Net als de meeste posters hier bekruipt me een gevoel dat je erg enthousiast bent en van goede wil maar als jullie het "zonde van de schuur" vinden lijkt me dat niet het argument om een pensionstal te beginnen.
Je bent idd de details aan het invullen; waar kan ik ramen kopen? welke kleur de deuren? Dat zijn echt zo'n beetje de "laatste" dingen waar je aan moet denken.
Idd eerst eens bij de gemeente informeren over bestemmingsplannen, dat is vaak al de nekkenbreker.
En bezint eer je begint: alleen al door hier op bokt te kijken kun je een beeld krijgen van hoe lastig mensen kunnen zijn..hoeveel keer per dag wordt er gevoerd? mesten jullie de stallen of is het do it yourself? Dat wordt vaak een zooitje waarbij mensen meer stalstrooisel pakken dan dat jullie bij de prijs hebben inbegrepen, willen jullie de paarden de hele dag door zomer en winter buiten of maar een paar uurtjes? wie zet binnen/buiten? Voeropslag, soort voer, hooi of kuil of allebei, mensen slepen zelf vaak allerlei extra's mee die paardlief ook moet krijgen..paarden krijgen koliek op de meest idiote tijden..zondagnacht om 3 uur ofzo..heb je een camerasysteem zodat je alles een beetje in de gaten kan houden of loop je nog extra rondes in de avond? Worden ze afgevoerd in de avond? Als jij er een baan naast hebt lijkt me dat nagenoeg onmogelijk.
En natuurlijk zul je veel hulp hebben maar een pensionstal run je niet op alleen maar hulp, daar moet je zelf 24/7 beschikbaar zijn.
Klinkt misschien negatief maar waren mijn gedachtes..
Als het van de gemeente kan om de schuur te verbouwen dan denk ik dat je best wat prijsopvragen doet bij verschillende firma's om een idee te krijgen van wat het gaat kosten. Beter ineens netjes doen dan is het ook gewoon een meerwaarde voor jullie eigendom!