Nu toch een deken kopen deze week? Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Nu toch een deken kopen deze week? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:04

Paard dat al dik genoeg is, zou ik niet meteen meer hooi bij voeren, wel als je echt wil dat er iets te eten blijft je hooi aanvullen met stro (liefst gerst of haverstro) en zorg absoluut voor genoeg water, en als dat wat warmer is dan +2 waardoor het meer uitnodigd om flink te drinken is dat ook fijn. Dekens voor een sloper zijn geen optie, kennelijk heeft hij die niet nodig, gezien wat hij er mee doet.

GDG

Re: Nu toch een deken kopen deze week? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:33

Nouja, met deze temperaturen verbranden ze die extra energie van het extra hooi ook wel weer vind ik dus daar maar ik me voor dat weekje geen zorgen over. Liever dat ze zeker weten goed eten dan dat ze matigen omdat ze het stro niet lekker genoeg vinden. Een onderkoeld paard is ook geen pretje.

Goed drinkwater is inderdaad ook heel belangrijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 02:21

Stro voeren zou ik nou juist niet doen. Ze drinken al minder en ik houd de kans op verstoppingen graag zo klein mogelijk. Hier gewoon onder de dekens met extra hooi. Ze voelen lekker warm aan onder de dekens en ik heb nog geen klachten ontvangen, mijn ruin was in opperbeste stemming en dat is wanneer hij last heeft van wind bepaald een chagrijn.