van die instructeur,dan toch een teken dat die zelf niet zo zelfverzekerd is over zijn/haar lesgeeftalenten,anders heb je toch niks te vrezen??

bij ons hangt er ook een groot bord!
daar staat op wanneer er les is,en je mag bijna altijd door de les heenrijden,als je maar oplet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:38

Het valt mij op dat het voornamelijk op maneges vaak verboden is om een eigen instructeur mee te nemen. De reden daarvoor laat zich raden: iedere les, die door een ander dan (personeel van) de manege wordt gegeven, drukt de inkomsten. Gewoon een geldkwestie dus in de meeste gevallen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:44

Gelukkig mag ik gewoon een instructrice van buitenaf laten komen zonder problemen OK dan!

De manege eigenaar heeft het vaak toch veel te druk om iedereen privelessen te geven, daarom doet hij er waarschijnlijk niet moeilijk over Haha!

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:03

Ik kan het me best voorstellen dat je niet overal een eigen lesgeefmens mee naar toe mag nemen.. Maar toch wil ik het.. Dus ik heb toen ik besloot van stal gewissled overal als eerste gevraagd of ik eigen instructie mee mocht nemen..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:05

Ik kan het ergens wel snappen, op een gegeven moment krijg je dan wel heeeel veel mensen op je terrein! Maar ik zou zeker niet voor zo'n stal kiezen, tenzij het een leuk lesgeefmens is en je zeker weet dat je er wat van kunt leren!
Ik ben dit jaar ook overgestapt op een ander en we gaan nu met sprongen vooruit! Dus ik zou zoeken wat bij je past.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:05

Ik heb het ook gevraagd toen ik vorige maand van stal wisselde... het mocht, maargoed achteraf gezien was het dus niet nodig... neem voortaan dus les van de stal eigenaresse Haha! (toch wel handig hoor, zien je vaak oefenen en kennen je dus wel iets beter)

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:25

Ik snap het ook niet.. Want je betaald veel geld voor zo'n les mag je niet eens in de bak bij je stal lessen.. Bij mij op stal is het ook zo.. Ik zeg maar niet waarom ik denk dat het bij ons niet mag anders word ik straks boos opgebelt door misopvattingen ofzo..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:27

Bij ons mag t ook niet. De eigenaresse geeft de lessen. Als je bij iemand anders lest moet je 5 euro voor de bak dokken. Maar ze hebben liever van niet. Dus k denk dat ze het gewoon niet willen omdat zij dan minder inkomsten heeft.
Nu geeft ze ook goed les. Dus k wil geen andere instructrice.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:28

Bij ons mag je ook gewoon een eigen instructeur laten komen. Met lestijden heeft alleen de 'stalinstructeur' voorrang op de andere instructeurs. Er hangt dus gewoon een lijstje aan het prikbord met daarop de tijden wanneer iedereen van wie les heeft Lachen.;

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:35

Tsja, ik vind het wel raar als je uit maar 1 lesgeefpersoon kan kiezen. Die persoon moet maar net bij je passen.
Ik snap ook wel dat het de inkomsten drukt, maar dan lijkt het me dat een idee je voor x euro per maand of per keer een eigen instructeur mag meenemen.
Zo is dan toch iedereen weer blij?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:49

bij ons mag het ook niet, dat wordt gezien als concurrentie, maar ik sta dan ook op een manege. Ik heb nog op een andere manege gestaan en daar werd zelfs moeilijk gedaan als een ander op je paard zat Verward (die regel heb ik me nooit aan gehouden)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:02

Bij ons op stal mag het wel. Er komen ook mensen van buiten af met hun instructeur lessen.
Maar het is dan ook alleen pensionstalling, dnek dat het toch ene verschil is als er ook een manage bij zit.