Vlechten inhouden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:32

Luistert 'ie dan met z'n manen? :wow: Of had je stiekum ook een stukje oor te pakken?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:34

Koper schreef:
Luistert 'ie dan met z'n manen? :wow: Of had je stiekum ook een stukje oor te pakken?

Das pech oor weg

sorry voor mijn off-topic maar zag t gewoon voor me

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:37

Die keer dat het gebeurde had ik geen halster voor handen, andere shet had er een handje van om te ontsnappen (neusje onder het draad, omhoog wippen en er snel onderdoor gaan) Dus bij het terugdrijven brak mijn shet uit. Ik kon hem precies bij zn pluk vastpakken, maar hij rukte zich toen los.

Gek genoeg zitten er geen handvatten op een paard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:41

Gelukkig maar dat je geen halster had, die zijn lévensgevaarlijk. Moesten ze verbieden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:09

Koper schreef:
Het is haar :') Het ergste wat er kan gebeuren is dat er een pluk manen uit je paard verdwijnt.

Of heb ik het enige paard wat gewoon een ruk geeft als hij ergens met een vlechtje in ZOU komen vast te zitten? Iemand heeft 'm wel eens aangetroffen met een paal op sleeptouw. Had hij geschuurd aan een paal met hooinet en was het hooinet aan de sluiting van de deken blijven zitten :') Zullen we alle dekens ook maar verbieden dan?

Ik denk dat je mijn ervaring dan niet gelezen hebt ... Mocht hij destijds een plukje haar uitgerukt hebben, had hij niet maanden moeten revalideren. Laat staan wat er gebeurd zou zijn indien ik hem uren later pas gfvonden had.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:11

Ik heb het wel gelezen maar ik vind het nogal overdreven. Die van mij zou me dan komen begroeten met een hoefijzer in z'n manen ofzo. ALS hij ijzers zou hebben.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:18

Gentlegiant schreef:
Met een tak achter een vlechtje blijven hangen en zelf niet loskomen lijkt me overigens ook vrij stug geloof me maar ...

Beweer jij dan dat ik lieg??
Zou kunnen dat je niet goed gelezen hebt of ik het niet goed uitgelegd maar mijn paard is wel degelijk met een tak van zijn HOEFIJZER (ja zo noemt dat, "tak") in zijn HENGSTENvlecht (niet vlechtje) blijven vasthangen en heeft zich erg geblesseerd.

Wel jammer dat ik mijn ervaring deel, anderen probeer te wijzen op het mogelijke gevaar en dit zo in twijfel, zelfs belachelijke getrokken wordt.
(Niet op jou bedoeld hoor TS!)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:19

Koper schreef:
Ik heb het wel gelezen maar ik vind het nogal overdreven. Die van mij zou me dan komen begroeten met een hoefijzer in z'n manen ofzo. ALS hij ijzers zou hebben.

Slechte smid dan, of allicht heb jij natuurlijk een uitzonderlijk paard :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:21

Lukasje schreef:
Gentlegiant schreef:
Met een tak achter een vlechtje blijven hangen en zelf niet loskomen lijkt me overigens ook vrij stug geloof me maar ...

Beweer jij dan dat ik lieg??
Zou kunnen dat je niet goed gelezen hebt of ik het niet goed uitgelegd maar mijn paard is wel degelijk met een tak van zijn HOEFIJZER (ja zo noemt dat, "tak") in zijn HENGSTENvlecht (niet vlechtje) blijven vasthangen en heeft zich erg geblesseerd.

Wel jammer dat ik mijn ervaring deel, anderen probeer te wijzen op het mogelijke gevaar en dit zo in twijfel, zelfs belachelijke getrokken wordt.
(Niet op jou bedoeld hoor TS!)

Ruuuuustuuuuuuuggggg..!

Weet ik veel dat jij een hengstenvlecht had gemaakt. Ja, dat vind ik behoorlijk stom op de wei ja. Maar je hebt er zo te lezen van geleerd.

En ik zeg nergens dat jij liegt, dat maak jij ervan en ik vind het niet prettig als mensen mij woorden in de mond proberen te leggen. Laat ik het zo aardig mogelijk zeggen: ik vind het nogal een opmerkelijk en sterk verhaal.

En ik ben op de hoogte wat de takken van een hoefijzer zijn, dank je wel. Ga maar zo belerend doen tegen de pennies in jouw omgeving maar niet tegen mij.

Echt heel bijzonder dit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:22

Lukasje schreef:
Koper schreef:

Slechte smid dan, of allicht heb jij natuurlijk een uitzonderlijk paard :)

Leer lezen blindevink!! Mijn paard heeft geen ijzers. Dat heb ik inmiddels twee keer gemeld. Maar het zal wel aan jou liggen dan dat 't niet doordringt.